پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > شریعتی : فقر اجتماعی باعث فساد و انحرافات گوناگون میشود


کد خبر: ٥٥٠٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/09/06-٠٩:٤٤

استاندار خوزستان گفت با تاکید بر ضرورت تولید ثروت و ایجاد بستر ان در استان گفت: فقر اجتماعی باعث فساد و انحرافات گوناگون می شود.

 

 




 استاندار خوزستان گفت با تاکید بر ضرورت تولید ثروت و ایجاد بستر ان در استان گفت: فقر اجتماعی باعث فساد و انحرافات گوناگون می شود.

به گزارش آبادان نیوز ،غلامرضا شریعتی در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان گفت : برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری از سال گذشته با حضور در نمایشگاه کیش آغاز شد.
وی افزود: توان و تحمل افراد جامعه متفاوت است و وظیفه دولتمردان و حاکمان است تا با فراهم کردن بستر تولید و ثروت در جامعه از گسترش فقر ممانعت به عمل آورند.
استاندار خوزستان ادامه داد:آموزش و پرورش، تربیت در خانواده، حاکم شدن فضای علم محوری و دانش بنیادی در جامعه، تکریم عالمان و احترام دانش پژوهان در جامعه به عنوان لوازم اولیه رشد جامعه می باشد و جزو مسائل اصلی و اساسی یک جامعه است .
شریعتی اضافه کرد: اگر بناست به درآمد نفت وابسته نباشیم و اقتصاد ما درونزا باشد باید اساس اقتصاد بر دانامحوری باشد.
وی گفت: بالا رفتن علم و تحقیق و به دست آوردن دیتاهای کاربردی و در نهایت عرضه آن به جامعه از جمله عوامل موفقیت های یک جامعه است.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری باید بر اساس نظام آموزشی و چارچوب ذهنی و فکری و بر اساس تکریم علم و روح تحقیق در دانش آموزان باشد زیرا تنها با حافظه پروری و حفظ کردن یک سری مسائل و ارائه آن اقتصاد مقاومتی شکل نخواهد گرفت.
استاندار خوزستان بیان کرد: ایران کشوری با ظرفیت های زیاد، پتانسیل های بالا و منابع خدادادی بی شمار است اما اگر این پتانسیلها به فعلیت در نیایند و تکنولوژی در آن به کار گرفته نشود توسعه اقتصادی هم شکل نخواهد گرفت.
وی بیان کرد: دولت وظیفه دارد شرایط لازم را فراهم کند تا سرمایه گذار امنیت مورد نیاز را داشته باشد زیرا امنیت باعث اشتغالزایی، کاهش آسیب های اجتماعی و جذب سرمایه گذاری خواهد شد.
شریعتی افزود : استان خوزستان با ظرفیت های زیاد، فرصت های سرمایه گذاری بالائی دارد و تمام تلاش خود را برای تأمین امنیت سرمایه گذاری، تکریم سرمایه گذاران و همچنین ایجاد پنجره واحد در کمترین زمان ممکن به کار می گیرم.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 60 هیات خارجی از استان خوزستان بازدید و فرصت های سرمایه گذاری استان را از نزدیک بررسی کرده اند و منجر به عقد قرارداد در پروژه های مختلفی شده اند .
استاندار خوزستان گفت : سرمایه گذاری در نیروگاه بادی و خورشیدی در منطقه آزاد اروند، تولید کاغذ از طریق شرکت توسعه نیشکر و ستاد اجرایی فرمان امام که بعد از اجرایی شدن آن شاهد آتش زدن باگاس ها و مانده های نیشکر نیستیم، آلومینیوم و پتروشیمی مسجدسلیمان، سرمایه گذاری در فولاد شهید جهان آرا، سرمایه گذاری در غرب کارون در حوزه نفتی که تاکنون قریب به 6 میلیارد دلار انجام شده و اقدامات بعدی برای سرمایه گذاری 18 میلیارد دلاری از جمله کارهائی است که تا کنون انجام شده است.
شریعتی تصریح کرد: اقداماتی که در منطقه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و فاز دوم آن در حال انجام است، احداث پالایشگاه جدیدآبادان با حجم سرمایه گذاری سه میلیارد دلار، احداث پالایشگاه دوم گاز بیدبلند که دیروز در صندوق بین المللی 2.1 میلیارد دلار آن اختصاص داده شد نوید بخش توسعه اقتصادی استان در آینده نزدیک است.
وی ادامه داد : پالایشگاه دزفول و صنایع فولاد این شهر که با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام و 1.2 میلیون تولید خواهد داشت نشان از ظرفیت بالای خوزستان برای سرمایه گذاری است.
استاندار خوزستان گفت: باید با رویی گشاده سرمایه گذاران را پذیرفته، موانع کار را برداشته و شورای گفت وگو را فعال تر کنیم و تصمیماتی در حضور بخش خصوصی برای رونق اقتصاد استان اتخاذ نمائیم.
شریعتی افزود : اگر سرمایه گذار به خوزستان نیاید به خاطر نبود فرصت های سرمایه گذاری نیست بلکه به دلیل این است که شرایط لازم را برای آمدن سرمایه گذار فراهم نکردیم و وظیفه داریم این شرایط را ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: باید نیروی انسانی ماهر متناسب به سرمایه گذاری های انجام شده در این استان تربیت و آموزش دهیم.
نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان از چهارم تا هفتم آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اهواز بر پا می باشد .

 

 

آبادان نیوز ،اخبار آبادان ،خبر های آبادان ،خبرهای آبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: