پست الکترونیک سه شنبه ٢٩ اسفند ١٤٠٢
اخبار > خدمت‌رسانی دانشکده پزشکی به 33هزار زائر در شلمچه


کد خبر: ٥٤٨٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/09/03-١١:٤٦

معاینه 100 هزار نفر در مسیر بازگشت توسط دانشکده پزشکی آبادان

 

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تا روز اربعین بالغ بر 33 هزار نفر به بیمارستان صحرایی و درمانگاه موقت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آبادان در مرز شلمچه مراجعه کردند.

به گزارش آبادان نیوز ،علیرضا آموزنده در خصوص خدمات دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی آبادان در حوزه خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول مدتی که سفر زائران حسینی از مرز شلمچه به سوی عتبات عالیات در جریان بود، دانشکده علوم پزشکی آبادان با تمامی امکانات، تجهیزات و نیروهای خود در خدمت زائران اباعبدالله حسین(ع) بود.

وی در تشریح اهم اقدامات این دانشکده در ایام که در روزهای آخر این خدمات رسانی قرار داریم، عنوان کرد: توزیع رایگان دارو، مشاوره مامایی، معاینه توسط پزشک، بستری موقت و خدمات پرستاری از جمله خدماتی بود که در حدود 20 روز گذشته به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه ارائه شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان تصریح کرد: همچنین بازدید از مواکب، اماکن استراحت، فضاهای توزیع جمعی غذا، سرویس‌های بهداشتی و توزیع مکرر رسانه‌های آموزشی، ارائه آموزش‌های فردی و گروهی و کلرزنی آب، از دیگر خدمات دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه و در حوزه بهداشت بود.

آموزنده ادامه داد: برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین امام حسین(ع)240میلیون تومان دارو از سوی این دانشکده خریداری شد و به صورت رایگان در اختیار زوار قرار گرفت.

وی با تاکید به این موضوع که این داروها شامل داروهای عمومی، سرماخوردگی، آنتی‌هیستامین‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای فشار خون و بیماران دیابتی و انواع سرم‌های تزریقی بودند، افزود: باید عنوان کرد که مقدار داروی خریداری‌شده برای بیمارستان صحرایی و درمانگاه موقت دانشکده علوم پزشکی آبادان در شلمچه نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت.

*خدمات‌رسانی به بیش از 33 هزار نفر از زائران اربعین

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان اشاره کرد: در بیست روز گذشته و تا روز اربعین بالغ بر 33هزار نفر به بیمارستان صحرایی و درمانگاه موقت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آبادان مراجعه کردند.

آموزنده یادآور شد: همچنین حدود شش هزار نفر نیز در درمانگاه صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان به صورت موقت بستری‌ شده و پس از درمان به پیاده‌‎روی خود ادامه دادند.

*20 تصادف و 176 مورد اعزام به بیمارستان

وی تعداد موارد تصادفی در محدوده تردد زوار را 20 مورد عنوان کرد و افزود: در حدود 20 روز گذشته 176 نفر نیز بنا به تشخیص پزشک حاضر در بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان به بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر که از فاصله کمتر و زمان کمتری برای رسیدن به نخستین مرکز درمانی برخوردار بود، اعزام شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان گفت: در این مدت به 680 بیمار دیابتی نیز خدمات‌رسانی شد و در همین مدت یک‌هزار و 187 نفر نیز با مشکل فشار خون خدمات درمانی دریافت کردند.

آموزنده با اشاره به گسترده‌تر شدن خدمات مامایی در مرز شلمچه نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: در روزهای حضور تیم سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان در این منطقه مرزی بالغ بر دو هزار نفر نیز مشاوره مامایی دریافت کردند.

این مقام مسؤول در دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان این موضوع که در روزهای حضور تیم سلامت این دانشکده در مرز شلمچه یک مورد اعزام بیمار تصادفی با بالگرد نیز اجرایی شد، تصریح کرد: این مصدوم تصادفی مردی 25ساله بود که در مسیر برگشت از نجف بر اثر تصادف و صدمه شدید به نقطه صفر مرزی منتقل شد.

*معاینه 100 هزار نفر در مسیر بازگشت

وی بیان کرد: تا روز اربعین نزدیک به 100هزار نفر در مسیر بازگشت از کشور عراق معاینه بهداشتی شدند.

این مقام مسؤول ادامه داد: همچنین بالغ بر 56هزار ماسک و 103 بسته دستکش نیز در مرز شلمچه در این مدت بین زوار توزیع شد و بیش از 500 مورد نمونه‌گیری التور در این مرز صورت گرفت، همچنین بیش از 110 مورد نیز نمونه‌گیری مالاریا در منطقه مرزی شلمچه توسط کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها انجام شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان در پایان از استقرار سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در شلمچه خبر داد و خاطرنشان کرد: بالغ بر 30 دستگاه آمبولانس‌ آماده‌باش نیز به صورت مستمر در این نقطه مرزی حضور داشکده همچنین در این مدت بیش از 500 نفر نیروهای بهداشتی، درمانی، خدماتی، پشتیبانی و روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان به صورت مستقیم در خدمات‌رسانی به زوار اربعین سید و سالار شهیدان حضور داشتند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: