پست الکترونیک سه شنبه ٢٩ اسفند ١٤٠٢
اخبار > منطقه آزاد اروند از دادن کمک به مساجد طفره می‌رود


کد خبر: ٥٤١٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/08/17-١٢:١٠

سازمان منطقه آزاد اروند به همه مساجد آبادان و خرمشهر وعده کمک داد، اما تاکنون به این وعده عمل نشده است.

 

 

سازمان منطقه آزاد اروند به همه مساجد آبادان و خرمشهر وعده کمک داد، اما با وجود اینکه از وعد‌ه‌ آنها بیش از دو سال می‌گذرد، اما تاکنون به این وعده عمل نشده است.

آبادان نیوز ، مسجد از دیدگاه دین مبین اسلام بسیار ویژه و مهم است و محلی برای اجتماع مسلمانان جهت آشنایی با یکدیگر، حل مشکلات، افزایش بصیرت و اتحاد میان آنها است و این امر آن چنان موثر است، که حضرت امام راحل در این رابطه فرمودند:« مساجد سنگر هستند؛ سنگرها را پر کنید».

بر همین اساس مسجد قابلیت ایجاد برکات و خیرات فراوان برای محیط و جامعه را دارد، طبق آمار و گزارش‌های که به دست رسیده است، غالب و اکثر شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم پرورش‌یافته مساجد هستند.

ارتباط جوانان با مسجد باعث شکل‌گیری روحیه انقلابی و جهادی در آنها می‌شود و این موضوع از طرفی امنیت کشورمان را تأمین می‌کند و از سویی دیگر مسجد عامل مهمی برای کاهش میزان اعتیاد و طلاق است و بهترین راه کاهش این معضلات، گسترش کاربردهای موجود در مساجد است.

مساجد یک شهر حکم سنگرهای آن شهر را دارند و خرمشهر با دارا بودن بیش از 80 مسجد، سال‌ها است که این سنگرهای پر ارزش را با جان و دل حفظ کرده است، که مشهورترین سنگر خرمشهر، مسجد جامع است و امروز به عنوان نماد مقاومت کشور شناخته می شود.

با گذشت بیش از دو دهه از جنگ تحمیلی، هنوز هم آثاری از جنگ بر پیکره‌ برخی مساجد خرمشهر باقی مانده است و حتی مسجدی در خرمشهر به نام مسجد فاطمیه(س) در اثر جنگ به طور کامل تخریب و تاکنون بازسازی نشده است.

با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط ارگان‌های مربوط برای بازسازی و تجهیز مساجد خرمشهر، بازهم نیازهای ضروری بسیار زیادی وجود دارد که تاکنون فکر اساسی برای آن نشده است.

مساجد خرمشهر نیاز به تعمیرات، امکانات فرهنگی، سیستم‌های برودتی، افزایش کیفیت سرویس‌های بهداشتی و ... دارند، که مسؤولان مربوطه باید به آن دقت کنند.

در پی پیشنهاد امام جمعه خرمشهر در سال 93 بنا شد که، سازمان منطقه آزاد اروند با ورود به این مسئله، بخش قابل توجهی از این کمبودها را برطرف سازد.

سازمان منطقه آزاد اروند به همه مساجد آبادان و خرمشهر وعده کمک مالی را داد، اما با وجود اینکه از وعد‌ه‌ آنها بیش از دو سال می‌گذرد، تاکنون ریالی به این مساجد کمک نشده است.

* منطقه آزاد از دادن کمک به مساجد طفره می‌رود

امام جمعه خرمشهر با اشاره به موضوع بدعهدی سازمان منطقه آزاد اروند نسبت به وعده خود مبنی بر کمک به مساجد، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند به مساجد وعده داده بود که به آنها کمک مالی دهد.

وی با تاکید بر اینکه از وعده سازمان منطقه آزاد اروند اکنون دو سال می‌گذرد، ادامه داد: من با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد صحبت کردم، اما سازمان منطقه آزاد اروند در رابطه با این موضوع طفره می‌رود.

حجت الاسلام سید نبی موسوی‌فرد متذکر شد: منطقه آزاد اروند یا نباید وعده کمک به مساجد را می‌داد و یا اکنون که وعده کمک به مساجد را داده است، باید به وعده خود عمل کند.

* تهیه امکانات برای مساجد، در حدود دو ماه آینده اجرایی می‌شود

سید مرتضی نعمت‌زاده  در رابطه با کمک سازمان منطقه آزاد به مساجد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی این کار انجام شده است و اطلاعات آن جمع‌ آوری و بودجه آن تامین شده است و اکنون بحث ما، نحوه اجرا آن است.

وی با تاکید بر اینکه تشریفاتی در اصول مقررات سازمان‌های دولتی وجود دارد، ادامه داد: باید امکانات به نحوی به مساجد پرداخت شود، که اجرای آن با قانون مخالفت نداشته باشد.

معاون فرهنگی، گردشگری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اطلاعات نسبت به نیازهای دقیق مساجد در حوزه سرمایشی و سیستم صوتی در ظرف چند روز آینده تکمیل می‌شود.

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه پس از تکمیل اطلاعات به سمت تامین مساجد درجه اول حرکت می‌کنیم، خبر داد: اطلاعات تعداد کولرها و سیستم صوتی را تهیه کردیم و حدود دو ماه آینده آن را اجرایی می‌کنیم.

گفتنی است که سازمان منطقه آزاد اروند در سال گذشته وعده پرداخت پول به مساجد فعال خرمشهر داده بود، اما علاوه بر اینکه نسبت به وعده خود بد عهدی انجام داده است، نحوه خدمت‌رسانی خود را نیز تغییر داده است.

شاید با سیاست جدید خود که فقط بناست بحث سرمایشی و سیستم صوتی مساجد را تامین کند، بیش از نیمی از مبلغی که در گذشته وعده داده بود که آنها را پرداخت کند، دیگر پرداخت نمی‌شود.

 با وجود و توانایی مالی زیاد، شایسته و در خور شان سازمان منطقه آزاد نیست که این بدعهدی را ادامه دهد و حرف خود مبنی بر کمک مالی را عوض کند و روی به امکاناتی بیاورد که بعضا مساجد فعال از آن برخوردار هستند.

حال باید دید که سازمان منطقه آزاد اروند تا چقدر نسبت به بحث مساجد که کانون و مرکز فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هستند، اهمیت می‌دهد و نسبت به وعده‌های اولیه خود اقدام می‌کند.

 

 

منبع : فارس

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: