پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > زمانی : لزوم همکاری عراق برای تردد آسان زائران اربعین


کد خبر: ٥٣١٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/07/19-٠٩:٠٥

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم همکاری دولت عراق برای رفع کاستی ها برای تردد آسان زائران اربعین تاکید کرد.

 

 

 

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم همکاری دولت عراق برای رفع کاستی ها برای تردد آسان زائران اربعین تاکید کرد.

به گزارش آبادان نیوز ، اسماعیل زمانی در نشست هماهنگی ستاد اربعین که با حضور سفیر عراق در محل سرسرای اجتماعات این سازمان برگزار شد، با توضیح اینکه این جلسه عملیاتی به جهت بررسی موانع احتمالی تردد زائران در مرز شلمچه و در کشور عراق و ارائه راهکارهای عملی رفع آنها در یک همکاری دو جانبه تشکیل شده است، اظهار کرد: سال گذشته کار تردد زائران از مرز شلمچه در شرایط خوب و با کمترین مشکل انجام شد و در تلاش هستیم تا امسال نیز با کیفیتی برتر از سالهای گذشته این کار را انجام دهیم.

وی افزود: انتظار می رود تا دولت عراق امکانات بیشتر و مطلوب تری را در مسیر نجف اشرف به سمت کربلای معلی فراهم کند ضمن آنکه ما نیز همچون گذشته در فراهم سازی بخشی از این امکانات با دولت عراق همکاری می کنیم.

انتقال زائران اربعین از مرز آبی اروندرود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: همچنین به منظور کاهش بار ترددی زائران در مرز شلمچه امسال نیز کار انتقال بخشی از زائران حسینی از طریق مرز آبی به عراق را در دستور کار داریم.

زمانی ادامه داد: امروز نخستین شناور عراقی از طریق مرز آبی اروندرود وارد آبهای ایران شد تا به این ترتیب کار انتقال مسافر میان طرفین به طور رسمی انجام شود.

وی با اشاره به بسیج شناورهای منطقه برای پوشش خدمات مسافری دریایی به زائران حسینی گفت: از شرکت‌های کشتیرانی می‌خواهیم تا در این زمینه ورود کنند.

مشکلات صدور ویزا حل شود

زمانی، بار دیگر با تاکید بر انتظارش از طرف عراقی برای فراهم سازی امکانات و شرایط تسهیل در انتقال و تردد مسافران به بندر بصره و پیش بینی راههای مختلف برای انتقال زائران به عراق و بازگشت آنان به کشورمان گفت: سال گذشته در مبحث صدور ویزا مشکلاتی برای زائران حادث شد که امید می رود تا با بسیج تمامی امکانات و استقرار دفاتر صدور ویزا در شهرهای آبادان و خرمشهر کار صدور ویزا به شکل قابل قبولی انجام شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان، از بازگشت زائران به کشور به عنوان یکی از مشکلات حاد مرزی به خصوص در ایام اربعین نام برد و ابراز امیدواری کرد تا در یک همکاری و توافق دوجانبه قوی و مطلوب ضمن فراهم سازی تعدادی اتوبوس، امکان ورود این اتوبوسها به داخل خاک عراق برای انتقال زائران تا حدود مشخص و حتی تا کربلای معلی فراهم شود.

 

 

 

 

،آبادان نیوز ،خبر آبادان ،اخبار آبادان ،آبادان ، اسماعیل زمانی ،اربعین حسینی ،،مرز شلمچه ، 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: