پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > ۲ هزار نفر در بندر چوئبده مشغول به کار هستند


کد خبر: ٥٢٧٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/07/05-٠٩:٢٨

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از اشتغال ۲ هزار نفر در بندر چوئبده خبر داد.

 

 

 

 

 

 مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از اشتغال ۲ هزار نفر در بندر چوئبده خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز ،  رضا سفاری  در نخستین همایش نقش بندر چوئبده، عشایر و لنجداران در دفاع مقدس که در محل اداره بندر چوئبده برگزار شد، اظهار کرد: امید است این همایش بتواند نقش بندر چوئبده را در دفاع مقدس برای همه آشکار کند و نمایانگر ایثارگریها و فداکاریهای مردم مقاوم و عشایر دلیر شهرستان آبادان و شهرها و روستاهای تابعه از جمله چوئبده باشد.

وی افزود: در سالهای جنگ تحمیلی آن زمانی که آبادان در محاصره دشمن قرار داشت، تامین مهمات، مواد غذایی و داروها از طریق بندر چوئبده انجام می شد و سپس به دست رزمندگان اسلام می رسید، لنج هایی که در این جا هستند در آن زمان کمکهای زیادی را در بحث امداد رسانی انجام دادند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان اضافه کرد: عشایر غیور چوئبده در آن بحبوحه جنگ با همراهی، کمک و یاری خود به مردم مقاوم آبادان و رزمندگان اسلام از سقوط شهر آبادان جلوگیری کردند.

سفاری با بیان اینکه مقاومت انجام شده در شهر آبادان که منجر به شکست حصرش شد در دنیا بی نظیر بود، تصریح کرد: شهر چوئبده تنها نقطه اتصال در دوران دفاع مقدس بود و از این نقطه بوده که امداد رسانی انجام می شد، بندر چوئبده نقش خود را به عنوان یک بندر استراتژیک و راهبردی در دوران دفاع مقدس و به همت و مقاومت عشایر دلیر و لنجدارانش به خوبی ایفا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکرد این بندر به عنوان یک سازمان خدمات رسان که در جهت ارتقای بندر سرمایه گذاری و تلاش می کند، گفت: طی یکی، ۲ سال اخیر پروژه هایی همچون ساخت اسکله بتنی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال، لایروبی اسکله ها با اعتبار ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، شناورسازی مغروقه ها با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، پروژه دوگانه ساختمان اداری و گارد با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال، پروژه چهارگانه محوطه سازی، آسفالت مسیرها، تکمیل محوطه ها و ساختمان اداری با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال در بندر چوئبده به انجام رسیده است.

۲۳۰ میلیارد ریال اعتبارات پروژه ای

سفاری همچنین با اشاره به پرداخت هزینه های پرسنلی، افزود: در مجموع پرداختها و اجرای طرحهای توسعه ای و خدماتی حدود ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبارات در طی یکی، ۲ سال اخیر در بندر چوئبده هزینه شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ادامه داد: در زمان حاضر در حال پیگیری و رایزنی برای تامین و تخصیص اعتبارات لازم برای انجام  پروژه ها ایمن سازی آبراه و ارتقا و توسعه بندر چوئبده در بودجه سال جاری و سال آینده هستیم تا بتوانیم خدماتی را به مردم چوئبده ارائه کنیم، برخورداری از امکانات مناسب آن هم پس از گذشت ۲۷ سال که از پایان جنگ تحمیلی حق مردم است و مسئولان بایستی برای رفاه بیشتر مردم بکوشند.

وی تصریح کرد: در مدت یاد شده در بندر چوئبده به طور مستقیم  حدود ۱۷۰ خانوار در قالب شرکتهای تخلیه و بارگیری و متصدیان حمل و نقل مشغول به کار شدند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان یادآور شد: همچنین به طور غیرمستقیم ۲۵۰ خانوار شامل لنج داران، کارگاههای شناور سازی، کشتی سازی و قایق داران فعالیت دارند که در مجموع رقم فعالان در بخشهای مختلف بندر چوئبده که از این طریق ارتزاق می کنند به ۲ هزار نفر بالغ می شود.

وی از مسئولان به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا به منظور محرومیت زدایی، رونق اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر در بندر چوئبده، موضوع اعطای مجوز بندر تجاری برای کالای وارداتی را از طریق گمرک ایران دنبال کنند.

سفاری همچنین از مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند خواست تا پیگیر موضوع الحاق چوئبده به محدوده منطقه آزاد اروند باشند تا مردم بتوانند از رفاهیات و تسهیلات بیشتری برخوردار شوند.

 

 

 

 

آبادان نیوز ، رضا سفاری ،اداره بندر چوئبده،چوئبده ، منطقه آزاد اروند ،اشتغال ،اخبار آبادان، لنج 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: