پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > وزیر نفت : پالایشگاه آبادان با داشتن عمر 80 ساله یک موزه است


کد خبر: ٥١٥٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/06/09-١٠:١١

زنگنه :زمانی که پالایشگاه نفت در حال ساخت بود هنوز پیچ و مهره اختراع نشده بود اما هنوز از تاسیسات این پالایشگاه استفاده می شود.

 

وزیرنفت :زمانی که پالایشگاه نفت در حال ساخت بود هنوز پیچ و مهره اختراع نشده بود اما هنوز از تاسیسات این پالایشگاه استفاده می شود. 

به گزارش پایگاه خبری آبادان نیوز : بیژن نامدار زنگنه  در آخرین روز هفته دولت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: کاهش آب تالاب هورالعظیم به نفت ارتباطی ندارد هر چند راضی به خشک شدن این تالاب نیستم.
وی گفت: برخی در استان خوزستان مناع الخیر هستند و باعث ایجاد شر در خوزستان می شوند و تنها به فکر خود و کسب درآمد هستند.
وزیر نفت عنوان کرد: 18 وزارتخانه در کشور وجود دارد که وزارت نفت یکی از این وزارت خانه ها است و همه فقط از وزارت نفت انتظار دارند.
زنگنه عنوان کرد: در دو استان خوزستان و بوشهر تمامی مطالبات خود را از وزارت می خواهند و این منطقی نیست زیرا 18 وزارتخانه دیگر هم وجود دارد که هر یک باید پاسخگوی وظایف خود باشند.
وی با اشاره به برخی مشکلات زیست محیطی در استان افزود: یکی از مشکلاتی که در استان وجود دارد سوخت گازهای سمی از فعالیت های نفت در غرب کارون است که باید این مشکل حل شود.
وزیر نفت بیان کرد: همچنین در مورد آلودگی هایی که از فعالیت پتروشیمی در استان ایجاد می شود محیط زیست خود اختیار حاکمیتی دارد و باید به مشکلات آلودگی ناشی از فعالیت پتروشیمی رسیدگی کند و این موضوع به وزارت نفت ارتباطی ندارد.
زنگنه در ادامه اضافه کرد: خطوط نفت در کشور بسیار فرسوده است به طوریکه واحد بهره برداری نفت عمر 50 ساله دارد و هیچ سرمایه گذاری برای بازسازی این خطوط وجود ندارد هرچند خطوط نفت باید از نو ساخته شوند و قابل بازسازی نیستند.
وی با اشار ه به اینکه پالایشگاه آبادان با داشتن عمر 80 ساله یک موزه است افزود: زمانی که پالایشگاه نفت در حال ساخت بود هنوز پیچ و مهره اختراع نشده بود اما هنوز از تاسیسات این پالایشگاه استفاده می شود.
وزیر نفت اظهار کرد: اگر کسی بخواهد پالایشگاهی احداث کند حمایت می کنیم اما قول نمی دهم که حتما پالایشگاهی احداث شود چرا که اغلب افرادی که به دنبال ساخت پالایشگاه هستند به دنبال دریافت زمین هستند.
زنگنه عنوان کرد: وزارت نفت همچنین از بخش فنی و حرفه ای و فوتبال و حوزه مسئولیت های اجتماعی حمایت می کند.
وی با بیان اینکه دولت باید به خوزستان توجه کند گفت: ظاهر فقر و محرومیت نباید در نقاط مختلف استان وجود داشته باشد.
وزیر نفت روز دوشنبه به استان خوزستان سفر کرده است تا ضمن بازدید از تاسیسات نفتی استان از پروژه فاضلاب حاشیه شهر اهواز نیز بازدید کند. 

 

 

آبادان نیوز ،خبر آبادان ،وزیر نفت ، ،بیژن زنگنه،اخبار آبادان ،اخبار خوزستان   

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: