پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > احیای بیمارستان شهید بهشتی آبادان


کد خبر: ٥١٢٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/06/04-٠٨:٤٥

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از احیای بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان پس از ۱۳ سال خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از احیای بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان پس از ۱۳ سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آبادان نیوز ، علیرضا آموزنده  در جلسه شورای اداری شهرستان که در محل تالار غدیر فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار کرد: پیرو ابلاغ سیاستهای کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۳، دولت نیز تدابیری را اتخاذ و با کمک مجلس طرح تحول سلامت را اجرایی و آن را توسعه داد که اکنون شاهد ثمرات آن در کل کشور هستیم.

وی عنوان کرد: کوشیدیم تا بیمارستان شهید بهشتی را پس از ۱۳ سال که کنار گذاشته شده بود، احیا کنیم. در همین راستا از طریق طرح تحول سلامت و هم از محل کمک منطقه آزاد اروند این کار انجام شد و اکنون برای احیای بیمارستان طالقانی برنامه ریزی کرده ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت در حوزه های درمان، بهداشت و آموزش اتفاقات خوبی رخ داد که سبب ارتقای سطح سلامت در منطقه شد، افزود: پس از جنگ تحمیلی هیچ بیمارستان احداثی در حوزه سلامت نداشتیم و برای نخستین بار شاهدیم که در منطقه آبادان ساخت یک بیمارستان کامل ۲۲۰ تختخوابی در جوار بیمارستان فعلی طالقانی از محل کمکهای بنیاد مستضعفان و با نظارت و پشتیبانی وزارت بهداشت در حوزه درمان آغاز شده است، ضمن آنکه تدابیری نیز برای بهبود وضعیت بیمارستان طالقانی آبادان اندیشیده شد.

آموزنده گفت: بیمارستان جدید با سرعت قابل قبولی در حال احداث و انجام است که امید می رود طبق برنامه پیش بینی شده ۴۰ ماهه کار ساخت آن تمام و به مرحله بهره برداری برسد و این اتفاق بزرگیست.

تجهیز مراکز پزشکی در حوزه سلامت

وی از تجهیز مراکز پزشکی به عنوان یکی از برنامه های استراتژیکی در حوزه سلامت نام برد و اضافه کرد: به طور معمول این نوع از خدمات درمانی از چشم مردم غایب است و تنها در فضاهای تخصصی همچون «آی. سی. یو» ها، «سی. سی. یو»ها و اتاقهای عمل دیده می شود که میلیاردها تومان نیز برای احیای آنها برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم هزینه شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: در زمان حاضر بیمارستان شهید بهشتی ما تجهیزاتی را در اختیار دارد که نمونه آن در کشور کمتر وجود دارد و این وضعیت در بیمارستانهای خرمشهر و شادگان نیز بر همین منوال است، امید می رود تا ضمن حمایت نمایندگان مجلس از طرح تحول سلامت و استمرار آن شاهد تحولات بیشتر و بهتر در این حوزه باشیم.

آموزنده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پیشتر در بحث ماندگاری پزشکان در منطقه دچار مشکل بودیم اما در طی دو سال اخیر و با توجه به اقدامات خوبی که در حوزه های مختلف انجام شد توانستیم ۸۰ پزشک را جذب کنیم که اینان الزاما بایستی در بیمارستانها کار کنند و در زمان گذران طرحشان امکان کار در مطب های خصوصی را ندارند و این کمک کرد تا ما خدمات بهتر و سریعتری را به مردم ارائه کنیم،

وی اضافه کرد: اگر چه معتقد هستیم که نیاز مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به ارائه خدمات بیشتر است اما برای شروع این اقدامات بسیار خوب و فوق العاده بوده است.

اتمام کار ساخت بیمارستان اروندکنار تا پایان سال

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همچنین بیمارستان اروندکنار که حدود ۲۲ سال پیش کلنگ آن زده شده بود در این دولت و در قالب برنامه طرح تحول سلامت کار ساخت و تکمیل آن آغاز و تا پایان امسال به اتمام می رسد، امید است تا با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی بتوانیم نیروهای مورد نیاز این بیمارستان را جذب کنیم.

آموزنده از توسعه خدمات اورژانس به عنوان دیگر خدمات قابل ارائه در طرح تحول نظام سلامت نام برد و افزود: در بخش خدمات اورژانس در طرح تحول سلامت ما برای آبادان ۱۱ دستگاه آمبولانس را گرفته ایم ضمن آنکه پنج آمبولانس دیگر نیز به آن اضافه می شود.

وی ادامه داد: همچنین از ۳۰ دستگاه آمبولانسی که جزء تعهدات منطقه آزاد اروند بود در زمان حاضر ۲۰ دستگاه آن آماده تحویل است که امید می رود در هفته همین دولت رونمایی  و وارد ناوگان اورژانس ما شوند تا بتوانیم در بحث ارائه خدمات اورژانسی در مدت زمان کمتر از ۶ دقیقه به محل بروز حادثه برسیم.

ساخت کلینیک های تخصصی در آبادان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به تازه تاسیس بودن کلینیک شهید شاملی در جوار بیمارستان شهید بهشتی و کلینیک درونی بیمارستان طالقانی عنوان کرد: پیشتر در بیمارستانهای مان کلینیک تخصصی نداشتیم و اکثر پزشکان وقتی می آمدند باید در مطب ها به مردم خدمات دهند، اما اکنون با راه اندازی این کلینیک های تخصصی تمام کسانی که طرحشان را می گذرانند صبح و بعد از ظهر در این کلینیک ها به ارائه خدمات می پردازند، اکنون با کمبود فضای کار برای پزشکان مواجهیم که برای جبران آن بنای احداث کلینیک های جدید در بیمارستانهای شهید بهشتی و طالقانی زده شد.

آموزنده با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی آبادان با همکاری تمامی کارکنان در بخشهای مختلف به این موفقیت ها دست پیدا کند، تصریح کرد: در حوزه بهداشت در سطح کلان کشور مشکلی که با آن مواجه بودیم بحث حاشیه شهرهای بود که خوشبختانه در طرح تحول نظام سلامت بر روی این موضوع کار شد.

پوشش مراقبتهای بهداشتی ۹۶ درصد ازحاشیه نشنیان 

به گفته وی، از پوشش ۴۵ تا ۵۰ درصدی حاشیه شهرها و روستاها در آبادان اکنون به پوشش ۹۶ درصدی آنها رسیده ایم که این نشان از کاهش خطاها و هدررفت ها در انجام امور و ارائه خدمات دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر اینکه میزان مرگ و میر و مراجعات مردمی به بیمارستانها به رغم افزایش امکانات و تجهیزات مراقبتی کاهش یافته است، گفت: با توجه به سیاستهای تبیین شده مقام معظم رهبری مبنی بر پیشگیری و درمان، در این بخشها نیز اقدامات خوبی انجام شد که از جمله آن می توان به خانه های بهداشت و ساخت مراکز بهداشتی اشاره کرد.

آموزنده افزود: دانشکده علوم پزشکی آبادان در حوزه تحول آموزش نیز اقدامات خوبی را به انجام رسانده است، پیشتر یک رشته پرستاری با ۲۵۰ دانشجو داشتیم اما اکنون حدود ۹۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند، که رشته پزشکی یکی از اینهاست.

جذب ۵۰ درصد از دانشجویان پزشکی از میان بومی ها

وی اضافه کرد: در بحث جذب دانشجویان رشته پزشکی با حمایتهای وزیر بهداشت باید به طور صرف ۵۰ درصد دانشجویان از بومیان منطقه باشند که این کار بزرگی است، دانشجویان می توانند  دوران خدمتشان را در منطقه بگذرانند، ادامه تحصیل دهند و دوره های تخصصی شان را طی کنند تا بتوانیم ماندگاری پزشکان را در منطقه داشته باشیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه پیشتر پزشکان ما برای ماندگاری در منطقه تمایلی نداشتند، گفت: در زمان حاضر ۲۵ پزشک درخواست استخدام و ماندگاریشان را به ما ارائه کرده اند که ما نیز درخواستشان را به وزارتخانه ارسال کرده ایم.

آموزنده با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول سلامت ماندگاری پزشکان در منطقه نیز بیشتر شده، ابراز امیدواری کرد تا با همت تمامی مسئولان محلی و سازمان منطقه آزاد اروند بتوانیم شاهد وضعیتی بهتر برای شهرستان باشیم.

 

خبرآبادان،آبادان نیوز ،آبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: