پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > شهردار خرمشهر :منطقه آزاد اروند به شهرداری خرمشهر کمک کند


کد خبر: ٥١٠٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/05/28-٠٩:٢٥

شهردار خرمشهر با بیان اینکه هدف من از حضور در خرمشهر ارتقای شخصی نبود، گفت: انتظار داریم که سازمان منطقه آزاد اروند به شهرداری خرمشهر کمک کند.

 

 

 

 

 شهردار خرمشهر با بیان اینکه هدف من از حضور در خرمشهر ارتقای شخصی نبود، گفت: انتظار داریم که سازمان منطقه آزاد اروند به شهرداری خرمشهر کمک کند.

 

به گزارش پایگاه خبری آبادان نیوز ،محمدعلی دوایی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با وجود اینکه مردم شهرستان خرمشهر سال‌های زیادی رنج و سختی جنگ را دیده‌اند و انتظار آنها ایجاد شرایط مناسب و خوب است، اما تاکنون مشکلات زیربنایی داریم و امیدواریم که این مشکلات حل و رفع شود.

وی ادامه داد: ما یک سندی به نام 1400 با هدف ایجاد پروژه‌های مختلف در شهرستان تدوین کردیم، اما متاسفانه در راه اجرای آن به علت وجود مشکل‌های مالی موفق نشدیم.

شهردار خرمشهر گفت: از آن‌جایی‌که شهرستان خرمشهر به عنوان منطقه آزاد اروند به حساب می‌آید، توان ایجاد فعالیت در خارج از شهرستان را دارد اما متاسفانه برای تحقق این عمل با مشکلات و گیرهای قانونی رو به‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه ما باید در بیرون از خرمشهر گردش مالی داشته باشیم تا باعث ایجاد تغییرات شود، عنوان کرد: بحث آسفالت و جدول نیاز شهر است اما تاثیر چندانی در تغییر زیرساخت‌ها ندارد، ما باید به دنبال ایجاد سرمایه‌گذاری حرکت کنیم تا اشتغال ایجاد شود.

دوایی‌فر عنوان کرد: هدف از حضور من در شهرستان خرمشهر و به‌دست گرفتن مسؤولیت شهرداری شهرستان هرگز ارتقا شخصی نبود است، بلکه برای ایجاد آبادانی و رونق اقتصادی آمده‌ام، که متاسفانه این فضا تاکنون آماده نشده است، البته علل را شناسایی کردم و به مسئولان انتقال دادم.

وی با بیان اینکه باید در راه ایجاد در آمد و خودکفایی گام برداریم، تصریح کرد: باید ما از منابع کشوری تزریق مالی شویم اما با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی کشور این درآمدها کم است، در حالی که اگر دستمان در منابع مالی قوی و دراز باشد، توان ایجاد برنامه‌ریزی‌های مناسب را داریم.

شهردار خرمشهر با بیان اینکه تنها امید و نگاه ما به سوی پروژه‌های همکاری است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که منطقه آزاد اروند به ما کمک کند تا راه خودگردانی پروژه‌ها را داشته باشیم، اما متاسفانه تاکنون کمک نشده است.

وی متذکر شد: ارقام و هزینه‌های بسیار بالایی در سطح شهرستان در حال انجام است اما آثارش زیاد دیده نمی‌شود ولی امیدواریم که حلاوت وجود منطقه آزاد اروند سریع چشیده شود تا فضای شهرستان تغییر کند.

دوایی‌فر با بیان اینکه امکان حذف نیرو در شهرستان نیست، عنوان کرد: تغییر در مدیران شهرداری تا حدودی انجام شده است، البته امکان استفاه از توان نیروهای شهرداری وجود دارد اما به دلیل عدم وجود اعتبارات تعداد زیادی بیکار هستند.

شهردار خرمشهر در رابطه با اجرای تفاهم‌نامه با شهرداری تهران گفت: اکنون تفاهم‌نامه‌هایی با شهرداری تهران در حال انجام است که مقرر شد در صورت ایجاد کمک مالی به شهرستان خرمشهر، این کمک‌ها در اختیار شهرداری شهرستان باشد اما تاکنون این امر تحقق پیدا نکرده است در حالی که تمام مسؤولان این را قبول دارند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران، پیشگامان، طلایه‌داران و زبان گویای مردم هستند، اظهار کرد: خبرنگاران باید روحیه و نشاط را در میان مردم افزایش دهند، تا با وجود کمبودها، یاس و ناامیدی گریبان‌گیر مردم نشود.

شهردار خرمشهر با بیان اینکه شجاعت، ظرافت و صداقت از نشانه‌های اولیه خبرنگاران است، متذکر شد: مشکلات و معضلات در شهرستان خرمشهر بسیار زیاد است، که امیدوارم برای بالا بردن کیفیت آن، گام‌های بلندتری را برداریم.

دوایی‌فر با تاکید بر کمبود و نواقص در خرمشهر، خاطرنشان کرد: در خرمشهر مشکلات زیربنایی داریم و این حق مردم خرمشهر نیست که سال‌ها دوران رنج دیدند و انتظار همه این است که شرایط خوب باشد.

 

 

 

آبادان نیوز ،خبر خرمشهر ،اخبار خرمشهر ،نیوز آبادان،پایگاه خبری آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: