پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > توسعه گردشگری سلامت برای حضور دانشجویان خارجی در آبادان


کد خبر: ٥١٠١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/05/27-١١:١٧

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: با ظرفیت‌هایی که در منطقه آزاد و دانشکده علوم پزشکی آبادان وجود دارد می‌توانیم توسعه گردشگری سلامت و آموزش عالی سلامت را به صورت منطقه آزاد علمی داشته باشیم.

 

 

 

 

 

 

 قائم مقام وزیر بهداشت   در امور دانشگاه‌ها گفت: با ظرفیت‌هایی که در منطقه آزاد و دانشکده علوم پزشکی آبادان وجود دارد می‌توانیم توسعه گردشگری سلامت و آموزش عالی سلامت را به صورت منطقه آزاد علمی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آبادان نیوز:سید حسن امامی رضوی پس از پایان جلسه کارگروه پایش و ارزیابی عملکرد دانشکده علوم پزشکی آبادان  اظهار کرد: حدود یکسال است که برنامه پایش و ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دستور کار جدی وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این سلسله بازدیدها، دانشکده علوم پزشکی آبادان هم مورد ارزیابی قرار گرفت.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها با اشاره به تشکیل یک کارگروه متشکل از نمایندگانی از تمام معاونت‌ها و حوزه‌های عملکردی وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: این کارگروه در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان حضور پیدا کرد.

وی ادامه داد: هدف از پایش و بررسی این بود که آیا دانشکده علوم پزشکی آبادان در مسیر اهدافی که در حوزه بهداشت، درمان، غذا و دارو و آموزش پزشکی طراحی شده حرکت می‌کند و آیا به اهدافی که در برنامه‌های عملیاتی پیش‌بینی شده دستیابی پیدا کرده یا فاصله دارد.

امامی رضوی تصریح کرد: معمولاً در پایش و ارزیابی عملکرد نقاط قوت و ضعف مشخص می‌شوند و برای اینکه ارتقاء عملکرد اتفاق بیفتد، این موارد به مسؤولان دانشگاه منعکس می‌شوند.

وی افزود: با تلاش هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی آبادان در دولت یازدهم، با امکاناتی که در اختیار داشتند و امکانات بالقوه‌ای که در منطقه وجود دارد، توسعه قابل توجهی اتفاق افتاده است.

امامی رضوی اضافه کرد: در زیرساخت‌ها و منابع انسانی، حوزه آموزشی، ایجاد رشته مقاطع و رشته‌هایی که در دانشکده وجود دارد؛ توسعه بسیار خوب بوده است.

وی به رشد دانشکده علوم پزشکی آبادان اشاره کرد و عنوان کرد: این رشد نشان‌دهنده یک حرکت جهادی است، در حالی‌که به نظر می‌رسید این حرکت می‌توانست خیلی کندتر باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: با تلاشی که مجموعه هیأت رئیسه دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام دادند از امکانات منطقه آزاد و سایر کمک‌های قابل تحصیل استفاده شده است.

وی با بیان اینکه امکاناتی که از سوی وزارتخانه و سازمان مدیریت برنامه بودجه ابلاغ شده نیز در دانشکده علوم پزشکی آبادان به خوبی جذب شده‌اند، بیان کرد: تلاش شبانه‌روزی تمام پرسنل دانشکده علوم پزشکی آبادان باعث شده که اتفاق مهمی در این منطقه رخ دهد.

امامی رضوی ادامه داد: توسعه رشته‌محل‌ها، توسعه زیرساخت‌های بیمارستانی، درمان، توسعه بخش بهداشت و همین‌طور دارو در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان چشمگیر است.

وی به بخش غذا با نگاهی ویژه پرداخت و افزود: با تلاش چشمگیری که در کنترل مبادی ورودی و کالاهای حوزه سلامت صورت گرفته است، کمک مسؤولان سازمان غذا و دارو و تلاش معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان، کار جهادی در این حوزه انجام شده است و می‌توانیم بگوییم در مقایسه با مناطق دیگری که مورد پایش قرار گرفته‌اند، اینجا نمره‌ای بسیار عالی کسب کرده است.

قائم مقام وزیر بهداشت به آینده دانشکده علوم پزشکی آبادان اشاره کرد و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالقوه‌ در حوزه نیروی انسانی و ظرفیت‌های منطقه، افق روشنی پیش‌روی این دانشکده جنوبی کشور وجود دارد.

وی در همین خصوص گفت: با توجه به موفقیت‌های چشمگیر حاصل شده می‌توان انتظار داشت که در حوزه آموزش، پژوهش، غذا و دارو، بهداشت و درمان، شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در آینده باشیم.

امامی رضوی از بخش‌های در حال توسعه دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت و عنوان کرد: پروژه‌هایی در دانشکده علوم پزشکی آبادان هم‌اکنون در حال توسعه هستند و اگر به بهره‌برداری برسند زیرساخت‌های مناسبی را ایجاد خواهند کرد.

وی بیان کرد: امیدوارم دوستانی که اینجا هستند با همین همدلی و با تلاش و کوششی که دارند این روند را ادامه بدهند تا در سال‌های آینده شاهد توسعه همه‌جانبه در سایه توسعه دانشکده علوم پزشکی آبادان و تبدیل آن به یک دانشگاه برجسته در منطقه باشیم.

امامی رضوی افزود: با ظرفیت‌هایی که در منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان وجود دارد می‌توانیم توسعه گردشگری سلامت و آموزش عالی سلامت را به صورت منطقه آزاد علمی داشته باشیم و دانشجویان خارجی را در اینجا آموزش بدهیم و من این ظرفیت را در این منطقه به خوبی می‌بینم.

 

 

آبادان نیوز،خبرآبادان ،اخبار آبادان  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: