پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > رشته تحصیلی گردشگری در منطقه آزاد اروند ایجاد خواهد شد


کد خبر: ٥٠٦٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/05/25-١٠:٣٦

مدیر بخش گردشگری معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با تلاش های صورت گرفته و همکاری وزارت علوم رشته تحصیلی گردشگری در این منطقه ایجاد می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری  آبادان نیوز :مدیر بخش گردشگری معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با تلاش های صورت گرفته و همکاری وزارت علوم رشته تحصیلی گردشگری در این منطقه ایجاد می‌شود.

 مدت‌هاست در جنوب کشور رشته گردشگری در مقاطع تحصیلی فوق دیپلم؛ کارشناسی و مقاطع تکمیلی مهجور مانده و مظلوم واقع شده است.

از چندین سال قبل دانشگاه پیام نور در منطقه، رشته جهانگردی را در خود جای داده است که بعد از اینکه دانشجوها در این مقطع فارغ‌التحصیل می‌شدند، متاسفانه امکان ادامه تحصیل برای آنها وجود نداشت.

در این صورت این افراد برای ادامه و تکمیل فرآیند تحصیل خود می‌بایست به مرکز یا شهرهایی هم‌چون کیش و قشم مراجعه می‌کردند که طی مسافت دور و هزینه‌های گزافی را برایشان در بر داشت.

سازمان منطقه آزاد اروند پس از در پیش گرفتن رویکرد توسعه صنعت گردشگری، با تصمیم هیأت مدیره سازمان و همکاری صورت گرفته با دانشگاه علمی کاربردی، هیئت علمی رشته گردشگری به منطقه آورده شده و به صورت تخصصی دنبال شده است.

*هزینه ثبت نام و تحصیل در این دانشگاه ارزان خواهد بود

مدیر بخش گردشگری معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در تشریح این اقدام سازمان اظهار کرد: پس از تشکیل و راه‌اندازی رشته گردشگری در منطقه، علاوه بر اینکه هزینه ثبت‌نام در این رشته بسیار ارزان خواهد بود و به ازای هر ترم برای دانشجو بالغ بر 5 میلیون ریال هزینه در بر دارد، هماهنگی‌هایی صورت گرفته که برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد تحصیل در این رشته رایگان انجام گیرد.

مهدی اسدیان افزود: طبق توافقات صورت گرفته بین سازمان و وزارت علوم، در صورت استقبال از این رشته، می‌توان رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی را در یک‌سال آینده اخذ و وارد منطقه کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف حوزه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، آموزش و پرورش نیروهای متخصص در حوزه گردشگری است که قسمتی از آن به دانشگاه‌ها مربوط می‌شود و بخش دیگر آن آموزش‌های ویژه فعالان بخش گردشگری است.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها پرسنل هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی و نیروهایی که در فرودگاه مشغول به کار هستند را شامل می‌شود.

مدیر بخش گردشگری معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: در دوسال گذشته فعالیت‌های خوبی در حوزه آموزش صورت گرفته، اساتید بین‌المللی خوبی به منطقه دعوت شده‌اند و دوره‌های مختلفی در این خصوص برای افراد علاقه‌مند نیز برگزار شده است.

اسدیان با اشاره به اینکه بیشترین توجه سازمان در بخش هتل‌ها خواهد بود، عنوان کرد: در بحث اقامت دارای مشکل هستیم، اما از وجه دیگر پرسنل آنها هیچکدام آموزش لازم را ندیده‌اند و با وجود حجم بالای مسافر، از رضایت‌مندی پایینی برخوردار هستیم که با برنامه‌ریزی که صورت خواهد گرفت این معضل برچیده می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر ایجاد بازار کار برای فارغ‌التحصیلان رشته گردشگری در منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: ما تقریبا 25 آژانس در منطقه داریم که 90 درصد از آنها فاقد مدیر هستند، وقتی چنین دوره‌هایی برگزار و این رشته تدریس شود، مطمئن  این افراد مدیریت این آژانس‌ها را بر عهده خواهند گرفت و نیروهای بومی امور مسافرتی را در دست می‌گیرند.

 

 

 

آبادان نیوز ،نیوز آبادان ،خبرهای آبادان ،اخبار آبادان  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: