پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > توضیحی برای افزایش موارد مثبت کرونا در جنوب غرب خوزستان


کد خبر: ١٣٨٩٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/02/24-١٢:٠١

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به افزایش موارد شناسایی شده در منطقه جنوب غرب خوزستان در دو روز پیش گفت: نمونه‌گیری از موارد سرپایی و عدم رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم و اصناف، موجب افزایش موارد ابتلا به کرونا در این منطقه شده است.

 

آبادان نیوز : رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به افزایش موارد شناسایی شده در منطقه جنوب غرب خوزستان در دو روز پیش گفت: نمونه‌گیری از موارد سرپایی و عدم رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم و اصناف، موجب افزایش موارد ابتلا به کرونا در این منطقه شده است.

به گزارش آبادان خبر ، دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: در صورت ادامه این روند، ممکن است ابتلا به کرونا انفجاری شود.

وی افزود: نمونه‌گیری از موارد سرپایی و عدم رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم و اصناف، موجب افزایش موارد ابتلا به کرونا در این منطقه شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت در جنوب غرب خوزستان گفت: در آبادان و خرمشهر تنها ادارات تعطیل‌اند و بازار و اصناف همچنان فعال هستند. طبق دستورالعمل کشوری، بازگشایی اصناف منوط به ثبت‌نام در سامانه سلامت، دریافت کد و دستورالعمل و انجام این پروتکل‌ها است اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. بسیاری از واحدهای صنفی کد یا دستورالعمل را دریافت نکرده‌اند و بسیاری از واحدهایی نیز که دستورالعمل را گرفته‌اند، آن را اجرا نمی‌کنند.

وی بیان کرد: در اصناف مشاهده می‌کنیم که هیچکس ماسک یا دستکش استفاده نمی‌کند و هیچ امکاناتی برای فاصله‌گذاری اجتماعی و خط‌کشی برای ارباب‌رجوع توسط صاحبان صنوف فراهم نشده است.

سلمان‌زاده با بیان اینکه بیشتر آمار مبتلایان در جنوب غرب خوزستان مربوط به بیماران سرپایی است، ادامه داد: مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و همه این عوامل دست به دست هم می‌دهد و آمار ابتلا افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش موارد شناسایی شده در منطقه جنوب غرب خوزستان در دو روز پیش گفت: کار آزمایشگاه کروناویروس آبادان متوقف نشده بود و آزمایش‌ها نیز جمع نشده بودند. این افزایش آمار در ۲۴ ساعت، به دلیل تکرار و افزایش نمونه‌گیری به دو بار بوده است. البته بیشتر این موارد مثبت سرپایی بودند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: مردم هنوز هشدارها را جدی نگرفته‌اند؛ در آبادان همچنان مردم در سطح شهر تردد می‌کنند و در پارک‌ها حضور دارند و عرضه قلیان نیز در پارک‌ها انجام می‌شود. حتی آمار بالای ابتلا به کرونا هم روی مردم تاثیر نگذاشته و رفتار مردم را تغییر نداده است.

منبع:ایسنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: