پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > آبادان پاره تن خوزستان و خاستگاه هنر است


کد خبر: ١٢٦٦١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/10/05-١٦:٠٥

مدیرکل حوزه هنری استان خوزستان از آبادان به عنوان «پاره تن خوزستان و خاستگاه هنر» نام برد.

 

مدیرکل حوزه هنری استان خوزستان از آبادان به عنوان «پاره تن خوزستان و خاستگاه هنر» نام برد.
به گزارش آبادان خبر ، حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی شب گذشته در آئین رونمایی از پوستر چهارمین همایش تئاتر جوان نور که در محل سالن نمایش استاد حاتمی نژاد مرکز فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد، گفت: حوزه هنری به تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری که به رشد و تعالی جامعه کمک کند، علاقه‌مند است و نمی‌شود از نگاه عمیق، فلسفی، فرهنگی و علمی که هنر نمایش به جامعه هدیه می‌کند، چشم‌پوشی کرد.

وی افزود: در دیرینه تاریخ کشورمان، هنر را در خاستگاه ملی و میهنی‌مان داشته‌ایم و هنرمندان بزرگی در تاریخ هنر کشورمان همیشه درخشیده‌اند و همچنان درخشان هستند، آبادان نگین و پاره تن خوزستان و خاستگاه هنر است.

حجت‌الاسلام طباطبایی اظهار کرد: در فرهنگ دینی هیچ مخالفتی با هنر وجود ندارد و دین اسلام دراین‌باره حتی تشویق هم کرده است و من خود همیشه سعی کرده‌ام تا هم یک طلبه خوب و هم یک هنرمند خوب باشم.

مدیرکل حوزه هنری استان خوزستان تصریح کرد: به لحاظ اعتباری اگرچه دچار مشکل بودیم اما با راه‌اندازی «جشنواره تئاتر جوان نور» موافقت کرده و به حمد خدا امشب شاهد آغاز چهارمین دوره آن هستیم، باید جوانان ما را به هنر و ورزش تشویق کنیم و به هرجایی که رسیدیم نباید از اعتقادات ما دور شویم، دین و هنر با یکدیگر منافاتی ندارند.

حجت الاسلام طباطبایی یادآور شد: جای تأسف دارد بی‌توجهی مردم و مسئولان به هنرمندانی که به‌رغم سال‌ها تلاش در این عرصه، اکنون در سن کهن‌سالی در گوشه خانه سالمندان مانده‌اند سبب ابراز ناراحتی و گله‌مندی آنان شده است؛ البته در استان خوزستان هنرمندان بی‌شماری داریم که هیچ‌گاه حتی فرصت بازی در یک فیلم سینمایی را هم نداشته‌اند، با اینکه خوزستان هنرمندان بزرگ و بی‌شماری را به جامعه هنری کشور معرفی کرد اما هنوز هنرمندان فراوانی در این استان محجور مانده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ریشه‌های اعتقادی و اصالت‌های ملی و مذهبی برایمان ماندگار است، گفت: مسیری است که هرچه هنرمندتر در مسیر بندگی خدا و ارتباط با آن باشیم، موفق‌تریم و وظیفه حوزه هنری انقلاب اسلامی کار با هنرمند مختلفی است که مبنای دینی، انقلابی و اعتقادی را قبول داشته باشد و از دین آموختم که ما به رعایت شئونات ملزم هستیم.

مدیرکل حوزه هنری استان خوزستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فوت مرحوم «عبدالرضا حیاتی» هنرمند فقید استان خوزستان که امروز تشییع و به خاک سپرده شد، گفت: حیاتیآوینی انقلاب خوزستان بود که خود را مکلف به حفظ فرهنگ و هنر می‌دانست و در این مسیر تلاش‌های بی‌شماری کرد اما او در خوزستان بود و اگر در هر جای دیگری جز این استان بود به طور حتم صدها برنامه از او ساخته می‌شد، حیاتی کسی بود که برای هنر و انقلاب در این استان کار کرد، فردی بی‌ریا و شهرت گریز با روحیه بسیار بالا برای کار و تلاش که هیچ‌گاه برای ثبت کاری به نام خودش سعی نکرد.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: حیاتی پیشکسوت بزرگ عرصه هنر و فرهنگ و گنجینه‌ای برای خوزستان بود که ما امروز آن را غریبانه تشییع کردیم و باورمان آن بود که باید در حد و اندازه وی مسئولان اعم از کشوری و لشکری در آئین تشییع پیکر این هنرمند فقید شرکت کنند، که چنین نشد و حضور کمرنگ بود.

وی اظهار کرد: عبدالرضا حیاتی در دل ما جای دارد، او کسی بود که مدرک دکترای افتخاری را از دست رهبری گرفت.

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: