پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > رونمایی از پوستر چهارمین همایش استانی تئاتر جوان نور در آبادان


کد خبر: ١٢٦٥٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/10/05-١٥:٢٤

شب گذشته و با حضور هنرمندان، مسئولان و اصحاب رسانه از پوستر چهارمین همایش استانی جوان نور در آبادان رونمایی شد.

 

شب گذشته و با حضور هنرمندان، مسئولان و اصحاب رسانه از پوستر چهارمین همایش استانی جوان نور در آبادان رونمایی شد.

به گزارش آبادان خبر ، دبیر چهارمین همایش استانی تئاتر جوان نور در این آئین که در محل سالن مرحوم حاتمی نژاد مرکز فرهنگی هنری شهید آوینی آبادان برگزار شد، با بیان اینکه این جشنواره مشابهی در استان ندارد و شرکت‌کنندگان آن از جوانان هنرمند زیر ۳۰ سال خوزستان هستند، گفت: فراخوان چهارمین همایش استانی تئاتر جوان نور در مهرماه امسال منتشر شد که بر همین مبنا ۲۴ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.

عبدالرضا سواعدی از آبادان، خرمشهر، بندرامام، دزفول، امیدیه، شادگان، باغملک و رامهرمز به عنوان شهرهایی نام برد که هنرمندان جوانش با ارسال آثارشان در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی افزود: کار بازبینی آثار از ۲۰ دی‌ماه امسال توسط فرشید قنبری، مهدی درویشی و عبدالرضا سواعدی انجام می‌شود و در مرحله نهایی (اجرای صحنه‌ای) آثار توسط آرش ساربان، ایمان مصطفایی و محبوبه ضیایی داوری می‌شوند.

وی از کشف «استعدادهای جوان در سطح استان خوزستان» به عنوان هدف اصلی برگزاری این همایش نام برد و اظهار کرد: حوزه هنری این شناخت را دارد که باید برای جوانان فضایی مهیا شود تا ضمن کشف استعدادهای جوان بتواند به انتخاب استعدادهای موفق دست بزند.

دبیر چهارمین همایش استانی جوان نور تصریح کرد: در همایش استانی جوان نور نگاهمان به درون استان و تکیه بر منابع داخلی‌مان (سرمایه انسانی) است؛ لذا سعی داریم تا ضمن کشف استعدادها و شناخت کافی از آنان بتوانیم گروه‌های موفق‌تری را برای حضور در عرصه‌های مختلف ارائه و معرفی کنیم.

سواعدی یادآور شد: چهارمین همایش استانی تئاتر جوان نور دهم تا سیزدهم بهمن‌ماه امسال در آبادان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این همایش برای نخستین بار کار نقد، بررسی و تحلیل نمایش‌ها توسط منتقد توانمند علی گرناف به انجام می‌رسد، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در طول مدت برپایی این همایش، نمایش‌نامه خوانی را نیز داریم و ضمن اینکه قرار است تا از فعالان عرصه نمایش ایرانی اعم از تعزیه، سیاه‌بازی، شاهنامه‌خوانی و نقاله خوانی و خانواده شهید عطشانی نیز تجلیل شود و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش خواهد بود.

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: