پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > راه اندازی پویش ملی سرطان در دانشکده پزشکی آبادان


کد خبر: ١٢٦٤٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/10/03-١٠:٣٩

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی پویش ملی سرطان در محدوده فعالیت این دانشکده در بهمن ماه سالجاری خبر داد.

 

آبادان نیوز : رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی پویش ملی سرطان در محدوده فعالیت این دانشکده در بهمن ماه سالجاری خبر داد.

به  گزارش آبادان خبر ، دکتر شکراله سلمان‌زاده صبج امروز اظهار داشت: این پویش با محوریت تغییر سبک زندگی و تشخیص زودهنگام به منظور کاهش بیماری‌های واگیر به ویژه سرطان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: در بحث تشخیص زودهنگام سرطان و در نهایت کمک به بهبودی بیمار برای آسیب کمتر، بهترین راهکار در امر پیشگیری از سرطان آموزش برای تغییر در سبک زندگی است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: بروز سرطان در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان از بقیه استان و کشور کمتر است و بیشترین سرطان‌ها در منطقه در مردان پروستات و در زنان سرطان سینه است.

دکتر سلمان‌زاده همچنین به برگزاری کمیته دانشگاهی برنامه ثبت ملی سرطان در دانشکده علوم پزشکی آبادان با حضور معاونان و مدیران مرتبط تاکید کرد.

وی از ایجاد تفاهم‌نامه پژوهشی بین دانشکده علوم پزشکی آبادان و انستیتو غربالگری سرطان ایران خبر داد و افزود: در آذرماه سال جاری و به دعوت دکتر کاظم زنده‌دل؛ قائم مقام و معاون پژوهشی پژوهشکده سرطان انستیتو کانسر ایران و مسول برنامه ثبت سرطان بالینی پستان، این تفاهم‌نامه پژوهشی بین دانشکده علوم پزشکی آبادان و انستیتو غربالگری سرطان ایران شکل گرفت.

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: