پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > شبکه فاضلاب نیاز ضروری شهرهای آبادان ، خرمشهر و اهواز است


کد خبر: ١٢٦٣٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/10/02-١٦:٥٨

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اجرای پروژه فاضلاب و دفع آبهای سطحی در شهرهای آبادان، خرمشهر و اهواز ضروری است.

 

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اجرای پروژه فاضلاب و دفع آبهای سطحی در شهرهای آبادان، خرمشهر و اهواز ضروری است.

به گزارش آبادان خبر ، اسماعیل نجار یکشنبه در جلسه ستاد بحران در فرمانداری آبادان با بیان اینکه بسیاری از مناطق استان خوزستان فاقد کانال ها و جوی انتقال روان آب‌های سطحی است افزود: این موضوع باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ضمن تشکر از تلاش دست اندرکاران برای مهار آب‌های سطحی و فاضلاب در سه شهر آبادان، خرمشهر و اهواز گفت: استاندار، مدیریت بحران استان ، فرمانداران و مسوولان محلی در این مدت به خوبی پای کار بودند تا کمترین آسیب به مردم وارد شود.

نجار گفت: کسانی که منازل مسکونی آنها آسیب دیده و نیاز به نوسازی و تعمیر دارند در سطح شهرستان های استان خوزستان شناسایی شده و برنامه‌ریزی لازم برای پرداخت خسارت به آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: گزارش لازم در خصوص مشکلات استان خوستان ناشی از بارندگی به هیات دولت منتقل شده تا به تصویب برسد و پس از آن کار اجرایی و ارزیابی خسارت ها از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شروع می‌شود.

نجار گفت: شبکه فاضلاب‌ بسیاری از مناطق آبادان و خرمشهر  به دلیل قدمت بالا با مشکل رو به رو است که امیدواریم با برنامه ریزی و تامین اعتبار ، اقدام لازم برای احداث ، بهسازی و مرمت شبکه فاضلاب این ۲ شهر صورت گیرد.

وی با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته برای آسیب دیدگان بارندگی اخیر گفت: برای شهروندان ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و برای روستاییان نیز ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهاردرصد ، ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰میلیون ریال کمک معیشتی و نیز ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی اختصاص یافته است.

نجار با اشاره به مناطق بحرانی خرمشهر گفت: شبکه فاضلاب مناطق بحرانی خرمشهر از جمله کوی بهروز اصولی کار نشده و برای احداث شبکه فاضلاب در این مناطق از لوله‌های باریک استفاده شده است که بهسازی این شبکه های فاضلاب با تامین اعتبار بین  یک تا ۲ سال زمان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل فاضلاب شهر اهواز باید فکر اساسی کرد، گفت: استان خوزستان به پمپ‌های با دبی بالا نیاز  دارد که باید نیاز استان به پمپ های مذکور برآورد کارشناسی شده و اعلام شود.

در بارندگی هفته گذشته  ۱۱۵میلیمتر بارندگی در شهرهای آبادان و خرمشهر ثبت شد که باعث تعطیلی مدارس و ادارات این ۲ شهرستان در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته شد.

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: