پست الکترونیک چهارشنبه ٠٥ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > هیچ پروژه‌ای برای انتقال آب از خوزستان وجود ندارد


کد خبر: ٥٩٢٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/02/16-١١:١٤

استاندار خوزستان گفت: اکنون پروژه‌ای که بخواهد انتقال آب را از استان انجام دهد، وجود ندارد و آنچه آب از استان انتقال داده شد، در دوره‌های گذشته انجام شده است.

 


به گزارش آبادان نیوز ، دکتر غلام‌رضا شریعتی در نشست رییس سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان محیط زیست استان که شامگاه 14 اردیبهشت‌ماه در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تشکیل شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست، از این پس نماینده این شبکه را دعوت می‌کنیم تا در کارگروه‌های تخصصی محیط زیست حضور داشته باشند.
وی افزود: آمادگی داریم تا نماینده‌های سازمان‌های مردم نهاد در کارگروه‌هایی که لازم است حضور پیدا کنند و در این زمینه سازمان‌های مردم‌ نهادی که فکر می‌کنند حضورشان به کارگروه‌های مرتبط کمک می‌کند، آمادگی پذیرش آن‌ها وجود دارد.

شریعتی تصریح کرد: در کارگروه‌هایی که حضور سازمان‌های مردم نهاد در آن‌ها تاثیرگذار و موثر باشد، پذیرا هستیم تا بتوانند در کارگروه‌ها شرکت کنند و ما هم بتوانیم از نقطه‌نظرات آن‌ها در کارگروه‌ها استفاده کنیم.
وی گفت: هرچه بتوانیم جلسات را در محیطی آرام‌تر، منطقی‌تر و کارشناسی‌تر و به‌دور حاشیه برگزار کنیم، بهتر به نتیجه خواهیم رسید و به نتایج موثرتری دست پیدا می‌کنیم.
شریعتی با اشاره به این نکته که بحث انتقال آب دغدغه همه مردم خوزستان است، عنوان کرد: طرح بهشت‌آباد که بعضی وقت‌ها به اشتباه گفته می‌شود در حال اجرا است، تاکنون اجرایی نشده و حتی چنین اعتباری در کشور برای این طرح وجود ندارد.
وی افزود: در دولت گذشته مصوب شد که با اجرای این طرح تا 580 میلیون مترمکعب آب را انتقال دهد اما این طرح اجرایی نشد و حتی اعتبار و ردیف بودجه‌ای نیز در دولت برای اجرای آن وجود ندارد.
شریعتی ادامه داد: سازمان محیط زیست نیز در این زمینه اعلام کرده که طرح بهشت آباد پیوست و مجوز زیست‌محیطی ندارد و وقتی چنین پیوستی از سازمان محیط زیست ندارد، اجرایی نخواهد شد.
وی با بیان اینکه مجری طرح‌هایی که در دولت‌های گذشته تصویب شده، نبودیم و سازمان محیط زیست نیز اجازه اجرای طرح‌های بدون مجوز زیست‌محیطی را نداده است، عنوان کرد: مجوز سازمان محیط زیست یکی از موانع اصلی اجرای طرح بهشت‌آباد است و در این زمینه لازم است که با دقت بیشتری صحبت شود.
شریعتی تصریح کرد: پروژه‌ای که بخواهد انتقال آب را از استان انجام دهد، اکنون وجود ندارد و آنچه آب از استان انتقال داده شده در دوره‌های گذشته انجام شده است.
وی افزود: در این زمینه قرار شد تا هیات حقیقت‌یابی با عضویت نمایندگان استان تشکیل شود و بآ خواسته به‌حق مردم در بحث انتقال آب و سدسازی‌ها پیگیری و صیانت شود.
استاندار خوزستان با بیان اینکه آورد آب استان کم شده و خوزستان تاب و توان آنکه آبی را به جایی دیگر انتقال دهد ندارد، عنوان کرد: اگر بنا است در جایی کشاورزی انجام گیرد، زمین‌های خوزستان بهترین زمین‌ها برای بحث کشاورزی هستند.
وی افزود: در این زمینه تاکید می‌کنیم که استان خوزستان با توجه به مشکلات زیست محیطی و دستکاری‌های انسان در محیط زیست، نیاز به توجه ویژه‌ای دارد و دولت نیز در این راستا توجهی خاص به خوزستان داشته است.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مصوبه اخیر دولت در بحث آب و فاصلاب و اقدامات دیگر در بحث صیانت از رودخانه‌ها به‌ویژه رودخانه کارون بیانگر توجه ویژه دولت به خوزستان است. تلاش در جهت احیای کارون جزو مصوبات اصلی در برنامه ششم توسعه و بیانگر اهتمام دولت به استان است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: