پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > وضعیت جاده ساحلی خرمشهر بحرانی است


کد خبر: ٥٧١٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/11/14-١٢:٣٤

شهردار خرمشهر گفت: وضعیت جاده ساحلی خرمشهر که یکی از جاذبه های اصلی گردشگری شهر به شمار می رود بسیار بحرانی است.

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ، عزیز ساعدی  در نشست خبری با خبرنگاران از جاده ساحلی به عنوان یک بحران در خرمشهر یاد کرد و گفت: از بزرگترین بحران های خرمشهر که مایه نگرانی شهرداری شده است جاده ساحلی است چرا که کوچکترین عملیات اصلاحی می تواند به ریزش تمام مسیر جاده ساحلی منجر شود.

شهردار خرمشهر، اعتبار مورد نیاز برای بهسازی  کل مسیر جاده  ساحلی خرمشهر از پایانه مسافری تا پل قدیم را ۶۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: حد فاصل پل شهید جهان آرا (پل جدید) تا بازار ماهی فروشان که دارای بدترین شرایط است ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 وی افزود: مکاتابی از دوران حضور حویزاوی به عنوان شهردار به سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته و تا کنون به صورت ماهیانه ادامه دارد، شورای تامین در جریان است، از منطقه آزاد نیز درخواست کمک شده اما تا کنون بودجه مورد نیاز  تامین نشده است. 

ساعدی از احتمال تامین بخشی از بودجه مورد نیاز از سوی منطقه آزاد در سال ۹۶ خبر داد و گفت: مذاکرات زیادی به مدیر عامل سازمان منطقه آزاد شده است که در سال جاری بودجه مورد نیاز وجود ندارد و احتمال دارد از محل بودجه سال ۹۶ منطقه آزاد اعتبار منطقه بحرانی جاده ساحلی خرمشهر تامین شود.

شهردار خرمشهر در ادامه از افتتاح سه پروژه در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: افتتاح و بهره برداری از میدان دژ، پارک ورودی شهر و پارک آزادی سه پروژه شهرداری است که دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.

ساعدی از تعریف ۲۰۰ میلیارد پروژه در خرمشهر در سال ۹۶خبر داد و افزود: سهم شهرداری این این میزان ۶۱ درصد خواهد بود.

وی سرمایه گذاری را  تنها درآمد پایدار ممکن برای شهرداری خرمشهر دانست توضیح داد: عوارض از مهمترین درآمدهای پایدار شهرداری هستند اما با توجه به وجود سازمان منطقه آزاد بخش اعظمی از عوارض شهرداری کم شده است.

ساعدی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش های مختلف می توان به واسطه صدور پروانه درآمد پایدار شهرداری قلمداد شود، از اعمال طرح های تشویقی توسط شهرداری برای رونق بخشی به ساخت و ساز در خرمشهر خبر داد. وی با تاکید بر اینکه شهرداری مانع سرمایه گذاری در شهر نمی شود و روند سرمایه گذاری در خرمشهر تسهیل خواهد شد، توضیح داد: ۳۰ درصد از زمین های خرمشهر خالی است و شهرداری آمادگی دارد که از زمین های که در خیابان اصلی هستند عوراض و پروانه نگرفته و برای آنها مدت تنفس نیز اعمال کند تا از این طریق بتوان زمینه ارتقا شهر و اشتغال برای تعداد قابل توجهی را ایجاد کند.

شهردار خرمشهر همچنین از تکمیل پروژه های نیمه تمام تاکید کرد و گفت: پنج پروژه در زمان حضور دوایی فر به عنوان شهردار تعریف شد که این پروژه ها تکمیل خواند شد.

وی از کلنگ زنی احتمالی پروژه پارکنیگ طبقاتی یکی از این پنج طرح خبر داد و گفت: مزایده اول برگزار شده و شهرداری نشست های ابتدایی برای اجرایی شدن این طرح را با سرمایه گذار داشته است.

ساعدی همچنین از ایجاد پل گردشگری دریا دلان و ایجاد پارک شهرباز یپارک آبی در خرشمهر به عنوان پروزه های در دست اقدام شهرداریاد کرد.

وی اقدامات انجام شده توسط شهرداری در مدت ۱۲۱ روز تصدی مسئولیت خود را اقدامات مطلوب دانست و خواهان اعتماد سازمان منطقه آزاد اروند به شهرداری خرمشهر شد.

شهردار خرمشهر اظهارکرد: شهرداری در این مدت ثابت کرده توانمند است و می تواند به خوبی انجام وظیفه کند و جا دارد که منطقه آزاد کم لطفی های ۱۲ ساله خود را پایان دهد.

وی تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در بحث پارک ها را تنها اعتبار دریافت شده شهرداری از سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرد و گفت: عمده عوارض شهرداری به منطقه آزاد تزریق می شود و این انتظار وجود دارد که در امر خدمات رسانی که مطالبه نخست مردم است در کنار و معین شهرداری باشد.

ساعدی در ادامه به موضوع بازار کنزالمال هم اشاره و عنوان کرد: در تمام مدت راه اندازی بازار یک ریال عوارض به شهرداری پرداخت نشده است و شهرداری بدون دریافت حتی یک ریال به این بازار خدمات ارائه می کند.

و ادامه داد: شرط شهرداری برای صدور مجوز ساختن و ساز و توسعه این بازار پرداخت تمام عوارض سال های فعالیت این بازار است و تا عملی نشدن این شرط مجوز توسعه هم صادر نخواهد شد.

ساعدی به پیش رو بودن تعطیلات نوروزی نیز اشاره کرد از آمادگی شهرستان برای میزبانی از مهمانان نوروزی خبر داد و گفت: امسال با توجه بهسازی و ساماندهی پارک ها، خرمشهر به نسبت سال های گذشته یک قدم جلوتر است و برخی خدمات همچون سرویس های شهرداری به روز شده اند.

وی افزود: خدمات شهرداری نیز از هم اکنون ورود کرده است و در حال ساماندهی سرویس های بهداشتی پارک ها و اماکن عمومی است.

ساعدی همچنین از تهیه پلاستیک زباله در تناژ بالا برای ایام نوروز  خبر داد و اظهار کرد: هدف این است خرمشهر از نظر تهیه پلاستیک قطب منقطه باید تا علاوه بر توزیع به تعداد بالا در میان شهر در صورت نیاز کمبود شهرهای همجوار را نیز تامین کند.

شهردار خرمشهر به موضوع استقلال شهرداری های منطقه خرمشهرهم اشاره و بیان کرد: استقلال شهرداری طی چند فاز اجرایی می شود که فاز نخست اجرا، فاز دوم در حال اجرا ست و فاز سوم نیز که استقلال مالی شهرداری هاست ۲۰ اسفند اجرایی می شود.

وی در پایان متذکر شد: هر چند استقلال مالی شهرداری های منطقه ای به تضعیف بنیه مالی شهرداری مرکزی منجر می شود اما برای رفع این مشکل و استفاده بهتر از این فرصت نیز برنامه ریزی شده است

اخبار خرمشهر ،خبر خرمشهر ،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: