پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > صادرات کالا از گمرک آبادان به 26 درصد رسید


کد خبر: ٥٢٤٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/06/27-١٢:٢٦

مدیرکل گمرک آبادان از رشد ۲۶ درصدی صادرات کالا از این گمرک خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

مدیرکل گمرک آبادان از رشد ۲۶ درصدی صادرات کالا از این گمرک خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز ،حمید احمدی : در پنج ماهه نخست امسال (فروردین تا مردادماه) حدود ۵۰ هزار تن انواع کالا از طریق گمرک آبادان و گمرکات تابعه اروندکنار و چوئبده به خارج از کشور صادر شده است.

وی، ارزش این کالاهای صادراتی را ۳۵ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: محصولات پتروشیمی، صنایع دستی، میوه و تره بار و آبزیان (ماهی و میگو) عمده کالاهای صادراتی را تشکیل می دهند.

مدیرکل گمرک آبادان اضافه کرد: در مدت یاد شده حدود ۱۵ هزار و ۵۰ تن انواع کالا از طریق گمرک آبادان وارد کشور شده که این میزان کالای وارداتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی پنج درصد کاهش را نشان می دهد.

به گفته احمدی، کالاهای کشورمان بیشتر به کشورهای کویت و امارات صادر می شوند.

وی در ادامه، ارزش کالاهای وارداتی از گمرک آبادان را ۴۵ میلیون دلار خواند و تصریح کرد: لوازم یدکی و خانگی و پارچه عمده ترین کالاهای وارداتی به کشور از طریق این گمرک هستند که به طور عمده از امارات وارد می شوند.

مدیرکل گمرک آبادان بیان کرد: میزان درآمد عمومی از طریق گمرک آبادان در پنج ماهه امسال، ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش هفت درصدی درآمدها را نشان می دهد.

احمدی افزود: ترانزیت خارجی در مدت یاد شده ۸۰۰ تن بوده که نشان از رشد ۲۱ درصدی حجم ترانزیت انجام شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.

وی از خودرو سواری به عنوان عمده ترین کالای ترانزیت شده در بخش خارجی نام برد و عنوان کرد: این حجم کالای ترانزیت شده ارزشی معادل ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار داشته است.

 

 

 

حمید احمدی، گمرک آبادان ،گمرک ،اخبار آبادان ،آبادان ،صادرات کالا  

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: