پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > پالایشگاه آبادان ارتقا می یابد


کد خبر: ٤٢٤٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/02/29-١١:٠٥

وزیر نفت سفر رئیس جمهوری چین به ایران را نقطه عطف روابط دو کشور عنوان کرد

 

 

 





آبادان نیوز:وزیر نفت سفر رئیس جمهوری چین به ایران را نقطه عطف روابط دو کشور عنوان کرد و گفت: از دستاوردهای این سفر، قرارداد توسعه شرکت پالایش نفت آبادان بوده که به تازگی عملیاتی شده و این، حرکت مهمی است.


به گزارش آبادان نیوز:به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان مهندس بیژن زنگنه در دیدار با ژانگ یو ژینگ، معاون سازمان ملی انرژی جمهوری خلق چین با اشاره به این که توسعه روابط با چین برای ما یک موضوع مهم و تاثیرگذار است باابراز رضایت از یادداشت تفاهمی که میان سازمان ملی انرژی جمهوری خلق چین و معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت امضا شد، اظهارکرد: موارد بسیار مهمی در این یادداشت اشاره شد که ما خود را متعهد به انجام آن می دانیم.

وی توسعه پالایشگاه آبادان را یادآور شد و با بیان این که حجم قرارداد توسعه این پالایشگاه با چینی ها یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون یورو است، تصریح کرد: این قرارداد به تازگی فعال شده و بقیه آن نیز باید از سوی چینی ها تامین مالی شود.

همچنین مدیرکل آسیا و اقیانوسیه معاونت بین الملل و بازرگانی وزارت نفت یکی از محورهای هشت گانه یادداشت تفاهم با شرکتهای چینی را ارتقای شرکت پالایش نفت آبادان عنوان کرد. مرضیه ریاحی با اشاره به این که پیشتر نیز مذاکراتی در این زمینه با آنها انجام شده است گفت: یکی از محورهای یادداشت تفاهم با چینی ها همکاری در ارتقای پالایشگاه آبادان است.




اخبار آبادان،خبر آبادان،آبادان نیوز،نیوزآبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: