پست الکترونیک پنج شنبه ٣٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > آغاز تدوین برنامه جامع توسعه آبادان متناسب با نیازهای شهری


کد خبر: ٤١٥٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/02/20-٠٩:٣٥

شهردار آبادان از آغاز تدوین برنامه دوم توسعه شهری آبادان متناسب با نیازهای شهر و رودیكرد تعاملی با دستگاه های اجرایی نظیر پالایشگاه و سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:محمودرضا شیرازی در نشست شورای اسلامی شهر آبادان افزود: این برنامه با رویكرد محله محور و جمع آوری اطلاعات محله به محله آغاز شده و نیازهای هر محله با توجه به ساختار قومیتی، سیمای شهری با همكاری دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه های شهرستان نوشته می شود .

به گزارش آبادان نیوز:وی اظهار داشت:در برنامه دوم توسعه شهری آبادان، توجه به رونق گردشگری مذهبی، توسعه گردشگری آبی با توجه به وجود دو رودخانه بهمنشیر و اروند، زیباسازی ورودی های شهر و درآمدهای شهرداری و چگونگی هزینه كرد آن، مشكلات شهری مردم، امكان شناسایی مسائل و معضلات بر مبنای برنامه ششم توسعه كشور مورد مطالعه می گیرد و راهكارهای عملی اجرای آن ارائه می شود .

شیرازی گفت: از مشاور طرح خواسته شده كه برنامه پنجساله دوم شهری آبادان بر اساس سی. دی. اس شهری كه یكی از كارهای مطالعاتی به روز در دنیا و متناسب با مشكلات مبتلا به شهر آبادان است، تهیه شود .

وی افزود: مشكلات زیرساختی و ترافیك شهری با توجه به گسترش محدوده شهر، مردم را آزار می دهد و از مشاور طرح خواسته شده با توجه به اینكه 70 درصد از سی. دی. اس شهر آماده است مطالعه مشكلات را از لایه های پائین جامعه به صورت كاربردی انجام دهد .

شهردار آبادان گفت: طبق قول مشاور طرح برنامه دوم توسعه شهری آبادان در بازه زمانی هشت ماهه آماده می شود و بودجه سال آینده شهرداری آبادان براساس برنامه جدید و در راستای برنامه ششم توسعه كشور آماده خواهد شد .

 

آبادان در میان 14 شهر برتر گردشگری ایران در نوروز

شیرازی در ادامه سخنانش تصریح كرد:در نهمین نشست ستادمركزی هماهنگی خدمات سفر با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری، شهرهای مشهد، اصفهان، ساری، خرم آباد، نیشابور، مریوان و رامسر به عنوان هفت شهر برتر در ایام نوروز مشخص شدند و خدمات هفت شهر تبریز، شیراز، ایلام، سنندج، مراغه، آبادان و بانه نیز قابل تقدیر اعلام شد .

وی افزود: در ایام نوروز شهر آبادان با پذیرایی از 4.5 میلیون نفر گردشگر از بین شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت به دلیل خدمت‌رسانی مطلوب قابل تقدیر دانسته شد .

 

شوراهای اسلامی نماد مردم سالاری دینی

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریك 9 اردیبهشت روز شوراها گفت:شوراها نماد مردمسالاری و نقطه عطفی در مدیریت شهری است .

شیرازی نیاز توسعه دمكراسی را برون سپاری خدمات و مشاركت مردم در اداره شهری دانست و گفت:پس از تشكیل شوراهای اسلامی، شهرداری های كشور متحول شدندضمن اینكه دین مبین اسلام همواره بر امر مشورت تأكید دارد و این مهم، نشان می دهد با جمع بندی تمامی نظرات و استفاده از افكار همه افراد می توان كارها را به بهترین نحو انجام داد .

در ادامه این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر آبادان نیز در خصوص چگونگی تدوین برنامه دوم توسعه شهر آبادان به تبادل نظر پرداختند .

جلوگیری از موازی كاری برنامه دوم توسعه شهری با سازمان های و ادارات شهری، اجرایی بودن و كاربردی بودن برنامه دوم توسعه شهری، آسیب شناسی محلات مختلف شهری، استفاده از دانشگاه های بومی از جمله مباحثی بود كه از سوی اعضای حاضر در شورای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

در پایان این جلسه به پاس زحمات اعضای شورای اسلامی شهر هدایایی به رسم تقدیر از آنان از سوی شهرداری آبادان و هیات رئیسه شورای اسلامی شهر به آنان اهدا شد.

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،آبادان،آبادان نیوز،نیوزآبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: