پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > از مهلت یک ماهه فرماندار به دستگاههای اجرایی تا تنفس به تعاونیها


کد خبر: ٤١٤٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/02/20-٠٨:٥٢

مهلت یک ماهه فرماندارویژه آبادان به دستگاههای اجرایی مرتبط در امرصادرات و واردات کالا و تنفس به تعاونیهای مرزنشین تازمان سوددهی ازمهمترین مباحث جلسهه بازارچه مرزی اروندکنار بود.

 

 

 

 

 

 


آبادان نیوز: معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان عصر یکشنبه( 19 اردیبهشت)در این جلسه که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه راه اندازی بازارچه مرزی اروندکنار یکی از راهبردهای استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان خوزستان بود، اظهار کرد: پس از پیگیری های به عمل آمده از طریق گمرک ایران و دولت توانستیم چندی پیش مجوز استقرار نماینده گمرک در بازارچه مرزی اروندکنار را دریافت کنیم.

به گزارش آبادان نیوز:عزیزالله شهبازی افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده با دستگاه های ذیربط از جمله گمرک، بازارچه مرزی و بندر آبادان مقرر شد تا چهار واحد از غرفه های بازارچه مرزی اروندکنار در اختیار چهار تعاونی مرزنشینان فعال این شهرستان برای آغاز انجام مبادلات تجاری (صادرات و واردات) قرار گیرد.

۵ تعاونی مرزنشینان غیرفعال هستند

وی با اشاره به جمعیت ۲۵۹ هزار و ۸۰۰ نفری عضو تعاونی های ۹ گانه شهرستان آبادان عنوان کرد: در زمان حاضر پنج تعاونی مرزنشینان از جمع ۹ تعاونی یاد شده غیرفعال هستند.

شهبازی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی ها و هماهنگی های صورت گرفته در روزهای آتی شاهد آغاز رسمی و عملی مبادلات تجاری (صادرات و واردات کالا) از طریق بازارچه مرزی اروندکنار هستیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از عدم لزوم ثبت سفارش و نامحدود بودن سقف اعتبار ارزی قابل ارائه به تجار به عنوان برخی از امتیازات خاص پیش بینی شده در بازارچه مرزی اروندکنار نام برد و گفت: با توجه به فرصت خوبی که دولت در اختیار شهرستان آبادان قرار داده است لذا دیگر هیچ راه گریز و بهانه ای برای انجام نشدن وظایف از سوی دستگاه های اجرایی و تعاونی های مرزنشین پذیرفتنی نیست.

عزیز الله شهبازی با بیان اینکه راهبرد نخست و آخر دولت جمهوری اسلامی رونق اروندکنار، چوئبده و ۷۴ روستای شهرستان آبادان است، افزود: تمامی تلاش ما بر آن است که هرآنچه را که قرار است از قبل شکل گیری این بازارچه حاصل شود، صفر تا ۱۰۰ عایدی آن نصیب مردم این شهرستان شود.

وی از شهروندان عضو تعاونی های شهرستان آبادان خواست تا با مراجعه به تعاونی های مربوطه شان موضوع فعال شدن تعاونی ها را از مدیران مربوطه به طور جدی درخواست و پیگیری کنند.

تعهد مدیران تعاونی های مرزنشین برای آغاز مبادلات تجاری

شهبازی همچنین از تعهد مدیران تعاونی های مرزنشین برای آغاز مبادلات تجاری (صادرات و واردات) به فوریت خبر داد و اظهار کرد: برای کمک بیشتر به این تعاونی ها در کنار ساخت بازارچه مرزی، مهلت تنفسی نیز به آنان داده شد، بر این اساس تعاونی های چهارگانه فعال تا زمانی که کار آنها به سوددهی نرسد از پرداخت هزینه استقرار در غرفه های بازرچه مرزی اروندکنار معاف شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دریافت درخواست های فراوان از سایر بخش ها و شهرستان های استان خوزستان برای گرفتن غرفه و انجام فعالیت از طریق بازارچه مرزی اروندکنار، از اعلام آمادگی اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان، خرمشهر و اهواز، سازمان تعاون روستایی، جهاد کشاورزی و برخی تعاونی های موجود در شهرستان های دزفول، شوشتر، رامشیر و امیدیه برای انجام مبادلات تجاری از طریق بازارچه مرزی اروندکنار خبر داد.

 بازارچه مرزی اروندکنار با زیربنای دو هزار مترمربع، در دو طبقه و ۳۲ غرفه و صرف اعتباری معادل ۲۵ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و محلی در مجاورت بندر اروندکنار احداث و در نهم شهریور ماه سال ۹۴ افتتاح شد.

 

 

اخبار آبادان،خبرآبادان،آبادان،آبادان نیوز،نیوزآبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: