پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > پالایشگاه نفت آبادان بزودی سودده می شود


کد خبر: ٤١٣٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/02/19-١٠:٢٣

مجری طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، از مذاکره با چینیها برای تامین فاینانس فاز دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت شرکت پالایش نفت آبادان خبر داد.

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:فردین علمداری گفت: فاینانس فاز نخست این طرح پیش تر از طریق شرکتهای چینی تامین شده بود و امیدواریم عملیات اجرایی آن تا ٦ ماه دیگر آغاز شود.

 

به گزارش آبادان نیوز:به نقل ازروابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان،وی، میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را حدود سه میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: منابع مالی برای اجرای فاز دوم پالایشگاه آبادان یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلار برآورد شده است که امیدواریم این میزان اعتبار از محل منابع تامین کنندگان مالی در کشور چین تامین شود.

مجری طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، با اشاره به پیشرفت ٢٠ درصدی کل طرح در بخش مهندسی گفت: برای بهره برداری کامل از طرح ٤٥ ماه زمان نیاز است که در صورت اجرایی شدن آن، پالایشگاه آبادان به سوددهی خواهد رسید.

فردین علمداری تاکید کرد: با اجرای این طرح، نفت خام بیشتری به فرآورده های با ارزش نظیر بنزین و نفت گاز بدل خواهد شد.

شایان ذکر است که طرح توسعه پالایشگاه آبادان با هدف تثبیت ظرفیت پالایشگاه، کاهش تولید نفت کوره و افزایش کیفیت دیگر فرآورده های تولیدی در قالب ٢ فاز پیش بینی شده است که جزو یکی از مهمترین پروژه های شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به شمار می رود.

پالایشگاه آبادان به عنوان نخستین پالایشگاه کشور در سال ١٢٩١ آغاز به کار کرد و با احداث واحدهای جدید این پالایشگاه آبادان در سال ١٣٣٤، به عنوان بزرگترین پالایشگاه جهان در زمان خود شناخته شد.

ظرفیت اسمی این پالایشگاه ٤٤٠ هزار بشکه در روز است و هم اکنون قادر است روزانه حدود ٤٠٠ هزار بشکه نفت خام را پالایش کند

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: