پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > افزایش ١٠٤ درصدی حجم تولیدات پالایشگاه آبادان در سال گذشته


کد خبر: ٤١٣٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/02/19-٠٩:٥٠

حجم تولید فرآورده های نفتی پالایشگاه آبادان پارسال نسبت به برنامه، ١٠٤ درصد رشد داشته است.

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در حاشیه برگزاری دومین روز از نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: این پالایشگاه یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پالایشگاههای کشور است و پارسال سه میلیون لیتر بنزین، ١١ میلیون لیتر گازوئیل، 2.4 میلیون لیتر نفت سفید و ١٩.٦ میلیون لیتر نفت کوره تولیدی خود را به شرکت خطوط لوله و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تحویل داده است.

 

به گزارش آبادان نیوز:به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان،مهندس ابوالحسینی اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت تولید این پالایشگاه برای فرآورده های یادشده ٤٢٠ هزار بشکه در روز است.

وی با بیان این که به منظور بالا بردن ارتقای کیفیت فرآورده های تولیدی در پالایشگاه آبادان گامهایی نیز برداشته شده است، راه اندازی واحد تصفیه بنزین با ظرفیت اسمی ٢٧ هزار بشکه در روز را از جمله این اقدامها اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان تصریح کرد: با راه اندازی این واحد، میزان گوگرد بنزین تولیدی به شدت کاهش و از ٧٠٠ پی پی ام به کمتر از ١٥٠ پی پی ام رسیده است.

مهندس ابوالحسینی همچنین از آمادگی تولید بنزین یورو ٤ در این پالایشگاه خبر داد و گفت: با راه اندازی واحد آلکیلاسیون این امکان ایجاد خواهد شد که بنزین با استاندارد یورو ٤ نیز در پالایشگاه آبادان برای پاسخگویی به شهرهای نزدیک تولید شود.

وی راه اندازی واحد آلکیلاسیون منوط به رفع مشکل واحد اسیدسولفوریک عنوان و اظهار کرد: برای رفع مشکل این واحد، هم اکنون اقدامهایی برای راه اندازی واحد اسیدسولفوریک در دست اجراست.

 

 

 

اخبارآبادان،خبر آبادان،خبر   آبادان،آبادان،آبادان نیوز،نیوزآبادن

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: