پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > واریز یارانه به حساب سرپرستان خانوار


کد خبر: ١٧٤٤٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/10/20-٢٣:١٥

یارانه نقدی دی‌ماه ساعت ۲۴ امروز (شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

 

به گزارش آبادان خبر، یارانه دی‌ماه، اولین یارانه سال یازدهم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌هاست. مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که از آذر ۱۳۸۹ پرداخت آن آغاز شده، همچنان هر ماه به حساب خانوارها بدون هیچ تغییری در مبلغ واریز می‌شود.

چند سالی است که در راستای حمایت از خانوارهای هدف ماهانه مبلغی تحت عنوان افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به همراه یارانه نقدی در هر ماه پرداخت می‌شود.

با وجود تاکید قوانین بودجه و شناسایی و غربالگری یارانه بگیران و حذف افراد پردرآمد، اقدام موثری در این رابطه صورت نگرفته و همچنان ۹۵ درصد ایرانی‌ها (حدود ۷۸ میلیون نفر) یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند که در سال بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان هزینه این پرداخت نقدی دولت است.

کسر قسط هفتم وام یک میلیونی

اما از ابتدای سال جاری پرداخت وام یک میلیون تومانی به ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر برای کمک به آنها در جریان شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت و از سوی بانک مرکزی اجرایی شد که بعد از مدتی تنفس کسر اقساط آن از حساب یارانه‌ بگیران آغاز شده است.

براین اساس، در دی‌ماه هفتمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی نیز از حساب سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند کسر می‌شود.

منبع:ایسنا

 

ارزش سهام عدالت افت کرد 

به گزارش آبادان خبر، عرضه در نمادهای شاخص‌ساز و تاثیرگذار بر ارزش سبد سهام عدالت زیاد بود و این نمادها روندی نزولی داشتند و ارزش سهام عدالت نیز به تبع آن افت کرد. ارزش سبد سهام عدالت در ۵ ماه گذشته حدود ۱۰ میلیون تومان افت کرده و از حدود ۲۱ میلیون تومان به ۱۱ میلیون تومان رسیده است.

از طرفی فروش سبد سهام عدالت در بازار سهام متوقف است و سهامداران فقط شاهد افت ارزش دارایی خود هستند و کارشناسان عقیده دارند ارزش سهام عدالت در کوتاه مدت به سقف قبلی خود بازنمی‌گردد.

 

 

با این حساب ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت قابل فروش به ۶ میلیون و ۷۱۰ و ۳۰ درصد آن به ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

منبع:تجارت نیوز

 

افت ۲۴ هزار واحدی بورس

به گزارش آبادان خبر، در معاملات امروز بیش از ۱۱ میلیارد و ۱۲۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۷۶۵ واحد کاهش به ۴۵۹ هزار و ۸۰۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۵۰۰ واحد افت به ۳۰۰ هزار و ۹۷۸ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۱ هزار و ۹۶۷ واحد و شاخص بازار دوم ۳۶ هزار و ۶۹۸ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد گروه بهمن (خبهمن) با ۳۴۰ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۳۱۸ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۵۷ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) با ۲۴۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۲۵ واحد، بورس اوراق بهادار تهران ( بورس) با ۲۲۳ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۱۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

برپایه این گزارش امروز نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۵۴۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۷۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۷۴۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۵۱۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۱۴۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۳۵ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۹۳۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، بانک تجارت (وتجارت) و توسعه و عمران امید (ثامید) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۶۶۶ هزار برگه سهم به ارزش ۱۸ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز حدود ۲۲۵ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۸۴۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۲۱۰ هزار برگه سهم به ارزش ۴۱ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای صنعتی مینو (غصینو)، تولیدی نیروی برق دماوند (دماوند)، فرابورس ایران (فرابورس)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، اعتباری ملل (وملل)، توکاریل (توریل)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بانک دی (دی)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و بیمه کوثر (کوثر) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

منبع:ایرنا

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: