پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > معرفی ۳۰ واحد تولیدی در آبادان‌وخرمشهر برای دریافت تسهیلات


کد خبر: ١٣٨٨٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/02/23-٠٨:٥١

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت:به منظور تحقق شعار جهش تولید ۳۰ واحد تولیدی در آبادان و خرمشهر برای دریافت تسهیلات شناسایی و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 

آبادان نیوز : معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت:به منظور تحقق شعار جهش تولید ۳۰ واحد تولیدی در آبادان و خرمشهر برای دریافت تسهیلات شناسایی و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش آبادان خبر ، سیدعلی موسوی دوشنبه اظهار داشت:این واحدهای تولیدی بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با رصد مشکلات آنها پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری و تولید برسند.

وی افزود:به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تولیدکنندگان منطقه آزاد اروند پیگیری‌ انجام شد که با نظر مساعد وزارت صمت و سازمان برنامه و بودجه این واحدهای تولیدی از تسهیلات تبصره ۱۸ بهره‌مند می‌شوند.

موسوی گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ پیش از این شامل واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد نمی‌شد ولی با پیگیری انجام شده موافقت‌نامه جدیدی  بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت صمت در حال انعقاد است که واحدهای مستقر در مناطق آزاد اروند نیز شامل این تسهیلات می‌کند که این رویکرد می‌تواند نقش مهمی در تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی داشته باشد.

موسوی به تدوین ۲۰ راهبرد در منطقه آزاد ارونددر سال ۹۹  برای تحقق شعار جهش تولید در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود:کارگروه تسهیل جهش تولید با حضور فرمانداران آبادان و خرمشهر، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی تشکیل شد تا مشکلات پیشروی واحدهای تولیدی پیگیری و به حداقل برسد.

وی به فعال‌شدن ۲۵ پروژه تولیدی راکد و نیمه راکد در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: با همکاری اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تشکل های بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و صنعتگران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سال ۹۸ تولید و صادرات منطقه آزاد اروند افزایش تجاری چشم‌گیری داشته است.

۱۷۹ واحد صنعتی فعال در آبادان و خرمشهر وجود دارد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع:ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،آبادان خبر،منطقه آزاد اروند،خبرمناطق آزاد،اخبارمناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: