پست الکترونیک پنج شنبه ٠٦ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > رایزنی ایران و عراق برای بازگشایی مجدد مرز تجاری شلمچه


کد خبر: ١٣٨٥٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/02/20-٢٠:٣٩

مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و عراق امروز صبح در مرز شلمچه درباره رفع محدودیت‌های تردد کالاها میان دو کشور و بازگشایی مجدد این مرز تجاری مذاکره کردند.

 

آبادان نیوز : مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و عراق امروز صبح در مرز شلمچه درباره رفع محدودیت‌های تردد کالاها میان دو کشور و بازگشایی مجدد این مرز تجاری مذاکره کردند.

به گزارش آبادان خبر ، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان آزاد اروند با اشاره به بسته شدن مرز تجاری شلمچه از زمان شیوع ویروس کرونا از ۱۷ اسفند ۹۸ تا کنون گفت: هرچند در این مدت صادرات کشورمان از راه آبی و از طریق بندر خرمشهر انجام می شد، اما طبق توافقات مقرر شد هماهنگی های لازم با هنگ مرزی و دستگاه های مربوطه صورت گیرد تا در آینده ی نزدیک شاهد شروع مجدد فعالیت اقتصادی در مرز شلمچه باشیم .

سیدعلی موسوی افزود: نتیجه این نشست علاوه بر اهمیت روابط دوستانه و اقتصادی متقابل تاکید هرچه بیشتر طرفین بر رعایت مسائل بهداشتی از جمله استقرار امکانات ضدعفونی و گندزدایی این مرز برای تردد ماشین آلات و نیروی انسانی در این محل بود.
سیدمهدی موسوی، مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند نیز با اشاره به اقدامات این سازمان در تضمین سلامت و بهداشت محموله‌های تجاری و رعایت بهداشت فردی در کنترل انتشار ویروس کرونا با از سرگیری فعالیت تجاری در این مرز، از طرفین عراقی خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مرزهای تجاری بین دو کشور بازگشایی شود تا سلامت مردم منطقه به خطر نیفتد .

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،آبادان خبر،منطقه آزاد اروند،خبرمناطق آزاد،اخبارمناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: