پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > شهروندان، تخلفات گرانفروشان را اطلاع‌رسانی کنند


کد خبر: ١٣٨١٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/02/17-١١:٢٠

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی فرمانداری ویژه آبادان از شهروندان خواست تا در راستای احقاق حقوق اجتماعی خود، تخلفات گرانفروشان را اطلاع‌رسانی کنند.

 

آبادان نیوز : معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی فرمانداری ویژه آبادان از شهروندان خواست تا در راستای احقاق حقوق اجتماعی خود، تخلفات گرانفروشان را اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش آبادان خبر ، بتول سعیدی‌زاده معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی فرمانداری ویژه آبادان، در خصوص دغدغه مردم مبنی بر افسارگسیختگی قیمت‌ها در آبادان، گفت: با دستور فرماندار ویژه شهرستان و در راستای کنترل قیمت‌ها و انجام تمهدیات لازم در جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نشست فوق‌العاده‌ای ترتیب داده شد و سعی در این نشست با دعوت از اعضای اصلی شرایط موجود را با همفکری مسئولیان مرتبط با موضوع صورت دهیم.

او افزود: اصناف شهرستان پیش از آغاز فعالیت خود می‌بایست با ثبت نام در سامانه سلامت بارکد اتخاذ می‌کردند که متأسفانه در حال حاضر در سطح شهرستان، بسیاری از اصناف در این سامانه ثبت نام نکرده و پروتکل بهداشتی مشخص را رعایت نمی‌کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی فرمانداری ویژه آبادان تصریح کرد: بر همین اساس، این موضوع بسیار سلیقه‌ای دنبال می‌شود و در مناطق مختلف و برای کنترل بیشتر باز رو جلوگیری از التهاب موجود، تصمیم گرفته شد تا از فردا کار تیم‌های بازرسی شامل ۱۰ تا ۱۲ گروه پنج نفره در ساعات مختلف روز از بازار شهید ارغنده (صفا) آغاز خواهدشد.

سعیدی‌زاده ادامه داد: در روز‌های اخیر بسیاری از همشهریان ما به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی به این بیماری مبتلا و در مواردی نیز جان خود را از دست دادند، بر همین اساس، تدابیری اتخاذ شده که بر اساس آن برخورد‌های جدی با متخلفان صورت خواهد گرفت.

او در پاسخ به این سؤال که به موازات دغدغه مردم و مسئولان در ارتباط با موضوع سلامت و تقابل با بیماری کرونا، یکی از نگرانی‌های روز جامعه شهرستان، به بحث نرخ صعودی کالا‌های اساسی باز می‌گردد و که نیازمند تدابیر متولیان امر در شهرستان است، گفت: در بحث قیمت‌ها نیز با افزایش بازرسی‌ها به صورت جدی دنبال خواهد شد و برای کنترل قیمت‌ها تصمیم بر این شد تا جایگاه‎هایی را با هماهنگی اداره صمت و شهرداری ایجاد کنیم تا کالا‌های اساسی مردم با قیمت‌های مناسبی عرضه شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی فرمانداری ویژه آبادان با بیان اینکه از فردا نیز، عمده فروشان مواد غذایی هر کیسه برنج هندی را با قیمت مصوب ۸۲ هزار تومان عرضه خواهند کرد و نرخ دیگر اقلام همچون مرغ و شکر نیز به خوبی کنترل شده است، گفت: بیشترین تخلفات از سوی برخی خرده فروشان میوه در حال صورت گرفتن است، همچنین برای برخی اصناف که پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌اند، یک سری استثنا در نظر گرفته شده که برای این موارد نیز برنامه‌ریزی شده است تا در ساعات مختلف از این واحد‌ها بازرسی به‌عمل آید.

سعیدی‌زاده یادآور شد: مردم نیز باید در اشاعه فرهنگ جلوگیری از گرانفروشی اصناف ما را یاری کنند و اگر واحدی اقدام به گرانفروشی می‌کند مردم از آن خرید نکنند، کنترل انجام می‌گیرد، اما مردم باید از حق شهروندی خود استفاده کنند و موارد تخلف را اطلاعرسانی کنند.

او خاطرنشان کرد: شاید اصلاح ساختار قیمت‌‎گذاری در واحد‌های متخلف زمان‌بر باشد، ولی اگر پایش‌ها افزایش یابد و مردم نیز در راستای برطرف ساختن دغدغه خود مبنی بر گرانی اجناس با ما همکاری کنند، به مرور این رخداد برچیده خواهد شد و هیچ ئاحد صنفی اجازه گرانفروشی به خود نمی‌دهد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: