پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > توقف فعالیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان به خاطر کرونا


کد خبر: ١٣٢٦٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/12/25-١٦:٣٥

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: در راستای مقابله با بیماری کرونا فعالیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان از فردا دوشنبه متوقف می‌شود.

 

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: در راستای مقابله با بیماری کرونا فعالیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان از فردا دوشنبه متوقف می‌شود.

سیدزین‌العابدین موسوی یکشنبه اظهار داشت: کلیه فعالیت‌های فاز ۲ پالایشگاه آبادان به غیر از واحد حراست و واحد کالا از ۲۶ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده تعطیل است.

وی افزود:مدیریت پروژه فاز ۲ پالایشگاه ملزم به اجرای این دستور العمل می‌باشد و تمامی واحدها بجز واحدهای یاد شده در این مدت فعالیتی نخواهند داشت.

فرماندار ویژه آبادان گفت: بیش از ۲ هزار کارگر و کارمند در فاز ۲ پالایشگاه آبادان مشغول به کار هستند که برای کنترل بیماری کرونا در منطقه تصمیم به متوقف نمودن فاز ۲ این پالایشگاه گرفته شد.

موسوی با بیان اینکه پیشگیری بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا است اظهار داشت: تنها سلاح مبارزه با بیشتر بیماری‌ها پیشگیری و رعایت بهداشت فردی است و کرونا با توجه به سرعت شیوع نیازمند حساسیت بیشتری است. 

در راستای مقابله با بیماری کرونا ورودی‌های آبادان و خرمشهر از گیت‌های ورودی منطقه آزاد اروند از فردا دوشنبه به صورت کامل بسته می‌شوند. بازارهای این ۲ شهرستان نیز به بجز سوپر مارکت‌ها، قصابی‌ها، نانوایی‌ها و داروخانه‌ها تعطیل شده اند.

عملیات اجرایی احداث فاز ۲ پالایشگاه آبادان با هدف ایجاد واحدهای مدرن در این پالایشگاه از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شد. 
ارتقاء سطح کیفی محصولات به یورو ۴ و ۵ ، ارتقاء سطح زیست محیطی منطقه ، نوسازی و سوددهی پالایشگاه از دستاوردهای این پروژه بزرگ است.

ویروس کرونا که رسما کووید - ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از  ۱۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تاکنون ۲۰ بیمار در آبادان، ۱۶ بیمار در خرمشهر و ۱۰ بیمار در شادگان بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان تا امروز یکشنبه به ۲۵۳ نفر رسید که ۳۳ نفر از آنها فوت کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: