پست الکترونیک پنج شنبه ٣٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > پایان هفتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی


کد خبر: ٧٢٠٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/10/23-٠٨:٥٢

هفتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند شامگاه جمعه با حضور میهمانان خارجی شرکت کننده و جمعی از مسئولان محلی در آبادان به کار خود خاتمه داد.

 

هفتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند شامگاه جمعه با حضور میهمانان خارجی شرکت کننده و جمعی از مسئولان محلی در آبادان به کار خود خاتمه داد.

به گزارش آبادان نیوز ،معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، در آیین پایانی این جشنواره گفت: شعر و فرهنگ و ادب در روزگاری که جنگ ناامنی منطقه را فراگرفته می تواند نوید بخش صلح و دوستی باشد. 

سید مرتضی نعمت زاده اظهار کرد:جهان اسلام با دارا بودن فرهنگ و ادبیات غنی همواره در مسیر امید و دوستی ملت ها گام برداشته ولی متاسفانه برخی از گروه ها به اسم اسلام فضای دوستی و محبت را به کینه ورزی و دشمنی تبدیل کرده اند.
وی در ادامه برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند با عنوان صلح را بیانگر دوستی ملت و دولت ایران با کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه عنوان کرد و افزود:منطقه آزاد اروند سعی دارد برداشتن روادید ورود اتباع خارجی به شهرستان های آبادان و خرمشهر را به نقطه عطفی برای توسعه فرهنگی و گردشگری منطقه تبدیل کند.
نعمت زاده، ارتقای فرهنگی، معنوی و اجتماعی در منطقه آزاد اروند را از برنامه های این سازمان عنوان کرد و بیان داشت:برگزاری برنامه های ملی و منطقه ای و بین المللی می تواند در آشنایی ملت ها با این منطقه و جلب سرمایه گذار خارجی و داخلی تاثیرگذار باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند نیز گفت:برگزاری این جشنواره و تبادل تجریبات بین شاعران ایرانی و خارجی می تواند در دوستی کشورهای اسلامی تاثیرگذار باشد.
همایون قنواتی اظهار کرد: حضور و استقبال مردم باعث تعجب میهمانان خارجی شرکت کننده در این جشنواره شد.
این جشنواره با حضور 35 شاعر از کشورهای تونس، مراکش، عمان، بحرین، عراق، سوریه، لبنان، ایران از روز چهارشنبه به مدت سه روز در آبادان برگزار شد.
در این مدت سه جلسه نقد و شعرخوانی و همچنین سه جلسه شعر و موسیقی با حضور شاعران شرکت کننده برگزار ‌شد.

 

 

 

 


آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،جشنواره،جشنواره بین المللی،شعر سپید،جشنواره بین المللی شعر سپید عربی،منطقه آزاد اروند،معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند،سید مرتضی نعمت زاده،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند،همایون قنواتی،شعرخوانی

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: