پست الکترونیک چهارشنبه ٢٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > برنامه‌های توسعه‌ای آبادان را تعریف کرده‌ایم


کد خبر: ٧٠٢١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/09/19-٠٩:٢٥

فرماندار آبادان گفت: برنامه‌های توسعه‌ای را در قالب کوتاه، میان و بلندمدت تعریف کرده‌ایم که به زودی تحویل استانداری نیز می‌شود.

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ،عزیزاله شهبازی عصر امروز(شنبه) در جلسه شورای اشتغال شهرستان آبادان افزود: براساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ جمعیت شهرستان آبادان ۳۰۰ هزار نفر است که از این تعداد ۲۴۰ هزار نفر در آبادان، ۱۱ هزار نفر در اروندکنار، هفت هزار نفر در چوئبده، ۱۶ هزار نفر در روستاهای بخش اروندکنار و ۴۷ هزار و ۳۷ نفر در روستاهای بخش مرکزی و اروند زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ درصد جمعیت شهرستان آبادان روستا نشین هستند، اظهار کرد: از ۷۴ روستای موجود در شهرستان هفت روستا در منطقه آزاد اروند قرار دارند.

به گفته وی مزیت های نسبی آبادان برای سرمایه گذاری در بخشهای کشاورزی، آبزی پرور، صنعت، تجارت و بازرگانی است.

فرماندار آبادان تصریح کرد: خرمای تولید در نخلستانهای آبادان علاوه بر مصرف داخلی به خارج کشور نیز صادر می‌شود. در بخش آبزی پروری نیز بزرگترین سایت پرورش میگو به مساحت پنج هکتار در چوئبده قرار دارد.

شهبازی گفت: چهار شهرک صنعتی در آبادان داریم که در سالهای گذشته به دلیل وجود تحریمها و نبود سرمایه تعطیل بودند اما اخیرا ۱۷ واحد به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه تجارت و بازرگانی، منطقه آزاد اروند و بازارچه مرزی اروندکنار از دیگر ظرفیت های شهرستان آبادان است، افزود: به رغم پیگیریهای فراوان انجام شده اما تاکنون بازارچه مرزی اروندکنار نتوانسته برای مردم نفعی در بر داشته باشد.

وی اظهار کرد: همچنین سه بندر و سه گمرک داریم که از آنها در زمینه صیادی و تجاری استفاده می‌شود.

شهبازی گفت: در بخش آبزی پروری نیز قرار است تا سازمان آب و برق زیرسازی لازم را برای ایجاد مزارع پرورش ماهی انجام دهد که تاکنون ۳۶ مزرعه آن آماده سازی شده است.

فرماندار آبادان اظهار کرد: طبق برنامه ۵ ساله ششم باید ۹۷۰ هزار نفر مشغول به کار شوند که بر این اساس برنامه ریزی ها انجام شده برای ایجاد این حجم از اشتغال ۷۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، این کار به سرانجام نمی رسد به جز آنکه سرمایه گذار خارجی و بخش خصوصی به کار ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های اشتغال زایی به مدد ظرفیت جغرافیایی و هم منطقه آزاد برای سرمایه گذاری در آبادان مهیا است، تصریح کرد: هر ظرفیت شغلی در منطقه تعریف می‌شود نیروهای مورد نیاز برای اجرایش بر اساس فراخوان انجام می‌شود، در فاز ۲ پالایشگاه آبادان اولویت جذب نیرو با آبادانی هاست.

شهبازی یادآور شد: ۱۳ هزار نفر از طریق سایت ثبت نام در فاز ۲ نامنویسی کرده اند که قرار است هشت هزار نفرشان به کار گرفته شوند.

وی با ابراز امیدواری از ایجاد فرصتهای شغلی پایدار در آبادان گفت: شهر آبادان را به دو بلوک منطقه آزاد و خارج از منطقه آزاد تقسیم کرده‌ایم و برنامه‌های توسعه‌ای را در قالب کوتاه، میان و بلندمدت برایش تعریف کرده‌ایم، به زودی این برنامه‌های را به استانداری نیز تحویل می دهیم.

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،فرماندار،فرماندار آبادان،عزیزاله شهبازی،اشتغال،اشتغالزایی،شورای اشتغال،شورای اشتغال آبادان،منطقه آزاد اروند

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: