پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > خانه احزاب باید در شهرهای آبادان و دزفول راه اندازی شود


کد خبر: ٦٩٩٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/09/08-١٠:٤١

رئیس خانه احزاب استان خوزستان گفت: خانه احزاب به شرط به حدنصاب رسیدن، باید در شهرهای آبادان و دزفول راه اندازی شود.

 

 

 

 

 

 

 رئیس خانه احزاب استان خوزستان گفت: خانه احزاب به شرط به حدنصاب رسیدن، باید در شهرهای آبادان و دزفول راه اندازی شود.

به گزارش آبادان نیوز، سید حمزه جلویانی عصر امروز(سه شنبه) در نخستین نشست مشترک احزاب و تشکلهای سیاسی شهرستان آبادان در محل تالار الغدیر فرمانداری گفت: ما در مسیر توسعه سیاسی و گفتمانمان بر آن شدیم که با همکاری استانداری خوزستان به ویژه اداره کل سیاسی استانداری بحث تشکیل و راه اندازی خانه احزاب را با حضور احزاب شناسنامه دار و به شکل جدی پیگیری و آن را بر اساس کمیسیون ماده ۱۷ وزارت کشور راه اندازی کردیم. 

وی با اشاره به سه رویکرد خانه احزاب خوزستان، از نزدیک کردن اعضا به یکدیگر، سازماندهی احزاب، ایجاد بانک اطلاعاتی احزاب و همسویی و هم افزایی با حوزه اجرایی برای توسعه پایدار استان خوزستان از جمله اهداف تشکیل این خانه نام برد. 

جلویانی افزود: علاوه بر آن، موضوع مطالبه گری مردم و جامعه نخبگان و پاسخگو کردن مسئولان چه در حوزه اجرایی و چه در حوزه مقننه جزو استراتژی و برنامه های خانه احزاب استان است. 

رئیس خانه احزاب استان خوزستان اظهار کرد: توانستیم پس از ۳۸ سال، گفتمان سیاسی را در برخی از شهرهای استان از جمله امیدیه، ماهشهر، آقاجاری، رامهرمز،  شوش و امروز هم آبادان پایه گذاری کنیم. 

جلویانی تصریح کرد: فراهم سازی فضای گفتمان سیاسی حداقل کاری بود که به انجام رساندیم تا از این طریق ضمن آشنایی با اندیشه و آراء نخبگان و فرهیختگان آن را در قالب یک برنامه مدون و در قالب یک پایگاه سیاسی به نام خانه احزاب برنامه ریزی و انجام دهیم تا از این طریق مسائل به دولتمردان انتقال داده شود.
 
وی گفت: در شهرستانهای کلان مانند آبادان و یا دزفول خانه احزاب و شعب آن به شرط به حد نصاب رسیدن اعضا تشکیل و راه اندازی می شود و برای آن در پایان این نشست با رای گیری که از میان اعضای سه جریان فکری اصلاح طلب، اصول گرا و اعتدالیون هستند در این باره اقدام می کنیم. 

جلویانی با قدردانی از همراهی فرماندار و نماینده آبادان در همراهی برای راه اندازی خانه احزاب و شناسنامه دار کردن احزاب شهرستان افزود: با توجه به فراوانی نیروهای دانشگاهی که در قالب دانشگاهها و دانشکده های مختلف در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند، حوزه اندیشه و مطالبه گری حق آبادان است از این رو توقعمان آن است که نشست های سیاسی در این شهر با حضور پر رنگتر دانشجویان و صاحبان دانش و اندیشه به شکل جدی تری به خود گیرد. 

رئیس خانه احزاب استان خوزستان اظهار کرد: به طور قطع با راه اندازی خانه احزاب آبادان، موضوع مطالبه گری و پاسخگویی مسئولان را از طریق مجموعه های صنفی پایه گذاری و دنبال می کنیم. امید است تا آبادان به حد نصاب اعضا برای تشکیل خانه احزاب برسد، اما قبل از آن احزابی که مطالبه گرند. 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خانه احزاب،نشست احزاب،رئیس خانه احزاب،رئیس خانه احزاب خوزستان،سید حمزه جلویانی،گفتمان سیاسی،فرمانداری آبادان،تشکل سیاسی

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: