پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > برگزاری شب شعر عاشورایی در آبادان


کد خبر: ٦٦٨٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/07/19-١٠:٥٢

شب شعر عاشورایی با عنوان «نخلهای نیمه سوز» به همت بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان در محل تالار مهر این شهر برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

شب گذشته با حضور جمعی از دانشجویان، مسئولان و علاقمندان شب شعر عاشورایی با عنوان «نخلهای نیمه سوز» به همت بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان در محل تالار مهر این شهر برگزار شد.

به گزارش آبادان نیوز،معاون فرهنگی دانشجویی و  دانشکده علوم پزشکی آبادان در نشست خبری پیش از این آئین با بیان اینکه این شب شعر در راستای اشاعه، توسعه و آشنایی هرچه بهتر و عمیق تر دانشجویان با فلسفه عاشورایی اباعبدالله الحسین برپا شده است، گفت: با توجه به تقارن ایام محرم با آغاز سال تحصیلی، این معاونت در شهریورماه امسال برنامه ریزی خود را در این باره انجام داد به نحویکه یکسری ویژه برنامه این ایام را در دهه نخست محرم و در محل مسجد دانشگاه برگزار کردیم که برگزاری شب شعر عاشورایی در ادامه همان برنامه ها است. 

سید عابدین حسینی آهنگری افزود: متاسفانه بسیاری از موارد مرتبط با فلسفه عاشورا مغفول مانده و حتی در پاره ای از موارد هدف امام حسین را از یاد برده و یا در حاشیه قرار داشته لذا پرداختن به این موضوع  به عنوان یکی از محورهای اصلی در صدر فعالیت های فرهنگی ما قرار گرفت. 

به گفته وی، دانشجویان عضو بسیج دانشجویی این دانشکده که از افراد بسیار فعالی هستند مدیریت برگزاری این برنامه برعهده دارند و امید می رود تا با حضور شاعران برجسته ملی همچون سید حمید برقعی این فعالیتها منسجم تر و گسترده تر ادامه یابد و دانشجویان ما را با فعالیت های فرهنگی هر چه بیشتر و بهتر آشنا کند. 

وی اظهار کرد: این شب شعر برای دومین سال و قدری گسترده تر از قبل به انجام می رسد، امام حسین (ع) و نهضتی که برپا داشتند متعلق به تمامی ادیان و مردم دنیاست و لذا برای پیوند میان دانشجویان اهل تسنن و شیعه که در دانشکده گاه مشغول تحصیلند، شب شعر عاشورایی را خودشان و با همکاری یکدیگر به انجام رساندند. 

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه تصریح کرد: با دستور رئیس دانشکده و براساس چارت تعیین شده وزارت خانه، فعالیت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی به صورت مستقل درآمده و حدود یک سال است که در عرصه فرهنگ فعال بوده ایم اما در ابتدا فعالیت هایمان نمود چندانی در سطح کشور نداشت و لذا در جهت برنامه ریزی و هدفمند کردن فعالیت هایمان اقدام کردیم و برای بهبود روند فعالیت ها از میان دانشجویان، مدیران مربوطه را انتخاب و به آنان برنامه دادیم. 

حسینی آهنگری با اشاره به برگزاری هرساله جشنواره ملی ویژه دانشجویان گفت: در این جشنواره که تمامی دانشگاههای علوم پزشکی (به طور ویژه) و سایر دانشگاهها مرتبط در عرصه وزارت علوم از جمله  دانشگاههای آزاد و پیام نور نیز حضور دارند، دانشجویان آثارشان را در حدود ۲۰ رشته مختلف به این جشنواره ارسال و آثار در آنجا داوری می شود.

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،دانشکده،دانشکده پزشکی،بسیج دانشکده پزشکی آبادان،معاون فرهنگی دانشکده پزشکی آبادان،دانشکده پزشکی آبادان،سید عابدین حسینی آهنگری،شب شعر،شب شعر عاشورایی،شب شعر عاشورایی آبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: