پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > برای انتخاب شهردار آبادان گزینه‌های بهتری وجود داشت


کد خبر: ٦٥٢٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/06/28-١٠:١٧

عضو شورای اسلامی شهر آبادان:در دو هفته اخیر 15 گزینه برنامه‌های خود را برای تصدی شهرداری آبادان به شورای شهر ارائه دادند که مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز،حمید کوراوند،با بیان این که برای انتخاب شهردار آبادان شاخصه‌هایی تعریف کرده بودیم، عنوان کرد: ویژگی‌هایی مانند سابقه کاری خوب و مرتبط، برنامه خوب، کاریزمای مدیریتی، حسن شهرت، عدم وابستگی به افراد و گروه‌های سیاسی، دیدگاه اقتصادی و درآمد‌زایی، ارتباط در سطح کلان جهت دریافت بودجه از مرکز، آشنایی با مباحث مدیریت شهری به ویژه مدیریت مالی و بومی بودن از شاخصه‌های انتخاب شهردار آبادان بود که این شاخه‌ها را با دیگر اعضای شورای شهر تعریف کرده بودیم. 

وی افزود: از نظر من و بر اساس این شاخصه‌ها و دلایل دیگر، گزینه‌های بهتری می‌توانستند شهردار آبادان شوند اما فشارهای سیاسی برخی گروه‌ها و جناح‌ها و گروه‌بندی‌های قدرت‌طلب مانع انتخاب بهتر شد. 

کوراوند ادامه داد: در دو هفته اخیر 15 گزینه برنامه‌های خود را برای تصدی شهرداری آبادان به شورای شهر ارائه دادند که مورد بررسی اعضا قرار گرفت. ما در شرایط مساوی اولویت را به گزینه‌های بومی داده بودیم ولی انتظار می‌رفت بین گزینه‌ها فردی که دارای برنامه و توان بیشتر و ویژگی‌های بهتری بود انتخاب شود.   

عضو شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به لزوم انتخاب فرد بومی برای تصدی شهرداری آبادان گفت: قصد ما این بود فردی بومی انتخاب شود تا در دوره‌های بعدی نیز انگیزه انتخاب بومی از بین نرود ولی این اتفاق نیفتاد هرچند برای انتخاب شهردار خوب گزینه‌های بهتری داشتیم. 

وی افزود:حسین حمیدپور فردی جوان است که می‌توانست در آینده جزو گزینه‌های تصدی شهرداری باشد امیدوارم با این انتخاب مهره‌سوزی نکرده باشیم. 

کوراوند تصریح کرد: گزینه‌های بومی دیگری نیز با برنامه‌تر و مسلط‌تر از ایشان در اختیار شورای شهر بود ولی هجوم گروه‌های فشار در خصوص انتخاب جناب حمیدپور قوی عمل کرد و ایشان شهردار شد. 

عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: البته برخی اعضای شورای اسلامی شهر آبادان که مخالف این انتخاب بودند به دلیل اینکه در اقلیت قرار نگیرند مجبور به دادن رای شدند. 

کوراوند با بیان اینکه همه اعضای شورای شهر برای حفاظت از منافع مردم  و شهر قسم یاد کرده‌اند، اظهار کرد: برخی از اعضای شورای شهر تعهدی فراتر از تعهدی که به مردم داشتند برای خود به وجود آورده‌اند که درست  نیست، نباید فراموش کرد که قسم یاد کردیم و سوگند خوردیم که حافظ منافع همه مردم و شهر باشیم. 

وی ادامه داد: به جرأت و با دلیل و مدرک می‌گویم آقای حمیدپور شهرداری است که با سه رای انتخاب شد، یعنی ابتدا در یک گروه پنج نفره و خارج از ساختمان شورا و غیرقانونی  رای‌گیری شد. 

عضو شورای اسلامی شهر آبادان افزود: آقای حمیدپور از پنج رای سه رای  آورد و دو نفر هم به اجبار پذیرفتند و سپس در مرحله نهایی سه نفر دیگر هم چون در اقلیت بودند به آنها اضافه شدند و در کل با هشت رای ایشان به عنوان شهردار انخاب شدند. 

کوراوند گفت: به نظرم آبادان با وجود شرایط اسفناکی که دارد نیاز به یک شهردار با تجربه و کاربلد داشت. 

وی اظهار کرد: بر اساس شنیده‌ها آقای شیرازی شهردار قبلی، آبادان را با 80 میلیارد تومان بدهی به محمد حویزاوی تحویل داد که ایشان نیز بر بدهی‌های این شهرداری اضافه کرد به طوری که آقای بچاری سرپرست شهرداری طی حضور در صحن شورا بدهی شهرداری را بالای 150ّمیلیارد تومان اعلام کرد. 

عضو شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به تزریق بودجه به این شهرداری، افزود: بودجه به شهرداری آبادان به خوبی تزریق می‌شود ولی این بودجه‌ها مدیریت نمی‌شوند ولی امیدواریم آقای حمیدپور جلوی هرج و مرج مالی را بگیرد. 

کوراوند اظهار کرد: گرچه بنده به دلایلی که داشتم به آقای حمیدپور رای ندادم اما حسب وظیفه و تعهدی که دارم از او برای پیشبرد برنامه‌هایش و ارائه خدمات بهتر به مردم حمایت خواهم کرد و تلاش می‌کنیم اوضاع رو به بهبودی برود. ایشان باید بداند که اگر کم‌کاری کند یا درست عمل نکند لحظه‌ای غافل نخواهیم بوداما اگر خوب کار کند و به قول و برنامه‌هایی که در فضای مجازی هم مکتوب است عمل کند نه تنها با تمام وجود از او حمایت می‌کنم بلکه اعلام خواهم کرد که من در تشخیصم اشتباه کرده بودم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبرآبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،شورای اسلامی شهر آبادان،عضو شورای اسلامی شهر آبادان،حمید کوراوند

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: