پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > منطقه آزاد اروند در حال تبدیل از فرصت به تهدید است


کد خبر: ٥٧٣٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/11/17-١٠:٤٩

ایجاد دوگانگی مدیریتی در آبادان و خرمشهر

منطقه آزاد اروند در حال تبدیل از فرصت به تهدید است

نماینده مردم خرمشهر با تاکید ایجاد دوگانگی مدیریتی میان سازمان منطقه آزاد و مدیران ادارات، گفت: منطقه آزاد اروند در حال تبدیل از فرصت به تهدید است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز ،عبدالله سامری شامگاه شنبه در نشست کمیته اقتصادی با تاکید بر اینکه دوگانگی مدیریتی میان مدیران ادارت و منطقه آزاد اروند از مهمترین مشکل‌های سرمایه گذاران به حساب می‌آید، اظهار کرد: بر همین اساس و به علت این دوگانگی، سرمایه‌گذاران از فعالیت در خرمشهر صرف‌نظر می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این مشکل را با ترکان ارجاع دادیم، عنوان کرد: ترکان در پاسخ به ما گفت که ما مدیریت نمی‌کنیم، بلکه حمایت خواهیم کرد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ما در سازمان منطقه آزاد اروند مشاهده می‌کنیم که به دنبال مدیریت ادارت هستند و بر همین اساس مرجع صدور مجوز‌های لازم برای سرمایه‌گذاری به بلاتکلیفی دچار شده است.

سامری با تاکید بر اینکه در شهرک صنعتی خرمشهر حاکمیت میان این شرکت و سازمان منطقه آزاد نامعلوم است، بیان کرد: برخی از افراد در استان از این دوگانگی سوء استفاده کرده و سرمایه‌گذاران را تحت فشار قرار داده‌ و از آنها مبالغی را دریافت کرده‌اند.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این به عنوان یک مشکل و سردرگمی محسوب می‌شود، عنوان کرد: در این رابطه با رئیس جمهور مذاکراتی را داشتیم و وی به معاونان خود نامه‌ای را مکتوب کرد و این جای تعجب دارد که روحانی به نیروهای تحت امر خود که از مقامات دولتی هستند، دستور حل مشکل میان یکدیگر را اینچنین می‌دهد.

وی افزود: روحانی در سفر خود به استان خوزستان توسعه محدوده منطقه آزاد اروند را امضا کرده است.

سامری عنوان کرد: مدیر گمرکات کشور بر اساس سخنانش گیت‌های منطقه آزاد را قبول ندارد و تائید نکرده است، در حالی که مدیران منطقه آزاد مدعی منطقه آزاد بودن شهرهای آبادان و خرمشهر هستند.

وی با تاکید بر اینکه در صورت نیاز من و نمایندگان مردم آبادان بر احداث سریع دروازه‌ها تاکید می‌کنیم، گفت: منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه در نصب دستگاه بازرسی کامیون‌های باربری ناتوان است. با تاکید بر اینکه تجار در مرز شلمچه با مشکلات زیادی همراه هستند، تصریح کرد: برای حل این مشکل به مدیر کل پایانه‌ها مراجعه می‌کنیم، از طرفی منطقه آزاد خود را مالک و مختار آن می‌داند و زمانی که به آنها رجوع می‌کنیم، پاسخگو نیستند. 

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اروند در حال تبدیل از فرصت به تهدید است، عنوان کرد: اکر مشکل کارشنکی مدیریتی ادامه داشته باشد، ما عدم نیاز به منطقه آزاد را اعلام خواهیم کرد.

نماینده خرمشهر در مجلس در ادامه به دریافت ۹ درصد مالیات از سوی برخی شرکت های مستقر در خرمشهر اشاره و این اقدام را خلاف مقرارت مناطق آزاد خواند و گفت: برای سرمایه داران بخشش و معافیت مالیات وجود دارد اما برخی ادارات و شرکت ها از این موقعیت منطقه آزاد اروند سو استفاده کرده از سرمایه گذاران این مبلغ را دریافت می کنند که خلاف قانون است.

سامری ادامه داد: اخذ مالیات باعث فرار سرمایه داران می شود و باید این موضوع روشن شود اگر خرمشهر جز منطقه آزاد است باید قوانین منطقه آزاد در آن اعمال شود و اگر بنا نیست این قوانین اعمال شود می توان از مردم خواست که بگویند منطقه آزاد نمی خواهند چرا که نبود آن به مرتب برای منطقه و سرمایه گذاران مشکلات کمتری در پی دارد.

وی از نوشتن نامه به رئیس جمهور در خصوص سرعت بخشی به استقرار گمرک در خروجی های منطقه آزاد  خبر داد و گفت: این موضوع در حیطه وظایف رئیس جمهوری است و نمایندگان منطقه نیز در تلاش برای تعیین تکلیف استقرار گیت های منطقه آزاد اروند برای اعمال قوانین مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند هستند.

 

 


اخبار آبادان ،خبر آبادان

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: