پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > نخستین مرکز آموزش مهارت های بالینی دانشکده علوم پزشکی آبادان افتتاح شد


کد خبر: ٤٢٥٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/02/30-٠٩:٠٦

مرکز شبیه‌سازی و مهارت‌های بالینی دانشکده علوم پزشکی آبادان با حضور علیرضا آموزنده رئیس این دانشکده و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز: معاون آموزش، تحقیقات و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان در حاشیه افتتاح این مرکز به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت:این مرکز شبیه ساز شامل سه قسمت اتاق های شبیه ساز 1 -2 و 3 است که برای تجهیز آنها از اطلاعات دانشگاهی 150 کشور دنیا استفاده شده است.

 

به گزارش آبادان نیوز:محمد محبوبی افزود:140 قطعه جسم شبیه ساز شده انسان در اتاق های سطح 1 و 2 در این مرکز وجود دارد و در شبیه ساز سطح 3 نیز که پیشرفته ترین سطح شبیه سازی است دو دستگاه خریداری و نصب شد.

 

وی اظهار داشت:برای تجهیز و بهره برداری از این مرکز در فضایی به مساحت 500 متر مربع 35 میلیارد ریال از اعتبارات دانشکده علوم پزشکی آبادان هزینه شد و برای تجهیز کامل آن نیاز به 40 میلیارد ریال دیگر نیز می باشد.

محبوبی گفت:در مرکز شبیه سازی دانشجویان و کارمندان بیمارستانی در رشته های مختلف پزشکی از جمله پزشکی، بیهوشی، اتاق عمل و پرستاری آموزش های لازم را می بینند.

وی بیان داشت:در حوزه آموزش پزشکی یکی از مزیت های کلاس های شبیه ساز این است که دانشجویان آموزش لازم را در محیط شبیه سازی شده فرا می گیرند تا خطای آنان در بیمارستان را به حداقل ممکن رساند.

محبوبی افزود:دانشجویان در این مرکز شیوه صحیح تعامل با بیماران در سطح های مختلف را فرا می گیرند.

در دانشکده علوم پزشکی آبادان 595 دانشجوی در هشت رشته پزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، کتابخانه و فن آوری اطلاعات مشغول تحصیل هستند.

مرکز یادگیری مهارتهای بالینی (CSLC) در پاسخ به تغییرات ایجاد شده در نحوه آموزش، فرصتی را فراهم می‌آورد تا دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی با استفاده از انواع وسایل کمک آموزشی، مدل‌ها و مانکن‌ها بتوانند مهارت‌های بالینی و ارتباطی خود را در محیطی آرام و کنترل شده افزایش دهند.

شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می برند.

 

 

 

اخبارآبادان،خبرآبادان،آبادان،آبادان نیوز،نیوزآبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: