پست الکترونیک چهارشنبه ٠٥ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > شهردار آبادان:توجه به ساحل رودخانه‌ها در دستورکار شهرداری‌ آبادان قرار گرفت


توجه و پرداختن به سواحل رودخانه‌های اروند و بهمنشیر در دستور کار شهرداریهای مناطق سه گانه شهرداری قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:محمودرضا شیرازی در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده موضوع ساحل سازی در حاشیه رودخانه بهمنشیر در قالب شمع کوبی و ادامه آن به طرف کشتارگاه و پس از آن را نور‌پردازی و تجهیز کنیم.

به گزارش آبادان نیوز:وی با اشاره بر لزوم توجه ویژه به سواحل رودخانه‌های اروند و بهمنشیر اظهار کرد: از شهرداران مناطق سه گانه شهری خواسته‌ایم تا علاوه بر انجام کارهای روزمره همچون آسفالت و ارائه سایر خدمات شهری نگاهی جامع‌تر و بیشتر به سواحل داشته و برای آن برنامه ریزی و اقدام کنند.

شهردار آبادان تصریح کرد: هدفمان آن است که شهرداریهای مناطقمان اهمیت توجه به سواحل را در دستور کار خود قرار داده و بدانند که هم برای شورای شهر و هم برای شهرداری پرداختن به این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

 

المان آبادان با ۴۰۰ هزار بازدید کننده در اینستاگرام

شیرازی همچنین با اشاره به نصب المانهای شهری در نقاط مختلف یادآور شد: المانهای شهری آبادان از موارد قابل توجه مسافران نوروزی بود به طوری که المان آبادان که در مقابل سینما نفت نصب شد در اینستاگرام بیش از ۴۰۰ هزار بازدید کننده داشت.

وی با بیان اینکه به طور قطع همراهی و حمایت اعضای شورای اسلامی زمینه ساز انجام کارهای خوب امسال بود، گفت: ابتکاری که در ساخت موظیف در کنار رودخانه بهمنشیر انجام شد به منظور معرفی زیست بوم و فرهنگ غنی مردمان بومی منطقه به مردمی بود که از سایر شهر‌ها به این محل می‌آمدند که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب مسافران و میهمانان نوروزی مواجه شد، بیش از ۹۰ درصد میهمانان نوروزی برای نخستین بار موظیف را می‌دیدند.

 

سیاست اصلی؛ نگهداری شهر همچون ایام نوروز

شهردار آبادان افزود: سیاست اصلی ما آنست که در طول سال ۹۵ شهر را بتوانیم همانند ایام نوروز نگه داریم به طوری که خدمات شهری از قبیل رنگ آمیزی جداول، آسفالت معابر و خیابان‌ها، جمع آوری زباله و غیره به شکل روزانه و مرتب و منظم انجام شود.

شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ترمیم نوارهای حفاری اظهار کرد: اصرار شرکت گاز با توجه به مشکل آنان در جذب پیمانکار برای ترمیم نوارهای حفاری، بر انجام این کار توسط شهرداری است.

 

نشست آسفالت نوارهای حفاری

وی تصریح کرد: متاسفانه ترمیم نوارهای حفاری توسط این شرکت به دلیل کم عرض بودن نوارهای حفاری و عدم امکان استفاده از غلتک برای انجام این کار، سبب شد تا بخش زیادی از آسفالتهای نوارهای حفاری نشست پیدا کند.

شهردار آبادان یادآور شد: برنامه ریزی‌ها برای برگزاری جلسات هماهنگی با پیمانکاران شهرداری در بحث ترمیم نوارهای حفاری انجام شد و این کار به زودی از سرگرفته می‌شود.

محمود رضا شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام نوروز گفت: به رغم مشکلات مالی که در سطح کشور بود و گریبان ما را نیز گرفت اما برنامه ریزهای گسترده، حساب شده و آیتم‌های تفریحی خوبی را برای استقبال از میهمانان نوروزی به انجام رسانیدم.

 

میزبانی آبادان از 4.5 میلیون مسافر نوروزی

وی با قدردانی از همراهی و کمک منطقه آزاد اروند، فرمانداری، پالایشگاه، نیروی انتظامی و راهور به منظور فراهم سازی زمینه حضور آرام و امن مسافران و میهمانان نوروزی در شهر آبادان افزود: بر اساس تعداد خودروهای ورودی از مبادی چهارگانه، نوروز امسال 4.5 میلیون نفر در قالب مسافر، گردشگر و راهیان نور به آبادان وارد و یا در آن اسکان گرفتند که این حجم از مسافران در قیاس با نوروز سال گذشته ۲۵ درصد رشد جمعیتی را به لحاظ حضور در شهر نشان می‌دهد.

شهردار آبادان اظهار کرد: ۷۵۷ هزار مسافر در کمپ‌های نوروزی شهرداری، ۲۱۲ هزار نفر توسط آموزش و پرورش در مدارس و ۵۰۰ هزار نفر نیز در قالب راهیان نور در شهر آبادان اسکان گرفتند و این سوای از میهمانانی است که در منازل اقوام و بستگان خود استقرار یافتند.

شیرازی با بی‌سابقه خواندن حجم زباله تولید شده در ایام نوروز تصریح کرد: در ایام نوروز ۲۱۲ هزار خودرو در پارکینگ‌ها و معابر شهری پارک کردند ضمن آنکه دو هزار نفر با بهره گیری از چهار دستگاه مینی بوس از مناطق دیدنی، تاریخی، زیارتی و گردگشری شهر بازدید کردند.

وی از بازدید ۴۰ هزار نفر از نمایشگاه بهار و صنعت نفت در اسکله هفت، استفاده ۱۶ هزار نفر از قایقهای موتوری در بهمنشیر و ۱۰ هزار نفر نیز از قایقهای پدالی در پارک بازسازی خبر داد و گفت: در حال استخراج فرمهای نظر سنجی از میهمانان و مسافران نوروزی هستیم که به محض استخراج نظرات و دسته بندی آن‌ها مراتب متعاقبا اعلام می‌شود.

 

تعامل با سازمان منطقه آزاد و نمایندگان منتخب

شهردار آبادان با اشاره به اینکه در حال برنامه ریزی و اقدام برای مجوزهای امسال برابر با نظرات شورا هستیم، عنوان کرد: تعامل با سازمان منطقه آزاد اروند و نمایندگان منتخب مردم در دستور کار این شهرداری قرار دارد.

محمود رضا شیرازی افزود: خوشبختانه با حمایت و همراهی یکی از نمایندگان فعلی آبادان توانستیم در واپسین لحاظ سال گذشته با گرفتن نامه‌ای از معاون وزیر نفت بخشی از مطالبات خود را از این وزارتخانه بگیریم که این مسئله زمینه پرداخت حقوق و دستمزد، اضافه کاری و عیدی کارکنان شهرداری را مهیا کرد.

 

پرداخت ۲۳ میلیارد تومان بابت حقوق کارکنان و بدهی پیمانکاران

وی اظهار کرد: ۱۵ میلیارد تومان بابت حقوق بهمن و اسفند ماه کارکنان شهرداری پرداخت شد ضمن آنکه پنج میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران در شهرداری مرکزی و حدود سه میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران در مناطق سه گانه شهرداری پرداخت شد.

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،خبر  آبادان،آبادن،آبادان نیوز،نیوز آبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: