پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > استقبال بی نظیر گردشگران نوروزی از مضیف های شهرداری آبادان


کد خبر: ٣٩٢١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/01/12-١٠:٠٢

اسم "مضیف" در حقیقت به اتاق پذیرایی مردمان عرب در روزگاران قدیم برمی‌گردد و حکم مهمانخانه را دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:مضیف های شهرداری آبادان در ورودی شهر و در کنار جاده آبادان ـ اهواز و نیز بلوار ساحلی امام حسین (ع) واقع شده و مورد توجه میهمانان نوروزی قرار گرفته است. اسم "مضیف" در حقیقت به اتاق پذیرایی مردمان عرب در روزگاران قدیم برمی‌گردد و حکم مهمانخانه را دارد، در معنای لغوی نیز مضیف به معنای محل ضیافت است .

به گزارش آبادان نیوز:اعراب رسم دارند در مجاورت خانه خود، محلی برای میهمان‌ها بنا کنند تا میهمان احساس راحتی داشته باشد.

آیین سنتی قهوه‌خوری تقریبا هر روز در مضیف شهرداری اجرا می‌شود. آیین قهوه‌خوری از رسوم قدیمی اعراب است که از روزگار دیرین مورد احترام مردم عرب بوده و دارای آیین و رسوم خاص خود است.

شهردار آبادان در این خصوص عنوان كرد: مضیف یا همان تالار پذیرایی كه در سال های اخیر به ثبت ملی رسیده می توان گفت برای عموم مردم كشور نا آشناست و احداث آن در ورودی شهر و بلوار ساحلی آبادان به منظور آشنا كردن مردم كشور با سبک زندگی مردم عرب خوزستان در گذشته و شیوه استقبال آنها از میهمانان است.

دکتر محمودرضا شیرازی افزود: با احداث این مضیف، پناهگاهی برای گردشگران ایجاد كردیم تا بیش از پیش در راستای معرفی این بنای ارزشمند گام برداریم.

وی افزود: مضیف با نی‌های نیزار ساخته می‌شود، فضاهایی مستقل از خانه‌ها هستند که برای برگزاری میهمانی‌ها و جلسات مهم بین اقوام ساخته می‌شوند. فناوری ساخت مضیف و آداب قهوه‌خوری در مضیف پیش از این به عنوان ارزش ناملموس در فهرست میراث ملی ایران ثبت شده است .

لازم به ذکر است این مضیف ها که با استقبال شدید گردشگران و میهمانان نوروزی مواجه شده به همت شهرداری منطقه دو و سازمان فضای سبز راه اندازی و ساخته شده و در آن با خرما و قهوه از میهمانان پذیرایی می شود.

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،خبر  آبادان،نیوز آبادان

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: