پست الکترونیک چهارشنبه ٠٥ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > ساماندهی بازار ته‌لنجی‌های آبادان در آستانه نوروز


کد خبر: ٣٨٥٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/12/22-١١:٤٢

شهردار آبادان :طرح ساماندهی دستفروشان از 16 اسفند ماه آغاز شده و با همکاری خود دستفروشان، کار انتقال به محل جدید انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:محمودرضا شیرازی با اشاره به همکاری فرمانداری و مجموعه امنیتی و انتظامی ساماندهی دستفروشان ته‌لنجی، اظهار کرد: کار ساماندهی و جمع‌آوری دستفروشان از خیابان امام(ره) و ته‌لنجی‌های آبادان با مشارکت شهرداری، اصناف و نیروی انتظامی و با حمایت دادستانی آبادان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی دستفروشان از 16 اسفند ماه آغاز شده و با همکاری خود دستفروشان، کار انتقال به محل جدید انجام شده است.

 

به گزارش آبادان نیوز:محمود رضا شیرازی با بیان این که پیش از این، حضور دستفروشان در خیابان امام خمینی(ره) موجب بسته شدن خیابان و ترافیک شدید در این مکان می‌شد، گفت: از زمین پاساژ کادوس سوخته که در بازار ته‌لنجی‌ها قرار دارد و به طور کامل پاکسازی شده است، برای استقرار دستفروشان استفاده شده است.

 

شهردار آبادان عنوان کرد: نمی‌توان با دستفروشان به صورت رسمی برخورد کرد چرا که این پدیده، فصلی است و خود مردم نیز تمایل دارند که از دستفروشان خرید کنند.

 

شهردار آبادان همچنین با اشاره به ایام نوروز و ورود مسافران نوروزی به این شهر گفت: امیدواریم کسانی که منزل، اتاق‌های خالی دارند، امکاناتی در اختیار مهمانان نوروزی قرار دهند تا ضمن کمک به اقتصاد شهر، محل درآمدی نیز برای خود آنان باشد؛ همان گونه که در دیگر استان‌های توریستی این کار انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به بهره‌برداری از دو مجموعه پارکینگ طبقاتی خلیج فارس و الماس شهر اظهار کرد: پارکینگ خلیج فارس در ورودی خیابان امام(ره) قرار دارد و در 5 طبقه، ظرفیت نگهداری 300 خودرو همزمان را دارا است. پارکینگ الماس شهر نیز در بازار ته‌لنجی‌ها با 7 طبقه، ظرفیت نگهداری 500 خودرو را دارد. این دو پارکینگ بخشی از مشکلات نبود جای پارک درمرکز شهر آبادان را حل می‌کنند.

 

محمودرضا شیرازی ادامه داد: دهکده قایقرانی شهرداری در ساحل رودخانه بهمنشیر نیز بازسازی شده است و قایق‌سواری و جت‌اسکی از برنامه‌های این دهکده خواهد بود. همچنین در این مکان در کنار اسکله در پارک ساحلی بهمنشیر، یک مضیف تمام‌عیار عشایری به طول 20 متر و عرض 5 متر بنا می‌شود و در این مضیف، غذاهای سنتی سرو خواهد شد.

 

وی افزود: مضیف گردشگری دیگری نیز در ورودی شهر از سمت اهواز مستقر است که از مسافران تازه‌رسیده با خرما و قهوه استقبال می‌کند. این مضیف در سال گذشته مورد توجه بسیاری از میهمان نوروزی قرار گرفت.

 

شهردار آبادان گفت: در ساحل رودخانه اروند نیز کشتی تفریحی رامیار با ظرفیت 450 مسافر مستقر شده است، و علاقمندان و مسافران نوروزی را در طول اروندرود جابه‌جا خواهد کرد و مسافران همزمان با کشتی‌سواری، می‌توانند کشور همسایه را نیز ببینند.

 

محمودرضا شیرازی با اشاره به نودمین سال تاسیس شهرداری آبادان گفت: جشنواره نود سالگی شهرداری آبادان در ساحل رودخانه اروند در اسلکه هفت پالایشگاه آبادان که به شهردای واگذار شده است، برگزار می‌شود و به مدت 20 روز از 25 اسفند تا 15 فروردین در این محل در ساحل رودخانه اروند جشن برقرار خواهد بود.

 

 

 

اخبار آبادان،خبرآبادان،خبر  آبادان،آبادان،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: