پست الکترونیک چهارشنبه ٠٥ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > کاهش 66 درصدی آمار ساخت‌ و ساز در آبادان


کد خبر: ٣٦٥٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/11/15-٠٩:٤٦

شهردار آبادان :آمار ساخت و ساز در استان خوزستان بین 60 تا 70 درصد و در شهر آبادان 66 درصد کاهش پیدا کرده است.

 

 

آبادان نیوز:شهردار آبادان  آمار ساخت و ساز در استان خوزستان بین 60 تا 70 درصد و در شهر آبادان 66 درصد کاهش پیدا کرده است.

 

به گزارش آبادان نیوز:محمدرضا شیرازی  در همایش بررسی مسائل شهرسازی استان خوزستان اظهار کرد: مسائل مربوط به حوزه شهرسازی را 14 سال پیش به‌عنوان مشکلات مهم شهری بیان کردم و اکنون پس از گذشت این زمان هیچ تغییری در حل یا بهبود مسائل شهری مربوط به شهرداری ایجاد نشده است.

 

 

شهردار آبادان با اشاره به متوسط 17 درصدی ساخت و ساز در کل کشور خاطرنشان کرد: صنعت ساخت و ساز به‌عنوان یک صنعت درآمدزا از سال 93 تاکنون به تدریج کاهش پیدا کرد که در استان خوزستان این میزان رشد این صنعت کمی بیش از متوسط کشوری است.

 

 

وی با مقایسه روند نزولی این صنعت در کل کشور بیان کرد:صنعت ساخت و ساز در استان تهران 70 درصد در استان خوزستان بین 60 تا 70 درصد و در شهر آبادان 66 درصد کاهش پیدا کرده است.

 

محمدرضا شیرازی با بیان اینکه صنعت ساخت و ساز و فروش تراکم یکی از منابع پایدار شهرداری آبادان است افزود: با کاهش تولید این صنعت، شهرداری آبادان اولین قربانی این روند کاهشی است که تمام درآمدهای آن به این صنعت متکی بوده و تنها در مورد خاص از خزانه منابع مالی دریافت کردیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد تا پس از توافق هسته‌ای و حل مشکلات برجام این بخش از اقتصاد کشور رونق پیدا کند.

 

این مسئول به‌عنوان منتقد طرح مسکن مهر تاکید کرد: کلیه عملیات زیر‌بنایی و روبنایی، شبکه آب و... به‌عهده دستگاه واگذار کننده طرح است و در شهر آبادان ابتدا در 10 محله در قالب تعاونی به مردم مسکن واگذار شد و سپس در قالب مسکن مهر مقرر شد به مردم واگذار شود.

 

شهردار آبادان ادامه داد: پروژه مسکن مهر در دولت سابق با تبلیغات بسیار زیادی انجام شد و در دولت حاضر این پروژه رها شد و تمام مشکلات و معضلات آنها برای شهرداری‌ها ماند.

 

محمد رضا شیرازی با بیان اینکه بحث 10 درصد از اراضی مسکونی قابل واگذاری بین شهرداری و اداره مسکن همیشه سبب اختلاف شده است بیان کرد: این اراضی را که ما نمی‌خواهیم به مزایده بگذاریم بلکه در جهت توسعه و عمران شهری است.

 

شهردار آبادان با اشاره به صدور پروانه‌های ساخت و ساز در شهر‌های فرسوده گفت: بخشی از شهرهای استان خوزستان دارای بافت فرسوده است که بر اساس مصوبه هیئت وزیران پنج درصد بخشودگی ناشی از صدور پروانه به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود که این عدم پرداختی اکنون به 500 میلیون تومان رسیده است.

 

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: روند متوسط میانگین زمانی طرح‌های جامع تفضیلی نیز هفت سال است به‌علاوه دو سال برای گرفتن امضا و ابلاغ صرف می‌شود که بسیار زمان‌بر است.

 

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،آبادان،آبادان نیوز

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: