پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > گام نخست ساخت کارخانه کود کمپوست آبادان به اتمام رسید.


کد خبر: ٣٦٢٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/11/07-١١:٤٧

مرجان جوهری پور:در این مرحله کار جانمایی کارخانه در زمینی به مساحت هشت هکتار در ابتدای جاده آبادان - اهواز به انجام رسید.

 

 

 

 

آبادان نیوز:سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان از اتمام گام نخست عملیات ساخت سوله کارخانه کمپوست در این شهر خبرداد.

مرجان جوهری پور اظهار کرد: در این مرحله کار جانمایی کارخانه در زمینی به مساحت هشت هکتار در ابتدای جاده آبادان - اهواز پس از تائید مشاور طرح جامع مطالعاتی به انجام رسید.

 

به گزارش آبادان نیوز:مرجان جوهری پور افزود: همچنین کار ساخت تمامی قطعات مورد نیاز کارخانه اعم از سرند، دوار، فیدر ویبره، مگنت سپرتور، نوارهای تفاله و غیره  توسط شرکت طرف قرارداد ساخته و به آبادان ارسال شد.

 

مرجان جوهری پور با بیان اینکه در زمان حاضر با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند کار نقشه برداری و تعیین حجم عملیات خاکی کارخانه در دست انجام است، اظهار کرد: به زودی عملیات ساخت سوله کارخانه با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند آغاز می شود.

 

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان  تصریح کرد: با گسترش شهرنشینی و افزایش روز افزودن جمعیت، موضوع زباله به عنوان یکی از دغدغه ها و مسائل مهم روز دنیا تبدیل شد و برای رفع این مشکل، الگوهای متفاوتی همچون سوزاندن، دفن بهدشتی، تفکیک از مبداء، پردازش در مقصد و در نهایت تولید کود کمپوست از زباله ها معرفی شدند.

 

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان مرجان جوهری پور با بیان اینکه تا پایان سال ۹۵ نباید موضوعی تحت عنوان دفن و یا سوزاندن زباله وجود

داشته باشد، یادآور شد: از آنجایی که این کارخانه امکان ارائه خدمات به شهرهای همجوار را دارد به همین دلیل مشارکت آنان در تحقق این پروژه را طلب می کند.

 

مرجان جوهری پورگفت: با توجه به شرایط اقلیمی آبادان به لحاظ کمی بارندگیها و نوع خاک، تولید کود کمپوست می تواند سبب اصلاح خاک، بازگشت عناصر مغذی متناسب با کیفیت خاک شود.

 

وی از سبک و عاری بودن کود کمپوست از تخم علفهای هرز و بالا بودن میزان عناصر اصلی در مقایسه با سایر کودهای آلی فرآوری سریع به عنوان مزیتهای اصلی این کود نام برد.

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،آبادان ،آبادان نیوز

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: