پست الکترونیک پنج شنبه ٠٦ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > شهردار آبادان:استیضاح حق شوراست ولی در چارچوب قانون پاسخ می گویم.


کد خبر: ٣٦١٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/11/05-١١:٥٨

شهرداری، موضوع پنهانی ندارد و صداقت را رویه کار خود قرار داده ام.

 

 

آبادان نیوز:شهردار آبادان، عملکرد انتقادی شورای شهر را در حیطه وظایف منتخبان مردم در این نهاد دانست و گفت:استیضاح، انتقاد و سوال حق شورا است، ولی شهردار موظف است در چار چوب قانون پاسخ دهد.

 

به گزارش ابادان نیوز: محمودرضا شیرازی  در نشست علنی شورای اسلامی شهر آبادان با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، پرسشگری را حق اعضای شورای شهر خواند و گفت:شهرداری، موضوع پنهانی ندارد و صداقت را رویه کار خود قرار داده ام.

محمودرضا شیرازی  با بیان اینکه همه موارد مالی شهرداری شفاف بوده و قابل ارائه به شهروندان است، افزود:از روز نخست پذیرش مسئولیت نیز، مورد پنهانی نداشتیم.

*** تقدیم بودجه سال آینده به شورای شهر

شهردار آبادان محمودرضا شیرازی  در بخش دیگری از سخنانش گفت:بودجه سال 95 شهرداری آبادان نسبت به سال جاری 15درصد رشد را نشان می دهد و این بودجه برمبنای یک هزار و 500 میلیارد ریال تخصیص ارائه شده است.

  محمودرضا شیرازی بودجه سال جاری شهرداری آبادان را یک هزار و 300 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:هزینه جاری شهرداری در سال 95 مبلغ 870 میلیارد ریال و حدود 58 درصد بودجه می باشد.

محمد رضا شیرازی میزان اعتبار عمرانی سال آینده شهرداری را 630 میلیارد ریال خواند و افزود:این بخش بودجه، 42 درصد بودجه سال 95 را به خود اختصاص داده است. 

محمد رضا شیرازی ادامه داد:شهرداری 480 میلیارد ریال حق آلایندگی از شرکت نفت طلب دارد که از این مبلغ،60 درصد به آبادان و 40 درصد به خرمشهر تعلق می گیرد. 

شهردار آبادان در این بخش از سخنانش، تعداد طرح های سال آینده ان نهاد را 102 طرح خواند و افزود:این تعداد در سال جاری 91 مورد بوده است.

*** انصاف نیست از جیب مردم به خزانه تامین اجتماعی واریز شود

محمد رضا شیرازی در ادامه سخنانش جریمه های بیمه تامین اجتماعی را غیر منصفانه دانست و افزود:140 تن از پرسنل شهرداری آبادان مشمول جریمه شده اند که باید در این خصوص، بررسی شود.

شهردار آبادان ادامه داد:تنها اقدامی که توانستیم در این خصوص انجام دهیم این بود که سند زمینی را در رهن تامین اجتماعی قرار دهیم تا از افزایش این مبلغ جلوگیری کرده و در خصوص رفع مشکل اقدام کنیم.

محمد رضا شیرازی گفت:انصاف نیست که از جیب مردم به خزانه تامین اجتماعی واریز شود، زیرا با این مبالغ می توان به مردم خدمت بیشتری ارائه کرد.

***در فصل بارندگی بحران آبگرفتگی نداشتیم

شهردار آبادان در نشست علنی شورا در پاسخ یکی از اعضای شورا که چه شده که وی، شهردار مدینه فاضله شده است، پاسخ داد:عملکرد شهرداری آبادان در گرو رضایت شهروندان است.

 

شهردار آبادان افزود:در فصل بارش با توجه به آمار ارائه شده در خصوص آب گرفتگی شهرها، در مناطق بحرانی شهر آبگرفتگی نداشتیم.

محمد رضا شیرازی همچنین با بیان اینکه میزان بارش امسال بیش از سال گذشته بود، بیان کرد:میزان بارش امسال، 100 میلیمتر بود، ولی در بلوار شهدای هسته ای و 40 متری ذوالفقاری تجمع آب های سطحی نداشتیم.

 

 

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،آبادان،آبادان نیوز

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: