پست الکترونیک چهارشنبه ٢٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > پاسخ های شهردار آبادان به انتقادهای دو عضو شورای شهر؛ فرافکنی یا انتقاد


نقدها را می پذیرم، ولی پرسش و انتقاد باید با آگاهی و مطالعه انجام شود.

 

 

آبادان نیوز : شهردار آبادان در پاسخ به سخنان اخیر دو عضو شورای شهر در خصوص عملکردش، گفت:نقدها را می پذیرم، ولی پرسش و انتقاد باید با آگاهی و مطالعه انجام شود.

محمودرضا شیرازی در خصوص انتقادهایی که در نشست های شورای شهر به عملکرد شهرداری آبادان شده است، گفت:انتقاد حق اعضای شوراست و اعضای شورا نیز به عنوان افرادی که مردم مسئولیتی به عهده آنان گذاشته اند، باید پیگیر مطالبات مردم باشند. 

به گزارش آبادان نیوز:شیرازی با بیان انتظارات خود از اعضای شورای اسلامی شهر، گفت:انتظار می رود که این اعضاء با مطالعه و آگاهی انتقاد کنند تا فرافکنی نشود و آخرین نشست شورای شهر، بیشتر فرافکنی بود تا انتقاد. 

وی با بیان استعفای خود از سمت شهرداری و پذیرفته نشدن آن از سوی شورای اسلامی شهر آبادان، گفت:استفاده از موضوع استعفا و اشاره به این موضوع نشان می دهد برخی از اعضای شورای شهر در فضای استعفا مانده اند. 

شهردار آبادان همچنین با بیان دیدگاه خود در خصوص موضوع استعفایش از سمت شهرداری آبادان، تاکید کرد:معتقدم این موضوع، پایان یافته است، ولی برخی جایگاه شهرداری و شهر بزرگ آبادان را فراموش کرده و این جایگاه را تا حد شهر کوچک، پایین می آورند. 

وی با بیان حضور مفید یک شهردار در دفتر کاری شهرداری، اضافه کرد:اینکه شهردار به طور دائم در دفترش حضور داشته باشد و وقت خود را برای گپ و گفت و گو با دوستان صرف کند، از نگاه اینجانب مردود است. 

شیرازی با بیان منظر دیدگاه خود از سوی شهرداری که یک دهه تجربه و سابقه شهرداری موفق را در سابقه کاری خود داشته است، گفت:شهردار موفق لازم نیست بیش از دو یا سه ساعت در دفترش حضور داشته باشد. 

شهردار آبادان با تشریح زمان های مفید کاری یک شهردار موفق، اضافه کرد:وقت اصلی و کاربردی یک شهر دار زمانی است که محله های شهر، طرح های در حال اجرا و روند عملیات های فنی شهرداری را از نزدیک بازدید کند. 

وی سخنان بیان شده در نشست شورای شهر مبنی بر کاهش فعالیت شهرداری آبادان طی ماه های اخیر را خلاف واقعیت دانست و افزود:برخلاف آنچه گفته شد، طی ماه های اخیر فعالیت شهرداری شتاب گرفته و تمامی اقدامات این نهاد خدمات رسان برای فعال شدن طرح ها مثمر ثمر بوده است. 

شیرازی با بیان گام مثبتی که اخیرا در حوزه نظارت فنی عمران شهرداری برداشته شده است نیز، افزود:تغییراتی که در حوزه نظارت و فنی و خدمات عمران تصویب شد، این حوزه را تقویت کرد و عملکرد خوبی نیز داشت، همچنین درحوزه نظافت شهری تغییراتی در پاکسازی شهر انجام شد و نظافت شهری به طور جد در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شهردار آبادان تاکید کرد:ساماندهی دستفروشان نیز با کمک نیروهای شهرداری انجام گرفت و حضور دستفروشان در بازار های تعین شده از ساعت 22 آزاد می باشد و خارج این ساعت برای تردد آسان خودروها، حضور دستفروشان ممنوع است. 

وی افزود:ساماندهی دستفروشان از ماه گذشته اجرا شد و نظافت شهر نیز به صورت ملموس قابل مشاهده است و بازخورد آن نیز در میان شهروندان قابل دفاع است.

شیرازی با اشاره به فصل بارش و بحران های اقتصادی امسال برای این نهاد، گفت:اگرچه هنوز جای کار باقی است، ولی با توجه به مشکلات موجود سعی در اجرای قوانین و مطالبات بحق شهروندان هستیم. 

وی در پایان سخنانش با بیان ماده 48 قوانین قرارداد های شهرداری، ادامه داد:شهرداری آبادان، مقابل تخلفات پیمانکاران نسبت به توان اجرایی طرح ها از ماده 48 قانون استفاده می کند و در نشست هفته آینده شورای اسلامی شهر آبادان نیز برای پاسخگویی به اعضای شورا و نمایندگان مردم، حضور می یابم.

عبدالحسین مکوندی عضو شورای شهر آبادان یکشنبه هفته جاری در نشست علنی شورای شهر آبادان با حضور رسانه ها، گفت:شهردار مدت هاست در شهرداری حضور کمرنگی دارد و انگیزه ای برای ادامه کار در شهر ندارد و حضور شهردار در پیگیری و اتمام پروژه های شهری نسبت به گذشته بسیار کمرنگ شده است.

وی ادامه داد:به نظر می رسد پس از آنکه آقای شیرازی موفق نشد برای ورود به عرصه انتخابات مجلس دهم وارد شود، انگیزه ای برای ادامه کار ندارد.
این عضو افزود:اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان شهروندان، عملکرد شهردار را بررسی می کنند و طی چند ماه اخیر این شهرداری عملکرد قابل قبولی نداشته است وبا توجه به رویه نامناسب شهردار آبادان، اعضای شورای شهر طرح سوال و جواب را از شهردار را به صحن علنی ارجاع می دهند.

وی گفت: اگر شهردار به سوالات اعضای شهر جواب قانع کننده ندهد، امکان استیضاح وی وجود دارد، زیرا هدف شورا تنها آبادی شهر و اتمام پروژها می باشد.

وی با انتقاد از نیمه کاره ماندن پروژه های شهری آبادان، اضافه کرد:کیفیت آسفالت، حفاری در نوارهای شهر، ساخت پارک خلیج فارس، میزان بدهی به سازمان منطقه آزاد اروند، خرید از پیمکانکاران اهوازی، تعطیلی پروژه های عمرانی، پاسخگو نبودن شهردار به شورا، ساماندهی نشدن دستفروشان، احداث پارک های غیر استاندارد و بدون زیر ساخت، واگذاری اسکله شهرداری به اداره بندر و دریانوردی بدون هماهنگی با شورای شهر، پرداخت نشدن هشت ماه حق بیمه پرسنل آتش نشانی از سوالات شورای شهر از شیرازی شهردار آبادان است.

مکوندی افزود: البته بودجه برای به پایان رساندن برخی پروژه ها به حساب شهرداری واریز شده است، ولی دلیل به پایان رساندن آنها را باید شهردار جوابگو باشد.

حمید حنظل عیدانی دیگر عضو شورای شهر آبادان نیز در این خصوص گفت:هدف اعضای شورای شهر رسیدگی به شرایط نابسامان شهر است و اعضای شورا نیز از این تلاش دریغ نمی کنند و یکی از وظایف شهردار نیز، اجرای برنامه های مصوب شورای شهر است، ولی هیچکدام از این برنامه ها شکل اجرایی به خود نگرفت.

عضو شورای شهر آبادان گفت:پس از اینکه با استعفای شهردار برای حضور در عرصه انتخابات مجلس موافقت نشد، عملکرد وی به سمت کم کار یپیش رفت به گونه ای که تمامی پروژه های شهر راکد باقی مانده است.
حنظل عیدانی بیان کرد:این شیوه، روش مناسبی برای اجرای تعهدات شهردار در برنامه های مصوب شورای شهر نیست، لذا شهردار نیز باید در این خصوص پاسخگو باشد.

عضو شورای شهر آبادان بیان کرد:یکی دیگر از مشکلات شهری آبادان پایان نیافتن پروژه هایی است که تاریخ بهره برداری آن به شهروندان اعلام شده است و این موضوع، عملکرد شورا و شهرداری را زیر سوال برده است و در فصل بارندگی شهروندان رسیدگی به وضعیت خیابان ها، اجرای آسفالت و حفاری های شهری هستند، ولی این مشکلات باقی مانده است.

حنظل عیدانی با بیان اینکه در بسیاری از مسائل شهری باید با اتحاد و همدلی پیش رفت، معتقد است:شهردار آبادان باید با اهتمام بیشتری فعالیت های خود را انجام دهد و از مسائل سیاسی دور باشد.

وی افزود:لازم است تا شهردار و شورای شهر در یک جهت حرکت کنند که برآیند آن خدمت رسانی مطلوب به مردم و جلب رضایت آنهاست و شهرداری آبادان موظف است تا بهره وری را در هزینه کرد بودجه مصوب شهرداری افزایش دهد.

 

 

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،شهرستان آبادان،آبادان،شهردارآبادان

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: