پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > احداث بازارچه هنر در آبادان


کد خبر: ٣٤٤٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/09/29-١٩:٢٦

شهردار آبادان از احداث بازارچه هنر و جمع آوری متکدیان در آبادان ظرف چند روز آینده خبر داد.

 

آبادان نیوز :  شهردار آبادان  محمود رضا شیرازی از احداث بازارچه هنر و جمع آوری متکدیان در آبادان ظرف چند روز آینده خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز :محمودرضا شیرازی ظهر امروز در نشست ساماندهی مشاغل مزاحم در آبادان اظهار کرد: یکی از مشکلات شهر آبادان وجود صنوف مختلف است که به صورت پراکنده در حال فعالیت هستند. 

وی در ادامه گفت: هنوز نتوانسته‌ایم نمایشگاه‌های خودرو را جانمایی کنیم، این صنوف آلایندگی ندارند اما به جهت اینکه از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار نیستند، ایجاد ترافیک کرده و برای عابران و شهروندان ایجاد مشکلات کرده است.

شهردار آبادان اضافه کرد: به همین خاطر از این معضل به عنوان مشاغل مزاحم شهری یاد می‌شود.

وی تصریح کرد: کار ساماندهی مشاغل مزاحم شهری یک کار بین‌بخشی محسوب می‌شود و نباید انتظار داشت که شهرداری آبادان این بار سنگین را به دوش کشیده و اجرا کند. 

شیرازی همچنین عنوان کرد: شهرداری آبادان مکلف شده تا با جدیت پیگیر باشد تا در حوزه‌های تخصصی مشاغل بخش خصوصی را به مارکت دعوت کند و امیدوار هستیم مشارکت بخش خصوصی نیز در این خصوص مناسب باشد. 

وی با انتقاد از عدم حضور دیگر دستگاه‌های مرتبط با امر در این جلسه بیان کرد: جای مجمع امور صنفی و مدیریت راه و شهرسازی به عنوان ستون‌های اصلی ساماندهی مشاغل مزاحم در کنار شهرداری در این جلسه خالی است و در این جلسه دو جزء از سه جزء این پازل برای برچیدن این معضل خالی است. 

 

*جای خالی سازمان منطقه آزاد اروند در جلسه

شهردار آبادان تأکید کرد: در منطقه آزاد اروند نیز جای مدیران و متولیان این سازمان نیز خالی است و اگر می‌خواهیم که این معضلات برچیده شود باید که همه نهادهای مرتبط با امر در این نشست‌ها حضور داشته باشند. 

محمد رضا شیرازی تصریح کرد: هر شهرداری در راستای گام برداشتن در حوزه‌ای معمولاً از جایی الگوبرداری می‌کند و ما نیز از کلان‌شهرهای کشور و مشخصاً کلان‌شهر اهواز در این خصوص الگوبرداری کرده‌ایم.

مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان افزود: اهواز اگر هر معضلی در سایر حوزه‌ها نسبت به سایر کلان‌شهرهای کشور داشته باشد، اما در امر ساماندهی مشاغل جزو موفق‌ترین کلان‌شهرهای کشور است. 

وی با اشاره به ساماندهی‌های چند سال اخیر برای مشاغل مختلف در کلان‌شهر اهواز یادآور شد: شهرک بزرگ بنکداران، مجتمع نمایشگاه‌های اتومبیل و شهرک بزرگ آهنگران از جمله عملکردهای مطلوب شهرداری اهواز است که می‌توان به آن اشاره کرد که در آن همه دستگاه‌های مرتبط گرد هم آمده و در این خصوص چاره‌اندیشی کردند. 

شهردار آبادان خواستار شد: از اعضای شورای شهر نیز تقاضا دارم این جلسات ادامه داشته باشد و در نشست‌های آینده سایر دستگاه‌های متولی امر نیز در آن حضور یابند. 

شیرازی افزود: علاقه‌مند هستیم صنوف را ساماندهی کنیم و اولویت نخست ما با صنف اتومبیل داران است که در کنار پل کابلی معضلاتی را برای شهروندان به وجود آورده‌اند.

مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان ادامه داد: مطالعات اولیه در این زمینه انجام شده و دو موقعیت مکانی را نیز به عنوان موقعیت اول و دوم مشخص کردیم. 

وی اضافه کرد: همچنین مشاور مشاغل شهری را با منطقه آزاد اروند هماهنگ کرده‌ایم تا در ارتباط با این معضل مطالعات لازم را انجام دهد.

شیرازی گفت: این مشاور مشاغل شهری از زبده‌ترین مشاوران کشور است که به یاری شهرداری آبادان آمده و قرار است در این زمینه فازهای مطالعات و اجرا را به انجام برسانیم. 

شهردار آبادان اشاره کرد: در بحث بازار‌ها نیز موافقم که به جز بازار ماهی، بازارچه تخصصی دیگری در شهر آبادان وجود ندارد و دراین‌باره، البته با مصوبه شورا اسلامی شهر، این فرصت به ما داده شد که بازارچه هنر آبادان ساخته شود چرا که آبادان مهد هنر است و هرجا نامی از هنر برده می‌شود نام یک آبادانی در آنجا مطرح است. 

وی تاکید کرد: هنرمندان ما از نظر مالی اقتضای مناسبی ندارند و ما خود سرمایه‌گذاری کرده‌ و در انتظار تعیین تکلیف شورا در این خصوص هستیم. 

شهردار آبادان محمد رضا شهرداری  اضافه کرد: اگر سیاست‌گذاری خوبی در خصوص بازار هنر صورت نگیرد، نگران هستیم این بازارچه به انبار ضایعات تبدیل شود و ممکن است در حضور عدم حضور بخش خصوصی این کار بیهوده باشد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای جمع‌آوری متکدیان نیز برنامه‌هایی را نیز تدوین کرده که در روزهای آینده این افراد جمع‌آوری می‌شوند و با توافقی که توسط شورای اسلامی و نیروی انتظامی شهرستان صورت گرفته، این برنامه در آینده نزدیک عملی خواهد شد. 

 

 

محمودرضا شیرازی ،شهردار آبادان،شهرداری آبادان،خبرآبادان ،اخبار آبادان ،خبرهای آبادان ،منطقه آزاد اروند،سازمان منطقه آزاد اروند،

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: