پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > دانشنامه جامع آبادان به مرحله چاپ رسید.


کد خبر: ٣٣٨٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/09/18-١١:٥٩

دانشنامه جامع آبادان شامل اطلاع مفصلی از فرهنگ بومی و محلی و تاریخی و آداب و رسوم مردم این خطه پایان یافته و به مرحله چاپ رسید.

 

آبادان نیوز : علیرضا پورحسن فلاحیه محقق، پژوهشگر و مولف این دانشنامه در خصوص روند نگارش و تکمیل این اثر، گفت:پیش از این قرار بود که این کتاب با حمایت معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با موضوع تاریخ آبادان، تاریخ خرمشهر و جزیره مینو، گویش و خرده فرهنگ های مردم تهیه و چاپ شود که حمایتی از این کار فرهنگی نشد.
به گزارش آبادان نیوز : وی افزود:با توجه به اهمیت موضوع، جمع آوری اطلاعات و تدوین و تالیف دانشنامه جامع آبادان با حمایت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و فرمانداری ویژه آبادان ادامه یافت.
علیرضاپورحسن فلاحیه در خصوص اطلاعات جمع آوری شده در این کتاب، افزود:این مطالب با استفاده از روش تحقیق میدانی و کتابخانه ای در 600 صفحه تهیه و ویرایش شده و آماده چاپ است.
این پژوهشگر با تشریح مطالب گردآوری شده در تهیه این دانشنامه، افزود:این مجموعه شامل گویش بومی مردم، فرهنگ و تاریخ عشایر، بازی های بومی و محلی مردم شهر، آداب و رسوم و سنت ها، زندگینامه روحانیان مبارز شهر، مساجد و اماکن مذهبی- تاریخی، تاریخ ورزش و نخبگان ورزشی، غذاها و خوراکی های بومی، آیین های شادی و عزا، ضرب المثل ها و اصطلاحات و تکیه کلام های مردم آبادان می باشد.
وی ادامه داد:محلات قدیمی و وجه تسمیه آنها، عکس های تاریخی و جاذبه های شهر و اطلاعات جامع شهر آبادان نیز در این دانشنامه گنجانده شده است.
این پژوهشگر با بیان اینکه برای چاپ و حق تالیف این کتاب به حمایت های مسئولان فرهنگی نیاز دارد، افزود:امید است با حمایت دلسوزان شهرستان، این کتاب به عنوان تبیین کننده افتخارات شهر و سند فرهنگی آبادان، منتشر شده و در اختیار داشنجویان قرار گیرد.
وی تاکید کرد:این دانشنامه بر اساس اصول علمی و آکادمیک تهیه شده است.
 علیرضاپورحسن فلاحیه همچنین در ادامه سخنانش، تأسیس نهادی با عنوان «بنیاد آبادان شناسی» با حضور نخبگان، اصحاب فرهنگ و هنر و کارشناسان اجتماعی و ورزشی آبادان را برای معرفی فرهنگ این شهر ضروری خواند و افزود:در صورت تأسیس این بنیاد با حمایت معنوی و مادی مسئولان فرهنگی نظیر سازمان منطقه آزاد اروند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری آبادان، تولید آثاری با این محتوا و موضوع، نظام مند شده و گامی موثری در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرستان برداشته می شود. 

 

 

 

 

 

اخبار آبادان ،خبرآبادان، آبادان ،سازمان منطقه آزاد اروند، شهرداری آبادان، دانشنامه جامع آبادان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: