پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > نمایندگان محترم؛ به سوگند خود وفادار باشید!


کد خبر: ٢٠٩٥٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/21-١٤:٤١

محمود تیلا

 

آبادان خبر _ انتخابات شورای ششم آبادان از ابتدای تشکیل هیأت‌های اجرایی و نظارت تا به امروز حواشی عجیب و غریبی داشته است که در فرصتی دیگر مفصل به آن پرداخته خواهد شد.

اما حذف تعداد زیادی از کاندیداهای شاخص، موجی از سوالات و ابهامات در خصوص چرایی این ردصلاحیت‌ها را در پی داشته است. برخی از این افراد رای‌آوری بالایی هم داشتند اما پیگیری اعتراضات آنها در استان و مرکز به جایی نرسید!
امروز خبر رسیده در روز اول تبلیغات کاندیداها (۲۰ خرداد) ۱۹ کاندیدای شورای شهر اهواز با پیگیری نماینده شهر اهواز تأیید صلاحيت خود را اخذ کرده‌اند.
اکنون این سؤال پیش می‌آید چگونه است اهواز که در هیات نظارت استان نماینده‌ای ندارد با جدیت نماینده در مرکز، بعد از اعلام صلاحیت‌ها، همچنان حقوق قانونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خود را دنبال و تأیید صلاحيت آنها را می‌گیرد اما نمایندگان آبادان آن‌چنان که انتظار میرفت و حق کاندیداهای ردصلاحیت شده هم هست این موضوع را دنبال نکرده‌اند!
بسیاری از کاندیداهای شورای شهر به استناد به ماده ۳۰ و ۳۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران بندهای «ج» و «د»
ردصلاحیت شده‌اند و این در حالی‌ست که نه از مصداق آن اطلاع دارند و نه کسی در این خصوص پاسخگوست که همین امر به ابهام موضوع افزوده است!

انتظار می‌رود سه نماینده محترم آبادان که یک سال قبل در صحن علنی سوگند نمایندگی یاد کردند: «من در برابر قرآن مجید، به خدای قادر متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهّد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملّت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعه‌ای را که ملّت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوی را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملّت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مدّنظر داشته باشم» اکنون پاسخ دهند آیا مطابق سوگند خود حقوق کاندیداهای ردصلاحیت شده را پاس داشته‌اند؟
معتقدم صیانت از انتخابات که همیشه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده به صیانت از آرا محدود نمی‌شود و در تمامی مراحل مختلف انتخابات بایستی رعایت گردد و این حقی است بر گردن هر سه نماینده شهر که بایستی استیفا شود.
متأسفانه در این خصوص، ذهنیت‌هایی وجود دارد که انتظار می‌رود جناب محفوظی نماینده محترم که سخنگویی هیئت نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاهای خوزستان را عهده‌دار است طی گفت‌وگویی با رسانه‌ها، بصورت شفاف موضوعات مورد سؤال را اعلام نمایند.

البته این انتظار نیز وجود دارد که هر سه نماینده محترم مردم آبادان در نشستی مشترک با رسانه‌ها، عملکرد یک ساله خود را به صورت جامع و شفاف به شهروندان گزارش دهند.

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: