پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > آیا برپایی اردو در تهران برای نفت آبادان لازم بود؟


کد خبر: ٢٠٨٨٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/18-١١:٣٣

اخیرا برخی از پیشکسوتان فوتبال آبادان به برپایی اردوی این تیم در تهران انتقاد بسیاری داشته‌اند اما یک فیزیولوژیست ورزشی معتقد است که باتوجه به این‌که بنیه بازیکنان ایرانی در حدی نیست که بتوانند در آب و هوای گرم از آن‌ها کار کشیده شود، برپایی این اردو در تهران برای صنعت نفت لازم بوده است و از نظر روانی، تاکتیکی، تکنیکی و جسمی نیز تاثیر بسیاری در روند آماده‌سازی این تیم برای حضور در ادامه لیگ برتر دارد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ محمد سجادیان، درباره حضور تیم‌های فوتبال خوزستان در اردوی خارج از استان، اظهار کرد: روند آماده‌سازی و نگهداری تیم‌ها، در فعالیت جسمانی خلاصه نمی‌شود و ابعاد روانی، تاکتیکی، تکنیکی و جسمی در کنار یکدیگر برای یک تیم می‌تواند فایده داشته باشد. حضور در اردو نیز علاوه بر این‌که می‌تواند یک تیم را از نظر تاکتیکی و تکنیکی آماده کند، به واسطه دوری از تشنج‌ها از نظر روحی و روانی هم تاثیر بسیاری روی آن تیم دارد.

وی بیان کرد: علاوه بر نفت آبادان، دو تیم فولاد و نفت مسجدسلیمان نیز به دلیل شرایط آب و هوایی خوزستان ترجیح داده‌اند که اردوهای خود را خارج از خوزستان و در تهران برگزار کنند که به نظر می‌رسد، تصمیم درستی است زیرا هر ورزشکاری دارای یک بنیه برای فعالیت است و اگر بخواهیم به یک ورزشکار نیرو دهیم باید بتوانیم تغییرات فیزیکی در او ایجاد کنیم و اگر قرار باشد این ورزشکار در هوای گرم دچار این تغییرات فیزیکی شود، مطمئنا سطح توان و استقامت ورزشکار تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این ورزشکار نمی‌تواند دیگر کارایی لازم را داشته باشد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان‌کرد: اگر بخواهیم به این مقوله توجه کنیم که زمانی تیم‌های خوزستانی با بازی در فصل تابستان و هوای گرم، سایر تیم‌ها را در خوزستان زمین‌گیر می‌کردند و به همین دلیل خوزستانی‌ها باید در تعطیلاتی که در جریان لیگ ایجاد می‌شود نیز در همین استان تمرین کنند، فکر اشتباهی است زیرا این تفکر متعلق به زمانی بود که شاکله‌ تیم‌های‌مان کاملا خوزستانی بود و بازیکنان ما کاملا با این شرایط آب و هوایی آشنایی داشتند و سازگاری فیزیولوژی ذاتی بدن‌شان می‌توانست حرارت بیشتری را در چنین شرایط آب و هوایی تحمل کند.

وی عنوان کرد: آن‌چه از نظر جسمانی اهمیت دارد، بنیه بازیکنان است و من فکر می‌کنم بازیکنان سه تیم خوزستانی واقعا به شرایط آب و هوایی استان عادت ندارند و بر این اساس حضور آن‌ها در اردوی تهران می‌تواند در شرایط تکنیکی، تاکتیکی و جسمانی بازیکنان برای حضور موفق در ادامه‌ مسابقات لیگ برتر تاثیر بسیاری داشته باشد.

سجادیان در واکنش به انتقاد برخی از پیشکسوتان فوتبال آبادان در برپایی اردوی این تیم در تهران، گفت: اتفاقا من فکر می‌کنم صنعت نفت آبادان می‌تواند از اردوی تهران یک سود دوگانه ببرد؛ هم از نظر مسائل روانی تیم خود را تقویت کند و هم این‌که در بخش جسمانی به شرایط خیلی بهتری برسد. ضمن این‌که نباید یادمان برود وقتی تیمی مانند نفت آبادان که چند بازیکن خود را به دلیل مصدومیت از دست داده و با کمبود مهره مواجه شده است و در واقع با نقصان مواجه شده است؛ فشار زیادی به سایر بازیکنان این تیم وارد می‌شود و من فکر می‌کنم حضور نفت در یک شرایط آب و هوایی بهتر شاید از نظر اقتصادی در کوتاه‌مدت به این تیم فشار وارد کند اما در درازمدت روی شاکله‌ صنعت نفت آبادان و دو تیم دیگر استان، برای حضور در ادامه لیگ تاثیر بسزایی خواهد داشت و به نظرم این اردو، ویژه به نفت آبادان کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر این است که آیا اگر نفت در این تعطیلات در آبادان می‌ماند، تیمی هم حاضر به برگزاری بازی دوستانه با این تیم در خوزستان می‌شد؟ حتی می‌بینیم که تیم سپاهان هم که از نظر آب و هوایی در اصفهان در شرایط بهتری قرار دارد، در کرج اردو زده است و این نشان می‌دهد که همه‌ تیم‌ها با برپایی اردو به دنبال تقویت روحی روانی و جسمی خود هستند.

این فیزیولوژیست ورزشی با تاکید بر اینکه بنیه بازیکنان ایرانی در حدی نیست که بتوان در آب و هوای گرم از آن‌ها کار کشیده شود، گفت: در هر صورت به نظر من، تیم صنعت نفت با تحولی که در روند تمرینی خود در اردوی تهران ایجاد می‌کند، می‌تواند با بهره‌گیری از این اردو، از وضعیت فعلی که در جدول دچار آن شده است، خارج شود و خواهش من از پیشکسوتان آبادانی این است به این نکته توجه داشته باشند و بدانند که این اردو برای صنعت نفت لازم بوده است و شاید تنها کاری که آن‌ها می‌توانند انجام دهند، حمایت از تیم‌شان است تا این تیم بتواند در بازی‌های باقی‌مانده خود امتیازات لازم را جمع‌آوری کند.

آبادان خبر،آبادان نیوز،ورزشی،فوتبال،صنعت نفت آبادان
منبع : ایسنا
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: