پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > باغ موزه دفاع مقدس آبادان افتتاح شد


کد خبر: ١٥٦٧١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/02-١١:٥٩

باغ موزه دفاع مقدس آبادان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

 

به گزارش آبادان خبر، باغ موزه دفاع مقدس آبادان امروز (دوم مهرماه ۱۳۹۹) هم‌زمان با چهلمین سال گرامی‌داشت دفاع مقدس، به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان کشوری و استانی از جمله غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور، هم‌زمان با افتتاح چندین باغ موزه دیگر در کشور، گشایش یافت.

پاکسازی منطقه نخلستان بِریم آبادان جهت آماده‌سازی برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس از ۱۳۹۱ آغاز شد و پس از گذشت چند سال این باغ موزه امروز رسما آماده بازدید عموم شده است.

ایجاد باغ موزه دفاع مقدس آبادان در نقطه صفر مرزی، وجود آثار به جا مانده از دفاع مقدس به همان صورت دست نخورده در محل و اینکه محل باغ موزه همان خط پدافندی است که رزمنده‌ها در یک سال محاصره شهر و هشت سال دفاع مقدس از این مکان به دفاع ‌پرداختند؛ از جمله ویژگی‌هایی هستند که این باغ موزه را از سایر باغ‌موزه‌های کشور متمایز می‌کند.

مزار هشت شهید گمنام نیز در این باغ‌موزه قرار دارد. علاوه بر این، آثار تاریخی در این باغ‌ موزه وجود دارد که به دوران حضور انگلیسی‌ها در پالایشگاه این منطقه برمی‌گردد، از جمله قبرستان انگلیسی با ۵۳۸ قبر از کارمندان و افراد عالی‌رتبه پالایشگاه آبادان در آن زمان، در این محوطه قرار دارد.

منبع:ایسنا

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبر اروند،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر،خبراروند

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: