کد خبر: ٧٥١٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/12/17-١١:٥٤

رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر گفت: با نزدیک شدن به نوروز، آبادان و خرمشهر با ظرفیت‎های غنی در حوزه گردشگری آبی خود را مهیای میزبانی از میهمانان و گردشگران نوروزی کرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر گفت: با نزدیک شدن به نوروز، آبادان و خرمشهر با ظرفیت‎های غنی در حوزه گردشگری آبی خود را مهیای میزبانی از میهمانان و گردشگران نوروزی کرده‌اند.

به گزارش آبادان نیوز ،سجاد پاک‎گهر ضمن اشاره به اینکه استان خوزستان دارای رودهای متعدد و فراوان از جمله کارون، اروند، بهمنشیر و کانال دستکند عضدی (به طول چهار کیلومتر و ارتباط ‎دهنده رودهای کارون و اروند) است، افزود: این رودها از یک سو به عنوان رودها و شاخه‎های اصلی آب‎های منطقه و از سوی دیگر  رودهایی که به نوعی از رشته‎کوه‎های زاگرس سرچشمه و در انتها به رودخانه اروند منتهی می‎‎شوند، به عنوان ظرفیت‎های ویژه‎ از منظر گردشگری آبی در منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر ) مهیا شده اند.  
  
وی اظهار کرد: این ظرفیت سبب شده تا  قایق‎ها، لنج‎ها و کشتی‎های گردشگری ویژه‎ای در کنار اسکله‎های مورد نظر در منطقه برای استفاده گردشگران فراهم شود.  
  
رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر در ادامه از ایجاد تمهیداتی برای استقرار جت‎اسکی در منطقه در ایام نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: در زمان حاضر  در حال آماده سازی زیرساخت‎های لازم برای این موضوع هستیم که تا نوروز آماده می شود.  
  
پاک گهر افزود: باتوجه به استقبال میهمانان نوروزی از شهرهای آبادان و خرمشهر (منطقه آزاد اروند) در ایام نوروز، هرساله جمع کثیری از این گردشگران از ظرفیت‎های آبی منطقه استفاده می‎کنند.  
  
وی اظهار کرد: اهمیت موضوع گردشگری آبی در ایام نوروز چنان حائز اهمیت است که در آخرین جلسات ستاد خدمات سفر نوروزی شهرهای آبادان و خرمشهر، تمامی دستگاه‎های اجرایی تأثیرگذار در این حوزه به دستور رئیس‎ ستاد ملزم به اجرای وظایف و تمهیدات ویژه در راستای ارتقای بیشتر گردشگری آبی منطقه در ایام نوروز شدند.

 

 

نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1396/12/18 22:59
0
0
باسلام,آبادان خرمشهر امکانات و جاذبه های زیادی برای جذب گردشگر دارد آیا این جلسات نتیجه ای دربرداشت؟؟
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: