کد خبر: ٧٣٧٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/11/17-١٠:٣٦

اکران همزمان فیلم‌های سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سینما مهر آبادان همزمان با تهران و دیگر مراکز استان‌ها نقطه عطفی است برای تنها شهرستانی که امکان اکران 13 فیلم از 22 فیلم سودای سیمرغ را فراهم کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز: آبادان همواره به عنوان شهری هنرپرور مطرح بوده و هست و سینماگران بیشماری از جمله ناصر تقوایی، امیرنادری، منوچهر طیاب، پیمان ماندگار، نجف دریابندری، حمید فرخ نژاد و... را تقدیم جامعه سینمای ایران کرده است. و هیچ ذهن سینمایی وجود ندارد که فاجعه سینما رکس را فراموش کند، هیچ خاطره‌ای نمی‌تواند منکر سینما نفت شود که روزی بزرگترین و پیشرفته‌ترین سینمای خاورمیانه بود. کناره‌گیری آبادان و نه مردمش با سینما برای مدت طولانی باعث نشد تا آبادانی‌ها سینما را فراموش کنند و حالا با وجود سینما مهر حال و هوای فیلم بین های شهر عوض شده است. گیشه شلوغ تر و مردم خوشحال ترند. اکران همزمان فیلم‌های سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سینما مهر آبادان همزمان با تهران و دیگر مراکز استان‌ها نقطه عطفی است برای تنها شهرستانی که امکان اکران 13 فیلم از 22 فیلم سودای سیمرغ را فراهم کرده است.

 مجید عیدان مدیر اجرایی جشنواره فیلم فجر در شهرستان آبادان گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته امکان اکران فیلم‌های جشنواره فجر را همزمان با تهران نداشتیم اما خوشبختانه امسال با حمایت و کمک منطقه آزاد اروند و پیگیری‌های بسیار زیاد آقای قنواتی مدیرکل ارشاد منطقه آزاد اروند و گستردگی برگزاری جشنواره فجر و اکران فیلم‌ها که مهمترین و بزرگترین رویداد سینمایی ایران است، امسال همزمان با تهران اکران فیلم‌ها را در 3 سانس خواهیم داشت که یک سانس را به صورت رایگان به سینمای کودک و نوجوان اختصاص داده‌ایم.

 چرا اکران همزمان فیلمهای جشنواره فجر در آبادان برای شما اهمیت داشت؟

 

  با توجه به سابقه سینمایی آبادان و سرآمد بودن فرهنگ سینما و تعدد سینماها در این شهرستان در گذشته، نیازمند رخدادی درخور و شایسته بودیم که با حمایت منطقه آزاد اروند این امکان مهیا شد تا میزبان مردم در این ایام باشیم.

 

 بلیط‌ های جشنواره تهران پیش‌فروش شده است، آبادانی‌ها از چه زمانی می‌توانند بلیط فیلم‌های مورد علاقه خود را پیش خرید کنند؟

طبق بررسی‌های انجام شده 2 روز پیش از اکران هر فیلم امکان خرید اینترنتی آن از سایت سینما تیکت وجود دارد، و همان روز فروش بلیط از گیشه را نیز خواهیم داشت.

 چه برنامه ویژه‌ای غیر از اکران فیلم‌ها در نظر گرفته‌اید؟

 برنامه‌ها و هماهنگی‌های زیادی برای حضور بازیگران و عوامل فیلم‌هایی که در همان روز اکران دارند شده است. امیدواریم که اکران‌های مردمی موفقی داشته باشیم، چرا که حضور مردم و حمایت مالی و معنوی آنها موجب تداوم سینما و دلگرمی بازیگران و کارگردانان فیلم‌ها از جانب مردم خواهد شد.

 بخش کودک و نوجوان از چه اهمیت ویژه‌ای برایتان برخوردار بوده است که سانس جداگانه و رایگان برایشان در نظر بگیرید؟

 با فیلمها می‌توان به کودکان آموزش داد، بسیاری از داستان ها و فیلم های کودکانه سرشار از پیام ها و الگوهای تربیتی است و عادت دادن عزیزانمان به سینما رفتن و کار فرهنگی موجب رشد تعالی کودکان از ابتدای زندگی و ترویج هنر در روزمرگی آنهاست. نامه نگاری های لازم در خصوص دعوت از مدارس انجام شده است و کافی است مدیرآموزش و پرورش لیست مدارس را طبق زمان بندی برای ستاد اجرایی جشنواره ارسال کند تا میزبان عزیزان باشیم.

 حرف آخر: نگاه آبادانی ها به سینما، خود سینما است این تعبیر خوبی بود که دوست خوبم آقای عباس میرزایی کارگردان فیلم انزوا از آبادان و مردم این شهر در اکران عمومی فیلمش در آبادان داشت و به نظرم تعبیر زیبا و دقیقی است. سینما در آبادان هیچگاه خاموش نخواهد شد چرا که مردم این شهر ذهنی سینمایی دارند و همواره حامی این فرهنگ و صنعت خواهند.

 

 

 

 

 

 

 


آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،جشنواره،جشنواره فیلم فجر،مدیر اجرایی جشنواره فیلم فجر،مدیر اجرایی جشنواره فیلم فجر آبادان،مجید عیدان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: