کد خبر: ٧٢٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/11/04-٠٩:١٩

فرماندار آبادان گفت: از مبلغ ۹۰ میلیارد تومانی که امسال در اختیار ادارات قرار گرفت نزدیک به ۲۰ درصد تاکنون تخصیص یافته است.

 

 

 

 

 

 

فرماندار آبادان گفت: از مبلغ ۹۰ میلیارد تومانی که امسال در اختیار ادارات قرار گرفت نزدیک به ۲۰ درصد تاکنون تخصیص یافته است.

به گزارش آبادان نیوز ،عزیزاله شهبازی افزود: مسئولان ادارات شهرستان باید برای دریافت اعتبارات تخصیص یافته به واحدهایشان به طور هفتگی کار را از طریق مرکز استان دنبال کنند و در این باره فعال تر عمل کنند. 

وی با تاکید بر اینکه نباید وعده های ناشدنی به مردم بدهیم، اظهار کرد: به دلیل محدود بودن اعتبارات ادارات از یک سو و محدودیت ها و مشکلات اقتصادی که دشمنان انقلاب برایمان ایجاد کرده و گریبان همه را گرفته نباید وعده های ناشدنی به مردم داد، باید از امکاناتی که در اختیار داریم به طور بهینه استفاده کنیم. 

وی با بیان اینکه حق اضافه برای منطقه ایجاد نکردیم که دینی بر گرنمان باشد، تصریح کرد: در حوزه آب در بخش مرکزی، اروندکنار و هم شهر آبادان به رغم کمبودهای مالی موجود کارهای خوبی انجام شده ضمن آنکه اقدامات بنیاد مسکن، بهداشت و درمان، گمرکات، بنادر، راه و شهرسازی، دانشکده علوم پزشکی، دریابانی، نیروی انتظامی، اداره برق، جهاد کشاورزی و دیگر ادارات نیز خوب و قابل قبول بوده است. 

فرماندار آبادان با ابراز امیدواری از رفع مشکل مالی اداره آب و فاضلاب روستایی که در سطح استان یکسان است، تصریح کرد: گرفتاریهای ما در بلوک منطقه آزاد اروند به دلیل وجود صنایع مختلف و منابع فراوانی که در اختیار هست به طور حقیقی کمتر است، باید تلاشمان را در جهت رفع مشکلات در ۷۴ روستا و دو شهر اروندکنار و چوئبده به عنوان ماموریت اصلی کار بنده به عنوان نماینده دولت به کار ببندیم. 

وی با تاکید بر اینکه با قرار گرفتن شهر آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند، بیشترین حجم مسئولیت ما در این ۷۴ روستا و شهرهای اروندکنار و چوئبده است، گفت: باید سرکشی مداوم و مستمر مدیران و مسئولان به حوزه فعالیتشان در بخشهای یاد شده انجام شود، ملاک ارزیابی مسئولان ادارات شهرستان آبادان گزارش کاریست که از روستاها، بخشداران و معاونان فرمانداری دریافت می شود. 

شهبازی افزود: انتظار فراوان می رود که بخشداران، سیاست های خاص منطقه ای را به کار گیرند، از یک هزار و ۵۰۰ علمک گاز تنها ۲۰۰ علمک در بخش روستایی فعال است که باید در جهت تشویق و دعوت اهالی روستا برای دریافت انشعاب گاز نیز برنامه ریزی و کار شود، بخشداران بایستی برنامه هفتگی با هدف اطلاع از مسائل مربوط به حوزه کاریشان را برنامه ریزی و اجرا کنند. 

وی اظهار کرد: ادارات شهرستان هیچ امکان نامحدود و یا منبع مالی خاصی را در اختیار ندارند و تنها بر اساس اعتباری که در کمیته برنامه ریزی به آنها داده می شود کار می کنند لذا باید از امکاناتی که در اختیار داریم به طور بهینه استفاده کنیم. 

فرماندار آبادان تصریح کرد: طرح های کوتاه، میان و بلند مدتی را در حوزه اشتغال زایی، پایداری، عمران و آبادانی برای ۷۴ روستا و دو شهر اروندکنار و چوئبده تعریف و به سازمان منطقه آزاد اروند ارائه کردیم ضمن آنکه نسخه ای از آن را نیز در اختیار نمایندگان قرار داده ایم. 

شهبازی گفت: در هر بخشی مسئولیت پذیریم و شانه خالی نمی کنیم، در نظام بودجه بندی تصمیمان آن بود که بالاتر از۵۰ درصد اعتبار عمرانی۹۰ میلیارد تومان در روستاها هزینه شود و تلاشمان آن است که برای سال آینده بیش از ۸۰ درصد را در این مناطق بیاوریم. 

وی با تاکید بر اینکه مسئولان بایستی برای عمران و آبادانی روستاها بکوشند، افزود: بسیاری از روستاها در حال آباد شدن هستند، خوشبختانه اختصاص وام اشتغال زایی برای شهرستان آبادان به رغم آنکه در دیگر شهرها مشخص شده، باز گذاشته شده و لذا برنامه ریز مسئولان در این باره ضروری است. 

شهبازی خطاب به مسئولان ادارات مختلف شهرستان اظهار کرد: از آنجائی که ماموریت اصلی ما در روستاهاست لذا باید از محل کارهامان به این سمت بیایم، نباید قول بدهند، باید مشکلات از نزدیک رصد و برای فرمانداری گردش کاری آماده شود تا با اطلاعات دقیق تری مسائل را دنبال و پیگیری کنیم، بیش از پیش برای مردم برنامه ریزی علمی، چارچوب مند و قاعده مند انجام و از کارهای حاشیه ای به طور جدی پرهیز شود.  

وی، جمعیت موجود در روستاها را حدود ۱۶ درصد از کل جمعیت شهرستان آبادان خواند و تصریح کرد: اگر چه EC آب شرب و کشاورزی بالاست اما به هر حال دریا و صید و صیادی از دیگر زمان مهمترین راه امرار معاش مردم منطقه بوده و هست، لذا بایستی به بهترین نحو ممکن و با برنامه ریز از این نعمت خدادادی بهترین بهره را ببریم.

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،فرمانداری،فرمانداری آبادان،فرماندار،فرماندار آبادان،عزیزاله شهبازی،اشتغالزایی

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: